وزیر ارتباطات: به تحریم برنامه‌های ایرانی در اپ استور به چشم فرصت نگاه کنید نه تهدید

app-store_1503574598.jpg

چندی پیش هنگامی‌که برخی برنامه‌های ایرانی از اپ استور حذف شده بودند، محمد جواد آذری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رویکردی نقادانه درمورد این اقدام پیش گرفت و اعلام کرد که این موضوع را به‌صورت قانونی پیگیری خواهد کرد. می‌توانید جزییات خبر را از این لینک بخوانید. 

امروز وی در مصاحبه تلفنی اعلام کرد که در حال حاضر ایران درمورد بازار برنامه‌های اندرویدی تقریباً بی‌نیاز از خدمات خارجی است اما اگر ایران بخواهد در بازارهای جهانی فعالیت داشته باشد، اقدام‌هایی از این دست محدودیت‌های بسیاری را به همراه خواهد آورد.

وی این‌گونه اقدامات را زنگ خطری برای کشور می‌داند و معتقد است برای حل این مسئله باید استراتژی هوشمندانه‌ای برای کسب‌وکارهای نوپا و موبایل در نظر گرفته شود، شاید استراتژی همچون کره جنوبی که حرکت‌هایی به سمت عدم وابستگی مطلق به گوگل و اندروید را آغاز کرده‌اند و سیستم‌عاملی را با این هدف توسعه داده‌اند. محمد جواد آذری گفت می‌توان با این شرکت و یا شرکت‌های چینی مذاکراتی در این زمینه انجام داد.

آذری، وزیر ارتباطات اعلام کرد این اقدام به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نهایتاً تصمیمی اتخاذ می‌شود تا باعث نارضایتی و ایجاد اختلال در زندگی مردم نشود. شاید بتوان به این اقدام از دید مثبتی هم نگاه کرد! این اقدام می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های نو برای جوانان و کسب‌وکارهای نوپا در این زمینه بشود.

نظر شما درمورد این مسئله چیست؟ آیا ایده سیستم‌عامل ملی می‌تواند راه گشا باشد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع خبر: وزارت ارتباطات


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فجاعت

چهارشنبه, 22 شهریور 1396

فاجعه هست این اظهار نظر مانند موتور جستجوی ملی و سیستم عامل ملی اینک هموطنان بازارچه نرم افزار اندروید و اپل ملی بشتابیددددددد بسوی خودکفایی چینی ؟؟!!!!!
اگه قراره ملی باشه چین یاور ماست ههههه
برادر جهرمی نیومده بزار عرق جبین مخترع و مبتکرتون خشک بشه بعدش تهدیدات و فرصت ببین هی گفتن وزیر جوان بیایید ایشونم جوان

پاسخ

ثبت نظر