وب‌سایت مبدل YouTube-MP3 به دستور مقامات قضایی بسته شد

وب‌سایت مبدل YouTube-MP3 به دستور مقامات قضایی بسته شد

انجمن صنعت ضبط امریکا طی شکایتی که شرکت‌های بزرگ موسیقی از وب‌سایت youtube-mp3 کرده بودند این وب‌سایت را بست.

بزرگ‌ترین وب‌سایت مبدل یوتیوب، YouTube-MP3 طبق توافق‌نامه‌ای با RIAA بسته شد. این توافق‌نامه پس از دادگاهی که در سال 2016 صورت گرفت، نوشته و امضا شد.

مبدل یوتیوب

تبدیل ویدئوها از یوتیوب، تجارتی بسیار بزرگ است. اما هیچ روش قانونی برای تبدیل ویدئوهای یوتیوب وجود ندارد، گرچه وب‌سایت‌های رایگان بسیار زیادی این کار را انجام می‌دهند. YouTube-MP3 یکی از محبوب‌ترین این وب‌سایت‌هاست که روزانه میلیون‌ها بازدید‌کننده دارد.

یوتیوب

 

وقتی کاربران، ویدئوهای یوتیوب را به فایل صوتی تبدیل می‌کنند تا آن‌ها را هرکجا گوش کنند، به صنعت موسیقی آسیب بزرگی می‌زنند. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ موسیقی مانند کپیتال رکوردز، وارنر برادرزد رکوردز و سونی موزیک که همه توسط انجمن صنعت ضبط آمریکا تأیید شده‌اند، این وب‌سایت را به دادگاه کشاندند و برنده شدند. درحالی‌که به‌صورت رسمی چیزی اعلام نشده اما طبق گفته‌ی TorrentFreak دو طرف به یک توافق دست‌یافته‌اند.

بخشی از این توافق بستن و انتقال سایت YouTube-MP3 به یکی از شرکت‌های موسیقی و پذیرش تقصیر از طرف YouTube-MP3 است. درضمن صاحب این سایت، فیلیپ میتسانز، دیگر حق ندارد که هیچ‌گونه تکنولوژی یا سرویسی که امکان تبدیل فایل‌ها را فراهم می‌کند طراحی کرده و یا توسعه دهد.

درحالی‌که این سایت هنوز هم قابل‌دسترسی است اما اگر تلاش کنید که یک فایل را تبدیل کنید با پیام زیر روبه‌رو می‌شوید:

یوتیوب

این سایت هنوز وجود دارد اما دیگر کار نمی‌کند. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر