نحوه‌ی بستن صدای تب‌های جدید در فایرفاکس و کروم

نحوه‌ی بستن صدای تب‌های جدید در فایرفاکس و کروم

بعضی از وب‌سایت‌ها بدون این که از ما اجازه بگیرند ویدئو با صدا پخش می‌کنند که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. اما با روشی بسیار ساده می‌توانید صدای آن‌ها را روی فایرفاکس و کروم ببندید.

زمانی آزار‌دهنده‌ترین مسئله در اینترنت تبلیغات پاپ-آپ بود. اما حال وب‌سایت‌ها روشی آزاردهنده‌تر برای تبلیغاتشان پیدا کرده‌اند: ویدئوهای صدادار که خودشان به صورت خودکار پخش می‌شوند.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که چندین تب باز کنید و ناگهان صدایی از یکی از آن‌ها بلند شود؟ این موضوع نه تنها آزار دهنده است، بلکه اگر در مکانی عمومی باشید خجالت‌زده می‌شوید.

 

بستن صدای تب‌ها به صورت خودکار در کروم

گوگل کروم در حال ساخت قابلیتی است که به شما اجازه دهد به طور دائمی صدای تب‌ها را ببندید. اما تا آن زمان می‌توانید وب‌سایت‌ها را با استفاده از افزونه‌هایی مانند MuteTab ساکت کنید.

این افزونه را دانلود کنید. سپس می‌توانید با استفاده از آیکون مخصوصی که در سمت راست بالای مرورگرتان قرار دارد آن را مدیریت کنید. اگر از صدای این تب‌ها خسته شده‌اید گزینه‌ی Privacy Mode را فعال کرده تا به صورت خودکار صدای همه‌ی تب‌ها را ببندید.

chrome

 

اما می‌توانید تب‌ها را به صورتی که خودتان می‌خواهید مدیریت کنید و صدای آن‌ها را ببندید. گزینه‌ی Mute background tabs را انتخاب کنید تا صدای همه‌ی تب‌ها را به جز تب باز ببندد. به گزینه‌ی Options بروید تا انتخاب کنید که چه وب‌سایت‌هایی همیشه در حالت بی صدا و چه تب‌هایی با صدا باشند.

 

بستن صدای تب‌ها به صورت خودکار در فایرفاکس

برای کاربران فایرفاکس افزونه‌ی مناسب برای این کار Mute Tab است. روی منو سه خط و سپس روی Add-ons کلیک کنید، سپس تب Extensions را انتخاب کنید تا add-onsهای نصب شده روی دستگاه خود را ببینید و آن‌ها را مدیریت کنید. در گزینه‌ی Options روی Mute Tab کلیک کنید.

شما همچنین می‌توانید برای ساختن یک میانبر سریع از Mute Tab while holding a certain key استفاده کنید. یک کلید مانند ALT را انتخاب کنید. وقتی که روی یک تب کلیک می‌کنید آن کلید را فشار دهید تا صدای تب را خاموش کند.

firefox

لازم به ذکر است که این افزونه‌ی فایرفاکس تنها تب‌های جدید را ساکت می‌کند و شما با هم صدای اولین تب باز شده را می‌شنوید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر