اطلاعات فاش شده درباره آیفون‌های در راه، این بار از زبان خود اپل

اطلاعات فاش شده درباره آیفون‌های در راه، این بار از زبان خود اپل

همان‌طور که می‌دانید تنها دو روز تا رونمایی از آیفون‌ جدید باقی مانده است. کمپانی اپل در تاریخ 12 سپتامبر برابر با 21 شهریور از آیفون‌8 يا آیفون‌ x، رونمایی خواهد کرد و آيفون7 و 7 پلاس را هم ارتقا خواهد داد. درحالی‌که اپل در تلاش برای آماده‌سازی مراسم رونمایی از آیفون‌های خود است اطلاعاتی از این محصولات فاش شده‌اند؛ اما این بار خود کمپانی اپل این اطلاعات را فاش کرده است. در ادامه قصد داریم این اطلاعات فاش شده را با شما به اشتراک بگذاریم. با فیسیت همراه باشید.

دوربین با قابلیت Portrait Lighting

به نظر می‌رسد کمپانی اپل دوباره همچون سال گذشته توجه ویژه‌ای نسبت به دوربین گوشی‌های خود نشان داده است. این بار اپل در نظر دارد قابلیت نورپردازی (Portrait Lighting) ویژه‌ای از طریق نرم‌افزار را روی آیفون‌ جدیدش اعمال کند. این قابلیت رنج وسیعی از نورپردازی‌ها را با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Contour Light، Natural Light، Stage Light، Stage Light Mono و Studio Light را فراهم می‌آورد.

صفحه‌نمایش با بهره‌مندی از تکنولوژی True Tone

صفحه‌نمایش آیفون‌ در راه از تکنولوژی True Tone بهره خواهند برد. در حال حاضر iPad Pro هم از این قابلیت استفاده می‌کند. این تکنولوژی از چند سنسور برای تشخیص نور استفاده می‌کند سپس نور تشخیص داده‌شده را روی صفحه‌نمایش منعکس می‌کند. برای مثال یک صفحه وب که دارای پس‌زمینه سفید است در اتاقی که نور زرد بیشتری دارد، روشن‌تر نمایش داده نمی‌شود و با همان رنگ اصلی دیده می‌شود.

دکمه پاور گوشی هوشمندتر چیزی است که انتظار داریم

قبلاً اطلاعاتی درباره حذف دکمه Home در این سری از آیفون‌ها منتشر شده بود. این مسئله واقعیت دارد. به نظر می‌رسد وظیفه این دکمه به عهده‌ی دکمه پاور گوشی گذاشته شده باشد. در ضمن دکمه پاور گوشی علاوه بر وظیفه روشن کردن گوشی قادر است اپل سیری را فعال نموده و یا پیام اضطراری (SOS) ارسال کند و به پلیس وصل شود.

حتی ممکن است این دکمه وجود خارجی نداشته باشد یعنی به‌صورت مجازی در گوشی تعبیه شده باشد و تنها با دریافت ارتعاشات بتواند تمامی این اعمال را انجام دهد.

قابلیت تشخیص چهره درآیفون‌ جدید

تشخیص چهره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آیفون‌ جدید معرفی شده‌اند. بنا به اطلاعاتی که درز پیدا کرده است آیفون‌ جدید با استفاده از حس‌گرهای سه بعدی چهره فرد مقابل را تشخیص می‌دهند. درصورتی‌که چهره تشخیص داده‌شده با چهره‌ای که در حافظه گوشی به‌عنوان صاحب آن ذخیره شده است مطابقت داشته باشد، قفل آیفون باز خواهد شد. این قابلیت همواره در گوشی فعال است و همواره قبل از باز کردن گوشی و یا حتی پاسخ‌گویی به نوتیفیکیشن‌ها هم چهره کاربر را شناسایی می‌کند.

جالب‌تر اینکه هنگامی‌که سنسور تشخیص چهره صاحب آن را در حوالی خود تشخیص دهد (هنگامی‌که در حال نگاه کردن به گوشی است)، نوتیفیکیشن‌ها را با صدای کمتری اعلام می‌کند تا مزاحمت‌های صوتی ایجاد نکند.

البته شایعاتی مبنی بر عملکرد نادرست این قابلیت در آیفون هم وجود دارد. تا جایی که ادعا می‌شود این قابلیت نمی‌تواند خطوط چهره را به درستی تشخیص دهد بنابراین در عمل کارکرد درستی ندارد. برای اثبات این ادعا و حتی خلاف آن باید منتظر رونمایی از این آیفون‌ جدید باشیم.

ناگفته نماند در مراسم رونمایی از آیفون‌ جدید، اپل قصد دارد ساعت‌های هوشمند جدیدی را هم معرفی کند. بعلاوه از ارتقا تلویزیون‌های خود نیز پرده بردارد.

منبع خبر: independent


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر