تاریخ انتشار آپدیت کریتور فال ویندوز 10 مشخص شد

تاریخ انتشار آپدیت کریتور فال ویندوز 10 مشخص شد

آپدیت کریتور فال ویندوز10 در تاریخ 25 مهر امسال منتشر خواهد شد.


تاریخ انتشار به روز رسانی جدید ویندوز 10 مشخص شد: 17 اکتبر ( 25 مهر)

 

آپدیت کریتور فال ویندوز 10


شرکت مایکروسافت دومین دوره از به‌روز‌رسانی خود را برای سیستم عامل محبوب ویندوز را در مهرماه امسال منتشر می‌کند. این خبر را تری میرسون معاون رئیس گروه Windows and Devices در مراسم IFA Keynote در برلین اعلام کرد. 
در این تاریخ برنامه‌ی ایمیل ویندوز، Outlook Express به طور کامل از بین خواهد رفت. از طرف دیگر طی اعلامیه‌ای که مایکروسافت پیش‌تر منتشر کرد برنامه‌ی اصلی Paint دیگر به‌روز‌رسانی نخواهد شد. به خاطر اعتراضات مردم این اپلیکیشن به طور کامل از ویندوز حذف نمی‎شود اما قابلیت‌های اصلی آن به Paint 3D منتقل می‌شود. 
شاید بزرگ‌ترین قابلیتی که با این به‌روز‌رسانی اضافه می‌شود پشتیبانی هدست واقعیت مجازی است. این قابلیت که Mixed Reality نام گذاری شده است هدست‌های ایسر، دل، لنوو و اچ پی را پشتیبانی خواهد کرد. برعکس HTC Vive یا Oculus Rift، این هدست‌ها به جعبه ردیابی خارجی نیازی ندارد و به طور مستقیم از طریق کابل HDMI و USB به کامپیوتر متصل می‌شوند. 
این هدست‌ها با پلت‌فرم SteamVR نیز کار می‌کنند و به زودی بازی‌های مناسب آن‌ها نیز منتشر خواهد شد. 
به جز مرگ Paint و پشتیبانی هدست‌های VR، آپدیت کریتور فال ویندوز 10 فایل‌های وان‌درایو را پشتیبانی On-Demand خواهد کرد. 
یکی از قابلیت‌های جدید صفحه کلید ایموجی جدید است. این قابلیت با یک میانبر جدید اضافه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد در بین لیستی از ایموجی اپلیکیشن‌های ویندوز 10 ایموجی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند. 
مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود که قابلیت‌های جدید زیادی با آپدیت کریتور فال ویندوز10 به ویندوز اضافه می‌شود اما اینطور نشد. دوتا از قابلیت‌هایی که مایکروسافت قبلاً معرفی کرده بود، قابلیت Timeline و Pick Up Where I Left Off همراه با این به‌روز‌رسانی منتشر نخواهند شد. 
جو بلفیور، رئیس Windows Experience و مرورگر اج اعلام کرد که این دو قابلیت به زودی در Insider Preview منتشر خواهند شد. 
اگر دوست دارید زودتر آپدیت کریتور فال ویندوز 10 را نصب کنید در Windows Insider Preview ثبت نام کنید. در غیر این صورت تا تاریخ 25 مهر صبر کنید و از سیستم خود بکاپ بگیرید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر