انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد

انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد

انجمن جهانی موبایل (GSMA)، سازمانی است که هماهنگی‌های بین‌المللی در حوزه موبایل را در سراسر جهان انجام می‌دهد. این سازمان برای هر یک از دستگاه‌های موبایل در دنیا، یک شناسه واحد با نام IMEI (مخفف International Mobile Equipment Identity) تعیین می‌کند که باعث می‌شود دستگاه در شبکه موبایل قابل‌ شناسایی باشد. این کد منحصربه‌فرد شامل بخش‌هایی است که کشور سازنده، شرکت تولیدکننده، مدل گوشی و ... را تعیین می‌کند. این سازمان لیست به‌روز این IMEI‌ها در اختیار کشورهایی قرار می‌دهد که مستقیماً با این سازمان در ارتباط هستند. البته نسخه رایگانی از این فهرست نیز موجود است که تعداد محدودی از این کدها را شامل می‌شود.

این انجمن جهانی در زمان تحریم‌های بین‌المللی جز محدود سازمان‌هایی بود که خدمت‌رسانی به کشور ایران را متوقف نکرد اما حالا زمانی که برخی از تحریم‌ها برداشته شده‌اند، این انجمن به دلایل نامشخصی از سرویس دهی به ایران سر باز زده است.

تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل (GSMA) می‌تواند تأثیر بسیار منفی روی حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی بارسلون داشته باشد. این کنگره جهانی که بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت موبایل در جهان است، همه ساله با حضور شرکت‌های زیادی از سراسر جهان در بارسلون اسپانیا برگزاری می‌شود. در این نمایشگاه هزاران کارشناس حرفه‌ای موبایل به نمایش و تبادل ایده‌های خود در این زمینه می‌پردازند. نمایشگاه بارسلون امسال در تاریخ 7 تا 10 اسفند ماه برگزار خواهد شد؛ و مسلماً تحریم GSMA می‌تواند باعث شود بسیاری از اپراتورها و شرکت‌های ایرانی نتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

بر اساس گزارشات دولت ایران برای رفع این تحریم با نمایندگان این انجمن مذاکراتی را انجام داده است اما هنوز دو طرف به نتیجه‌ای مطلوب نرسیده‌اند.

منبع خبر: farsnews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر