مروری بر گوشی HTC U11

مروری بر گوشی HTC U11

هرآنچه که باید درمورد گوشی HTC U11 بدانید.

نمره‌ای که ما به گوشی HTC U11 می‌دهیم هفت از ده است. این گوشی گران قیمت که گوشی پرچم‌دارHTC است کارهای زیادی انجام می‌دهد اما به اندازه‌ی دیگر دستگاه‌های مدل بالا خوب نیست. 

به نظر می‌رسد کهHTC هنوز تصمیم نگرفته که می‌خواهد ظاهر گوشی‌هایش به چه صورت باشد. گوشی HTC U11 تفاوت زیادی با گوشی HTC 10 که پارسال منتشر شد و همچنین گوشی قبل از آن HTC One M9 دارد. درضمن نام‌گذاری آن‌ها نیز هیچ قانون خاصی ندارد. 
در حالی که گوشی قبلی HTC استاندارد و البته تکراری بود، امسال این شرکت ریسک زیادی در ساخت U11 متقبل شده. برای مثال قابلیت فشردن. بعضی از این ریسک‌ها موفقیت آمیز بوده اند اما نه همه.

مشخصات:

رنگ: آبی، نقره‌ای، مشکی و قرمز
قیمت: 700 دلار
ابعاد: 153.9 میلی‌متر در 75.9 میلی‌متر در 7.9 میلی‌متر
وزن: 169 گرم
پردازنده: 64 بیت، چهار هسته‌ای، 2.45 گیگاهرتز کوالکوم اسنپ دراگون 835
رم: 4 گیگابایت یا 6 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی: 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت
صفحه نمایش: صفحه نمایش ال سی دی 5.5 اینچی Quad HD با Corning Gorilla Glass 5
دوربین‌ها: دوربین پشت 12MP f/1.7 ، دوربین جلو 16MP f/2.0 
اسپیکرها: یک اسپیکر پایین گوشی
باتری: 3000 میلی آمپر بر ساعت، با USB Type-C با Quick Charge 3.0 شارژ می‌شود. 
سیستم عامل: HTC Sense مبتنی بر اندروید 7.1 نوقا
چیزهای دیگر: اسکنر اثر انگشت، ضد آب، نور نوتیفیکیشن LED ، NFC، درگاه کارت میکرو SD

 

سخت افزار

HTC


از جلو، HTC U11 ظاهری کاملاً استاندارد دارد. این گوشی یک صفحه نمایش 5.5 اینچی Quad HD دارد که کیفیت تصویر آن برای مشاهده عکس و ویدئو عالی است. صفحه نمایش آن کاملاً روشن است و می‌توان در نور مستقیم آفتاب به صفحه آن نگاه کرد. درضمن از Corning Gorilla Glass 5 ساخته شده، در نتیجه طول عمر زیادی دارد. 
گوشه‌های این گوشی خمیده هستند که باعث شده گوشی بسیار خوش‌دست شود. مانند سامسونگ گلکسی اس8 صفحه نمایش کل گوشی را نگرفته است اما قاب آن نازک است. 
در جلو صفحه اسکنر اثر انگشت قرار دارد که روی دکمه خانه است و در وسط قرار گرفته و دکمه‌های Recents و Back نیز دو طرف آن قرار دارند. کلیدهای نرم‌افزاری وجود ندارند و به نظر می‌رسد که شرکت HTC یکی از آخرین شرکت‌هایی است که هنوز دست از دکمه‌های خازنی برنداشته است. 
ضخامت این گوشی 7.9 میلی‌متر است که برای گوشی‌های هوشمند کاملاً معمولی است. در سمت راست گوشی دکمه پاور و کنترل صدا قرار گرفته‌اند. در قسمت بالای گوشی سیم کارت نانو و درگاه کارت microSD قرار دارند. 

HTC


در سمت چپ هیچ چیز قرار ندارد و در پایین گوشی یک درگاه USB Type-C و اسپیکر را می‌بینید. کیفیت صدای این گوشی خوب است اما نسبت به دیگر دستگاه‌ها صدای آن خیلی بلند نیست. 
درضمن HTC قدم جای پای اپل و موتورولا گذاشته و جک هدفون را حذف کرده است. خوشبختانه به همراه این گوشی هدفون USoni HTC را دریافت می‌کنید که با USB Type-Cمتصل می‌شود و یک آداپتور هدفون Type-C نیز دریافت می‌کنید که توسط آن می‌توانید از هدفون قدیمی خود استفاده کنید. 
هدفون‌های USonic خیلی خوب هستند. این هدفون‌ها از یک تکنولوژی رادار مانند برای یافتن موقعیت گوش شما استفاده کرده و نحوه پخش موسیقی را شخصی‌سازی می‌کنند. این هدفون‌ها بسیار راحت هستند و کیفیت صدای آن‌ها بسیار خوب است.
جنس پشت گوشی چیزی است که HTC نام آن را " شیشه مایع" گذاشته است، چرا که به شدت بازتابنده و براق است و از شیشه ساخته شده است. ظاهر آن ارزان قیمت به نظر می‌رسد، خیلی سریع جای اثر انگشت را جذب می‌کند و خیلی حس خوبی را به انسان القا نمی‌کند. البته این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و شاید بعضی‌ها عاشق این نوع طراحی شوند. 
در پشت گوشی همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی وجود دارد که دارای دیافراگم f/1.7 برای عکس‌برداری در نور کم است. دوربین این گوشی همچنین دارای تثبیت کننده‌ی تصویر نوری می‌باشد. این قابلیت‌ها در کنار هم باعث شده که کیفیت عکس‌های این گوشی عالی باشند. 

htc


در قسمت جلوی گوشی یک دوربین 16MP f/2.0 زاویه گسترده قرار دارد که با آن می‌توانید سلفی‌های خیلی خوبی بگیرید. در کل کیفیت هر دو دوربین این گوشی بسیار خوب هستند. 
گوشی U11 قاب پلاستیکی شفافی نیز دارد که اطراف گوشی را نمی‌پوشاند و شما می‌توانید از قابلیت فشرده‌سازی استفاده کنید. این قاب از گوشی شما در برابر ضربه محافظت می‌کند اما بسیار زشت است. به هر حال شما می‌توانید قاب‌های زیبا‌تری برای گوشی خود بخرید. 

HTC


نرم افزار

HTC


در حالی که HTC U11 اندروید 7.1 نوقا را اجرا می‌کند اما رابط کاربری Sense HTC آن را متفاوت ساخته است. لانچر پیش فرض این گوشی در قسمت سمت چپ خود Blinkfeed را دارد که امکان مشاهده‌ی اخبار، شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات تقویم را مانند گوگل لانچر به شما می‌دهد. 
صفحه خانه قابل شخصی سازی است اما کشو اپلیکیشن ظاهری کاملاً قدیمی دارد. البته شما می‌توانید هر زمان که بخواهید لانچر خود را تغییر دهید اما این چیزی است که به صورت پیش‌فرض دریافت می‌کنید. حتی آیکون‌های HTC مثل اپلیکیشن پیام‌رسان و تلفن نیز ظاهری قدیمی و نه چندان زیبا دارند. 

HTC


درضمن این اپلیکیشن‌ها شبیه به چیزی نیستند که در اندروید دریافت می‌کنید. HTC ظاهر آن‌ها را تغییر داده است. 
خوشبختانه U11 خیلی نفخ نرم‌افزاری ندارد. یک اپلیکیش با نام Boost+ برای مدیریت فضای ذخیره سازی، رم و اپلیکیشن‌ها موجود است که عملکرد دستگاه شما را بهبود می‌بخشد. (البته پاک کردن رم کار نسبتاً بی‌موردی است.) اپلیکیشن‌های دیگر شامل اپلیکیشن Help برای رفع مشکلات دستگاه، اپلیکیشن صفحه کلید TouchPad ، اپلیکیشن Themes  ، HTC Sense Companion و اپلکیشن هواشناسی می‌شوند. 
 HTC Sense Companionعادات شما را یاد گرفته و چیزهای مهم را به شما یادآوری می‌کند. این قابلیت مشابه گوگل اسیستنت روی گوشی‌های اندروید است. البته HTC U11 به صورت پیش فرض گوگل اسیستنت هم دارد. حتی الکسای آمازون را نیز روی خود نصب دارد. 
دستیار دیجیتالی Sense Companion خوب است اما گوگل اسیستنت و الکسا همه‌ی قابلیت‌های Sense Companion و البته خیلی چیزهای بیشتری را از جمله فرمان صوتی و جست و جوی پیشرفته را در خود دارند. 
اگر از گوگل اسیستنت راضی هستید مجبور نیستید که از الکسا یا Sense Companion استفاده کنید. 

HTC


U11 قابلیت‌های جدید دیگری نیز دارد. قابلیت Edge Sense توجه مردم را به سوی خود جلب کرده است. شما می‌توانید با فشار دادن گوشی هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید فعال کنید. اما آیا این قابلیت واقعاً لازم است؟ 
این قابلیت آنقدر ناچیز است که خیلی زود آن را فراموش خواهید کرد. فشار دادن گوشی هنگام استفاده کاری نیست که ما معمولاً انجام دهیم. درضمن اگر وقتی که آن را در دستانتان گرفته‌اید فشار دهید گوشی شما بی‌دلیل روشن می‌شود. 
درضمن به نظر می‌رسد که هیچ‌گاه نمی‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که برای فعال کردن این قابلیت فشار مناسب باشد. چرا که اگر آن را روی فشار زیاد تنظیم کنید باید با همه‌ی نیروی خود برای فعال کردن این قابلیت آن را فشار دهید، اگر آن را روی فشار کم تنظیم کنید هرگاه که آن را در دستانتان بگیرید فعال می‌شود. 
این گوشی قابلیت‌های دیگری نیز مانند دوباره ضربه زدن برای روشن کردن گوشی و دوبار ضربه زدن برای خاموش کردن گوشی را در خود دارد. 
همچنین می‌توانید تم‌های U11 را تغییر دهید که این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی دیگر موجود نیست. شما می‌توانید آیکون‌ها، کاغذ دیواری و همچنین فونت، ساعت و صدا را تغییر دهید. 

عملکرد

با وجود بهترین پردازنده‌ی موجود در بازار، کوالکوم اسنپ دراگون 835 این گوشی هیچ گاه به مشکل برنمی‌خورد. می‌توانید با آن همزمان چندین کار را انجام دهید و همچنین می‌توانید با آن همه‌ی بازی‌ها را نیز انجام دهید.
مدل پایه دارای رم 4 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی است که کاملاً استاندارند این روزهاست. اما اگر این برای شما کافی نیست می‌توانید مدل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را خریداری کنید. اما مدل اولی برای بیشتر مردم کافی است. 

طول عمر باتری

با باتری 3,000mAh ، HTC U11 کاملاً معمولی است. باتری این گوشی برای یک روز کافی است نه بیشتر. 
خوشبختانه با قابلیت Quick Charge 3.0 گوشی U11 خیلی سریع شارژ می‌شود. درضمن درگاه  USB Type-C استانداردی است که در آینده نزدیک همه‌ی شرکت‌های سازنده به آن رو می‌آورند. 

پس گوشی HTC U11 را بخریم؟

جواب این سوال هم بله و هم خیر است. دوربین‌ها خیلی خوب هستند، صفحه نمایش و جلوی گوشی عالی هستند، سخت افزار این دستگاه خیلی قوی است و هدفون‌های آن نیز عالی هستند. درضمن این گوشی ضد آب است. اما قابلیت‌های دیگر هیچ کدام خوب نیستند. 
پشت گوشی ظاهری ارزان قیمت دارد، کلیدهای آن خازنی هستند، Sense interface کارایی خاصی ندارد، صدای اسپیکر خیلی کم است، قابلیت فشرده سازی بی خاصیت است و گوشی جک هدفون ندارد. 
با این که این گوشی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد اما با این قیمت می‌توانید گوشی‌های خیلی بهتری خریداری کنید. 

منبع خبر: makeuseof.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر