گوگل: قابلیت Safe Browsing بیش از 3 میلیارد دستگاه را در برابر بدافزارها محافظت می‌کند

گوگل: قابلیت Safe Browsing بیش از 3 میلیارد دستگاه را در برابر بدافزارها محافظت می‌کند

همه‌ی ما حین استفاده از اینترنت با خطر بدافزارها مواجه هستیم و گاهی برای حفظ امنیت خود از برنامه‌های ضد بدافزار استفاده می‌کنیم؛ اما امنیت مرورگرها بسیار مهم است. به همین منظور گوگل برای اولین بار در سال 2007 سرویس Safe Browsing را ارائه داد تا از بازدید کاربران مرورگرها از سایت‌های آلوده جلوگیری کند. گوگل این سرویس را با ایده اعلام خطرناک بودن سایت درخواست داده شده به کاربر، طراحی کرده و توسعه داده بود.

پس از سال‌ها تلاش در سال 2013، حدود یک میلیارد دستگاه از این قابلیت بهره می‌بردند. در سال 2016 این میزان به 2 میلیارد رسید و حالا تنها پس از گذشت کمتر از یک سال گوگل نتیجه‌ای حیرت‌انگیز را اعلام کرده است! در حال حاضر این سرویس در بیش از 3 میلیارد دستگاه در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود.

شاید اصلی‌ترین دلیل افزایش استفاده از این سرویس در سال 2016 این بود که گوگل قابلیت Safe Browsing را به قابلیتی پیش‌فرض در مرورگر کروم برای اندروید تبدیل کرد.

گوگل در ادامه اعلام کرد که قابلیت Safe Browsing در حال حاضر از یادگیری ماشین برای تشخیص وب‌سایت‌های آلوده و خطرناک استفاده می‌کند و ما همواره در تلاشيم تا این روند را بهبود بخشيم.

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر