مدیر عامل سامسونگ: شرکت سامسونگ یک کشتی بدون ناخداست

مدیر عامل سامسونگ: شرکت سامسونگ یک کشتی بدون ناخداست

رئیس شرکت سامسونگ به خاطر فساد مالی به پنج سال زندان محکوم شده است و این موضوع باعث نگرانی برای آینده شرکت سامسونگ شده است. البته شرکت سامسونگ به کار خود ادامه داده و محصولات جدیدی را در جشنواره‌ی IFA برلین معرفی کرد.

باوجود زندانی شدن رئیس شرکت سامسونگ، این شرکت همواره به مسیر خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سامسونگ اعلام کرد که سامسونگ یک کشتی بدون ناخداست و این موضوع نگران‌کننده است.

یون بو کئون، رئیس بخش تجاری لوازم الکترونیکی سامسونگ در مصاحبه‌ای در جشنواره‌ی IFA برلین اعلام کرد که به‌شدت نگران است. وی افزود: هیچ‌کس نمی‌خواهد سوار بر کشتی شود که ناخدا ندارد چراکه خطرناک است، اما این وضعیتی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.
رئیس این شرکت، جی ای لی به پنج سال زندان محکوم شده است.
یون در جشنواره‌ی IFA برلین سه دستگاه پوشیدنی جدید، یک ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی بی‌سیم و دستگاه‌های دیگری را معرفی کرد. سامسونگ بیشتر به خاطر گوشی‌هایش معروف است، اما لوازم الکترونیکی دیگری نیز همچون تلویزیون و لوازم‌خانگی نیز تولید می‌کند. یون از سال 2012 بر روی این بخش نظارت دارد.
جشنواره‌ی IFA یک هفته پس از اجرای حکم دادگاه کره جنوبی برگزار شد. این دادگاه لی را به جرم رشوه‌خواری و اتهامات دیگر به پنج سال زندان محکوم کرد. آقای لی 49 ساله از سال 2014 که پدرش، رئیس سامسونگ دچار حمله قلبی شد ریاست این شرکت را بر عهده داشت. لی در رسوایی فساد مالی که باعث شد رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی، پارک گئون هیو به دادگاه احضار شود دست داشت.
از بهمن‌ماه که لی بازداشت شد سامسونگ بدون رئیس بوده است.
یون در مصاحبه با Süddeutsche Zeitung گفت که زندانی شدن لی بسیار نگران‌کننده است. چراکه باوجوداینکه او رئیس بخش تجاری لوازم الکترونیکی است دیدگاهی کوتاه‌مدت برای محصولات دارد درحالی‌که این مسئولیت لی است که به‌عنوان رئیس شرکت چشم اندازه بلندمدت این شرکت را بررسی کند.
یون همچنین گفت که انتشار دستگاه‌های اینترنت اشیا به تعویق افتاده است، چراکه این شرکت هنوز در حال بررسی بازار و همچنین مسائل امنیتی و حریم شخصی است. بااین‌حال سامسونگ امیدوار است که تا سال 2020 لوازم اینترنت اشیای خود را وارد بازار کند.

بیکس بای همه‌جا

این روز‌ها سامسونگ بیشتر روی استفاده از دستیار صوتی بیکس بای در وسایل خانگی متصل به اینترنت و تلویزیون متمرکز است. بیکس بای همچنین روی گوشی‌های گلکسی اس8 و اس8 پلاس و همچنین نوت 8 نیز موجود است.
بیکس بای رابط کاربری جدیدی برای کنترل گوشی است اما روی لوازم‌خانگی و تلویزیون به‌گونه‌ای دیگر عمل خواهد کرد. برای یخچال‌های متصل به اینترنت سامسونگ، با توجه به موادی که در آشپزخانه دارید بیکس ‌بای به شما دستورغذا پیشنهاد می‌کند. درمورد تلویزیون، این دستگاه می‌آموزد که شما بیشتر چه برنامه‌هایی نگاه می‌کنید و وقتی‌که تلویزیون را روشن کردید آن‌ها را برای شما پخش می‌کند.

تلویزیون‌ها اولد نخواهند بود

یون گفت که به دلیل مشکلات این تکنولوژی در رنگ و کیفیت تصویر قصد ندارد از صفحه‌نمایش‌های اولد استفاده کند. او گفت که هنوز در حال تحقیق در این زمینه است.
شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش‌های اولد است و در بعضی از محصولات اساسی خود مثل گلکسی اس8 از تکنولوژی اولد استفاده کرده است.
صفحه‌نمایش‌های اولد به این دلیل در گوشی‌های هوشمند محبوب هستند که پیکسل‌های سیاه را خاموش می‌کنند و با آن‌ها می‌توان گوشه‌های گوشی را مانند گلکسی اس8 خمیده ساخت. درضمن مردم پس از چند سال گوشی خود را عوض می‌کنند در نتیجه مانند تلویزیون خراب شدن صفحه‌نمایش آن‌ها پس از چندین سال مشکل‌ساز نخواهد شد. صفحه‌نمایش اولد از دیگر صفحه‌نمایش‌ها گران‌قیمت‌تر است، به‌خصوص در تلویزیون.
بااین‌حال تلویزیون‌های اولد بسیار محبوب هستند. شرکت ال‌جی جدیداً یک تلویزیون اولد بسیار پیشرفته ساخته که معتقد است بیشتر از تلویزیون‌های معمولی عمر می‌کند.

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر