پیش از خرید اولین گوشی برای کودکتان این نکات را جدی بگیرید

پیش از خرید اولین گوشی برای کودکتان این نکات را جدی بگیرید

خرید گوشی موبایل برای کودکان مسئولیت بسیار بزرگی است. باید پیش از این که اولین گوشی موبایل را به کودک خود بدهید به چند نکته‌ی خیلی مهم توجه کنید.

پس از خرید اولین گوشی برای کودک خود محدودیت و قوانینی را برای آن‌ها تعیین کنید.

بیشتر والدین با این سؤال مواجه هستند که چه زمانی اولین گوشی موبایل را برای فرزند خود خریداری کنند و چه گوشی برای آن‌ها مناسب‌تر است. در این مقاله ما مواردی را به شما می‌گوییم که حتماً باید قبل از خرید گوشی برای فرزندتان به آن‌ها توجه کنید.


به یاد داشته باشید: ارزان‌تر بهتر است

کودکان همیشه وسایل خود را خراب یا گم می‌کنند. پس چرا یک گوشی دو میلیونی اپل یا سامسونگ مدل‌بالا برای آن‌ها بخریم؟ در عوض برای آن‌ها گوشی‌های دست‌دوم و یا ارزان‌قیمت بخرید.

محدودیت تعیین کنید

پیش از آن‌که گوشی را به کودکتان تحویل دهید یک قرارداد با او امضا کنید. به آن‌ها بفهمانید که صاحب گوشی شما هستید نه آن‌ها. آن‌ها باید همه‌ی رمزهای خود را به شما بگویند و شما هرگاه که بخواهید می‌توانید گوشی آن‌ها را چک کنید.

میزان مصرف آن‌ها را زیر نظر داشته باشید

تاریخچه اینترنت را ببینید، اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، بازی‌هایی که می‌کنند و همچنین ویدئوهایی که می‌بینند. در مورد آنچه یافته‌اید با فرزندتان حرف بزنید.

از کنترل والدین استفاده کنید

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزندتان محتوای نامناسب دانلود نمی‌کند یا بدون اجازه‌ی شما خرید نمی‎کند از کنترل والدین استفاده کنید. شما می‌توانید میزان مصرف و نحوه‌ی مصرف آن‌ها را محدود کنید، از فیلتر مخصوص کودک استفاده کنید و نگذارید که از فیلترشکن استفاده کند.

به‌روز باشید

شاید شما ندانید اسنپ چت، کیک مسنجر یا ویسپر چه هستند، اما کودکتان می‌داند. پس همیشه از آخرین اپلیکیشن‌ها مطلع باشید و از فرزندتان بپرسید که چگونه از گوشی خود استفاده می‌کند.

مدل خوبی باشید

نمی‌خواهید فرزندتان موقع شام اینستاگرام چک کند، وقتی‌که با او حرف می‌زنید برای کسی پیام بفرستد یا در مکان‌های عمومی با صدای بلند با گوشی خود حرف بزند؟ پس خودتان هم این کارها را نکنید. این تنها راهی است که آن‌ها به حرف شما گوش می‌دهند.

اگر هیچ‌کدام از این راه‌ها جواب نداد گوشی را از آن‌ها بگیرید

داشتن گوشی برای کودکان امتیاز است نه یک حق. اگر از اعتماد شما سوءاستفاده کرد یا کاری کرد که نباید انجام می‌داد گوشی را از او بگیرید و از بداخلاقی‌های آن‌ها نترسید.

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر