آیا Apple AirPod برای شما مناسب است؟

آیا Apple AirPod برای شما مناسب است؟

اپل ایرپاد، ایرفون کاملاً وایرلس اپل است که این روزها درمورد آن زیاد صحبت می‌شود. اما آیا این ایرفون‌های پیشرفته برای همه مناسبت هستند؟

 

اگر قصد دارید ایرفون بخرید این مقاله را بخوانید!

داشتن ایرفون کاملاً وایرلس بسیار لذت بخش است. این که سیم آن مدام دور گردن شما نمی‌پیچد، به خصوص زمان‌هایی که ورزش می‌کنید شبیه به یک معجزه است. 
اما همه‌ی قابلیت‌های خوبی که درمورد ایرپاد می‌شنویم برای همه نیست. ایرپاد نقاط ضعف خودش را دارد. 

1- ممکن است اندازه‌ی گوش شما نباشد

ظاهر ایرپاد مشابه اییرپاد است که در سال 2012 منتشر شد. برعکس مدل‌های قدیمی هدفون که در آن‌ها یک بخش پاک‌کن شکل در گوش قرار می‌گرفت هردو ایرپاد و اییرپاد کانال گوش را کاملاً نمی‌پوشانند. 
درعوض طراحی آن‌ها بیشتر فضای خارجی کانال گوش را اشغال می‌کند تا سر جای خودش بماند. شرکت اپل به این دلیل هدفون‌های خود را به این صورت طراحی کرده تا بهتر در گوش قرار گیرد. اما برای همه مناسب نیست. 
اگر قبلاً از اپل اییرپاد استفاده کرده‌اید و در گوش شما جا نمی‌گرفت یا با آن راحت نبودید همین مشکل با ایرفون نیز برای شما به وجود خواهد آمد. با این تفاوت که اییرپاد به سیم متصل بود و اگر می‌افتاد گم نمی‌شد. اما با گوشی‌های کاملاً بی‌سیم، اگر یکی از گوشی‌های شما به زمین بیفتد حسابی بدشانسی آورده‌اید. 

 

2- خیلی راحت گم می‌شوند

واضح است: از‌آنجایی‌که این ایرفون‌ها کاملاً وایرلس هستند به‌راحتی گم می‌شوند. اگر هرگاه که کارتان تمام شد آن را در قاب شارژرش قرار دهید احتمال گم‌شدن آن کم‌تر می‌شود. اگر این گوشی‌ها را گم کنید قیمت هرکدام از آن‌ها تقریباً دویست هزار تومان است. 
قسمت بدتر این است که اگر به یک دستگاه iOS متصل نباشید نمی‌توانید از قابلیت  Find My AirPods استفاده کنید. این قابلیت باعث می‌شود که گوشی گم‌شده صدای بلندی از خود تولید کند. برعکس دیگر دستگاه‌های اپل، این ایرفون‌ها در iCloud.com تحت قسمت “Find iPhone" دیده نمی‌شوند. حتی از دستگاه مک نیز نمی‌توان قابلیت “Find My AirPods" را فعال کرد. 

 

3- روی دستگاه‌هایی که اپل نیستند خیلی خوب عمل نمی‌کند

اگر از ایرپاد با یک دستگاه اندروید استفاده کنید بسیاری از قابلیت‌های خوب آن را از دست می‌دهید. 
برای مثال استفاده از آن‌ها روی گوشی اندروید به این معنی است که نمی‌توانید بفهمید که ایرفون‌های شما چقدر شارژ دارند. حتی در قاب شارژر نیز نمی‌توانید میزان شارژ را تشخیص دهید. 
وضعیت باتری هر گوشی به‌صورت جداگانه به شما نشان داده می‌شود. اگر از یک گوشی بیشتر از یک گوشی دیگر استفاده کنید میزان باتری‌ها می‌تواند با هم تفاوت زیادی داشته باشد. 
قاب شارژر نیز باتری خودش را دارد که بسیار مهم است چرا که قاب تنها راه برای شارژ ایرپادهاست. درضمن قاب توسط کابل لایتنینگ شارژ می‌شود. اگر از دستگاه غیر آیفون استفاده می‌کنید کابل‌ها را همه جا همراه خود داشته باشید. 

ایرپاد


اگر یکی از گوش‌ها را از گوش خود خارج کنید چیزی که در حال گوش دادن به آن بوده‌اید متوقف شده و وقتی که گوشی را در گوش خود قرار دهید دوباره پخش خواهد شد. البته این قابلیت تنها با دستگاه‌های اپل کار می‌کند. روی یک گوشی اندروید حتی اگر گوشی را از گوش خود خارج کنید هم موزیک یا فیلم شما قطع نخواهد شد. 

ایرپاد


دوباره ضربه زدن روی گوشی تنها در دستگاه‌های غیر اپل موزیک را متوقف و دوباره پخش می‌کند. روی دستگاه‌های اپل به صورت پیش‌فرض سیری را باز می‌کند. امیدواریم که به‌زودی ایرپاد گوگل اسیستنت را نیز پشتیبانی کند اما نمی‌توان خیلی هم امیدوار بود. 
درضمن اپل قابلیت جدیدی را برای ایرپاد روی   iOS 11 قرار داده که توسط آن خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید که دو بار ضربه زدن روی ایرپاد چه کاری می‌تواند انجام دهد. تنها راهی که کاربران غیر اپل می‌توانند از آن بهره ببرند این است که ایرپاد خود را به یک دستگاه  iOS 11 جفت کنند تا سفت افزار آن به‌روزرسانی شود. 

 

4- فرمان صوتی برای کنترل ساده

از‌آنجایی‌که اپل ایرپاد دکمه فیزیکی ندارد دو راه برای کنترل موزیک خود دارید: اول این‌که از منبع ( گوشی، کامپیوتر، ساعت هوشمند و غیره)، و دوم این‌که از صدای خود استفاده کنید. اگر در حال دویدن هستید و نمی‌خواهید هربار که خواستید کاری انجام بدهید از گوشی خود استفاده کنید تنها را این است که از سیری بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. 

ایرپاد


این‌که مدام از دستیار مجازی خود بخواهید که صدا را کم یا زیاد کند واقعاً خسته‌کننده است. 
درضمن شاید کمی عجیب به نظر برسد که به ایرفون تقریباً نامرئی فرمان صوتی بدهید. 

 

5- اگر موزیک باز باشید این ایرفون شما را راضی نخواهد کرد 

کیفیت صدای ایرپاد خیلی رضایت‌بخش نیست. البته کیفیت آن از اییرپادهای سیم‌دار بهتر است. اما اگر یک موزیک باز هستید از کیفیت آن راضی نخواهید شد. 
درضمن در این قیمت، ایرپاد بهترین ایرفون با بهترین کیفیت صدا نیست. با نصف این قیمت می‌توانید ایرفون‌های خیلی بهتری بخرید. 
کیفیت ایرپاد در حد ایرفون‌های ارزان‌قیمت است اما قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد. 
در‌نهایت اگر به دنبال کیفیت هستید این گوشی‌ها برای شما مناسب نیستند، اما اگر به دنبال تکنولوژی و قابلیت‌‌های پیشرفته هستید ایرپاد آن چیزی است که به دنبالش می‌گشتید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر