Hush، ابزار جدید اندرویدی برای ذخیره بیشتر شارژ گوشی

Hush، ابزار جدید اندرویدی برای ذخیره بیشتر شارژ گوشی

متاسفانه، اندروید با اجرای برنامه های مدیریتی که شارژ بسیاری از گوشی می گیرد، کاربران را به ستوه آورده است. دانشگاه پوردو، برای حل چنین مشکلی ابزاری به نام هاش (Hush) را معرفی کرده است.


این برنامه که به همراهی اینتل و شرکت استارت آپی Mobile Enerlytics، توسعه داده شده است، به صورت هوشمند، در زمان حالت اسلیپ اندروید، برنامه هایی را که در پشت زمینه گوشی اجرا می شوند، متوقف می کند. به صورت خلاصه، این ابزار جدید، برنامه ها را بر اساس استفاده بیشتر اولویت بندی می کند و برنامه هایی را که کمتر استفاده می شود، به دلیل تاثیر زیادی که بر روی شارژ باتری می گذارد، متوقف می کند.
چارلی هو، پرفسور دانشکده برق و کامپیوتر پوردو می گوید: "در زمانی که صفحه خاموش است، سخت افزار گوشی باید به حالت اسلیپ وارد شود، و توان مصرفی به صفر برسد. برنامه ها در زمانی که صفحه خاموش است، گوشی را بیدار می کنند تا کارهایی انجام دهند، ولی بعد از آن، به دلیل خطاهای نرم افزاری و علی الخصوص، استفاده ناصحیح از واسط های برنامه کنترل شارژ اندروید، که wakelocks نامیده می شوند، اجازه نمی دهند که گوشی باز به حالت اسلیپ برود."
Wakelocks، به عنوان مکانیزم های نرم افزاری برای ذخیره توان گوشی، باید گوشی شما را مدت زمان کمی در حالت بیدار نگه دارد و پس از آن مدت زمان شارژ باتری را زیاد کند. ولی متاسفانه به دلیل برنامه نویسی ضعیف و بدافزارها، شارژ باتری از بین می رود و این مسئله است که محققان با ارائه نرم افزار هاش، سعی در حل آن دارند، که این نرم افزار توانسته است تا 16 درصد از شارژ باتری را در حالت اسلیپ، ذخیره کند.
هاش، هم اکنون، بر روی گیت هاب موجود است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر