کمپانی شیائومی از گوشی هوشمند Mi A1 در هند رونمایی کرد

کمپانی شیائومی از گوشی هوشمند Mi A1 در هند رونمایی کرد

امروز شیائومی گوشی Mi A1 با قیمت 230 دلار و مجهز به اندروید وان را در هند رونمایی کرد.

ساعاتی پیش شیائومی، کمپانی چینی سازنده گوشی‌های هوشمند، در دهلی نو از گوشی Mi A1، با قیمت 230 دلار رونمایی کرد. این بار شیائومی به‌جای استفاده از MIUI، سیستم‌عامل توسعه‌یافته مبتنی بر اندروید خود، از اندروید وان که گوگل حدوداً سه سال پیش آن را با هدف امکان استفاده گوشی‌های low-end از اندروید و با تمرکز روی کشور هند روی کار آورد، استفاده کرده است.

البته کمپانی شیائومی ادعا کرده است که تا آخر سال جاری، Mi A1 به اندروید اوریو مجهز خواهد شد. بعلاوه این گوشی جز اولین گوشی‌هایی خواهد بود که در سال 2018 به اندروید P مجهز می‌شود، نسخه‌ای از اندروید که تاکنون اطلاعاتی درباره آن در دست نیست!

گوشی هوشمند شیائومی Mi A1 به یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی 1080 * 1920 مجهز شده است. این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵، در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی(که قابلیت ارتقا تا 128 گیگابایت را دارد) بهره می‌برد. Mi A1 به دوربین دوگانه پشتی 12 مگاپیکسلی با یک لنز دارای زاویه دید گسترده، و لنز دیگری از نوع تله فوتو مجهز است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ac، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و باتری با ظرفیت ۳۰۸۰ میلی‌آمپر بر ساعت اشاره کرد.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های سخت‌افزاری Mi A1 خواهیم داشت.

ویژگی‌های فنی  
سیستم‌عامل اندروید 7.1.2 نوقا
صفحه‌نمایش

LCD نوع IPS 5.5 اینچی

رزولوشن 1080 * 1920

گوریلا گلس

دوربین پشتی اول

دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده

f/2.2, 1.25-micron pixels

دوربین پشتی دوم

دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو

f/2.6, 1.1-micron pixels

دوربین جلو

5 مگاپیکسل

کیفیت فیلم P1080

پردازنده

کوالاکام اسنپدراگون 625

2 گیگاهرتز

هشت هسته‌ای Cortex A53

GPU Adreno 506
حافظه داخلی 64 گیگابایت، قابل ارتقا تا 128 گیگابایت
باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپر بر ساعت
صدا

جک هدفون 3.5 میلی‌متری

آمپلی‌فایر دوگانه

رابط شارژ USB تایپ C
اتصالات

وای فای 802.11 ac

بلوتوث 4.2

GPS/AGPS

IR blaster

قابلیت‌های امنیتی وجود سنسور اثرانگشت در پنل پشتی
سیم‌کارت دو اسلات سیم‌کارت (hybrid slot)
ابعاد 155.4 * 75.8 * 7.3 میلی‌متری
وزن

165 گرم

رنگ مشکی، طلایی، رزگلد

اگرچه این گوشی نسبت به مدل‌های هم‌رده خودش ازنظر سخت‌افزاری (۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت) کمی گران‌قیمت‌تر هست اما تقریباً نصف گوشی آیفون وان پلاس 5 و یک چهارم گوشی آیفون 7 قیمت دارد. درواقع این گوشی با توجه به قابلیت‌های سخت‌افزاری و تجهیز به اندروید وان، قیمت مناسبی دارد.

شیائومی از بازار خوبی در هند برخوردار است. یعنی تقریباً 17 درصد سهم بازار این کشور را به خود اختصاص داده است. شیائومی در نظر دارد برای کسب سهم بازار در سایر نقاط جهان هم این گوشی را25 نقطه در مناطق مختلف آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی، عرضه کند.

شیائومی این گوشی را از 12 سپتامبر به‌صورت گسترده به فروش خواهد رساند. علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را از طریق فروشگاه‌های می‌هوم یا از طریق یکی از نمایندگی‌های شبکه‌ی فروش محصولات این شرکت خریداری کنند.

منبع خبر: androidcentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر