قابلیت‌های فراتر از تصور آیفون X

قابلیت‌های فراتر از تصور آیفون X

کمپانی اپل همواره چشم‌انداز خود را تولید آیفونی در نظر گرفته بود که صفحه‌نمایشی بدون حاشیه داشته باشد و این دستگاه را به طوری هوشمند بسازد که به ضربه انگشت، صدا و حتی نگاه کاربر پاسخ‌گو باشد. حالا پس از گذشت 10 سال اپل به این هدف خود رسیده است. اپل به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون به بازار، آیفون X یا 10 را با همه‌ی ایده آل های خود طراحی و عرضه کرده است.

روز گذشته اپل از این آیفون ایده آل در جریان کنفراس رونمایی کرد. جزییات قابلیت‌های این آیفون جدید را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

آیفون x از یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه سوپر ریتنا 5.8 اینچی با رزولوشن 1125 * 2436 بهره می‌برد. این نمایشگر OLED بهترین دقت، شدت و کنتراست نور و رنگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته آن طور که گفته شد تمام قسمت جلو گوشی را صفحه‌نمایش تشکیل نداده بلکه قسمت کوچکی در بالای گوشی قرار دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی و سنسوری که قابلیت faceID را فعال می‌کند، است.

آیفون x  صفحه‌نمایش بدون حاشیه

کل گوشی به‌وسیله شیشه‌ای بادوام پوشیده شده است و قسمت پشت گوشی از استیل ضدزنگ ساخته شد است. این دو مسئله این دستگاه را به گوشی مقاوم در برابر ضربه و آب تبدیل کرده است.

اگرچه در آیفون X دکمه فیزیکی Home حذف شده است اما با یک ضربه روی صفحه‌نمایش می‌توان گوشی را از حالت standby خارج کرد و برای بازگشت به صفحه اصلی کافی است لبه‌ی پایین نمایشگر را به سمت بالا بکشید به همین سادگی!

 آیفون X

faceID به لطف دوربین TrueDepth

در آیفون X چهره کاربر رمز عبور اوست! کاربر با استفاده از این قابلیت به‌سادگی می‌تواند قفل گوشی را باز کند. این قابلیت به لطف دوربین جلو TrueDepth آیفون X میسر شده است. این دوربین 30 هزار اشعه به ‌صورت کاربر می‌تاباند و نقشه چهره او را ایجاد می‌کند. نکته جالب توجه این است که این گوشی با استفاده از یادگیری ماشین می‌تواند در طول زمان تغییرات چهره کاربر را تشخیص داده و خود را با آن سازگار کند.

faceID به لطف دوربین TrueDepth

دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی

در پنل پشتی گوشی دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است که هر دو سنسور به لرزش گیر نوری و لنز سریع مجهز شده‌اند که حتی در نور کم هم می‌توانند تصاویر با کیفیتی ارائه دهند. این گوشی به لطف این دوربین تله فوتو با لنز واید قابلیت زوم اپتیکال را به خوبی زوم دیجیتال تا 10 برابر برای تصویر و تا 6 برابر برای ویدیو فراهم کرده است.

پردازنده A11 bonic

این پردازنده قوی‌ترین چیپی است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند استفاده شده است که از یک موتور عصبی بهره می‌برد که می‌تواند هر ثانیه 600 میلیارد کار را به‌صورت هم‌زمان پردازش کند. این پردازنده چهار هسته‌ای جدید تقریباً 70 درصد سریع‌تر از A10 Fusion عمل می‌کند.

آیفون X با دارا بودن این پردازنده تجربه‌ای فوق‌العاده از واقعیت افزوده در بازی‌ها و برنامه‌ها را برای کاربر فراهم می‌آورد.

دیگر قابلیت‌های آیفون X

باتری بادوام‌تر: در این گوشی باتری سفارشی تعبیه شده است که تا دو ساعت بیشتر از باتری آیفون 7 می‌تواند دوام بیاورد.

گرافیک: آیفون X از یک پردازنده گرافیکی سه هسته‌ای بهره می‌برد که 30 درصد سریع‌تر از نمونه‌ی قبلی کار می‌کند.

انیموجی: دوربین سلفی TrueDepth می‌تواند بیش از 50 حرکت مختلف عضلات صورت را تشخیص داده و حالت نهایی چهره کاربر را در قالب 12 انیموجی نمایش دهد.

انیموجی

قابلیت شارژ وایرلس: آیفون X از قابلیت شارژ وایرلس بهره می‌برد. برای شارژ آیفون، ایرپاد و اپل واچ کافی است آن را روی AirPower mat قرار دهید و آن‌ها را شارژ کنید.

AirPower mat

آیفون X برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت قیمت ۹۹۹ دلار خواهد داشت و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱۱۴۹ دلار عرضه خواهد شد. هر دو نمونه از ۲۷ اکتبر پیش‌فروش می‌شوند و ۳ نوامبر به مشتریان تحویل داده خواهند شد. 

منبع خبر: apple


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر