آیفون 10، اپل واچ جدید و هرآنچه شب گذشته در مراسم شرکت اپل از آنها رونمایی شد

آیفون 10، اپل واچ جدید و هرآنچه شب گذشته در مراسم شرکت اپل از آنها رونمایی شد

اگر یکی از هواداران برند اپل باشید، محتمل در جریان هستید که این شرکت شب گذشته در مراسمی از طیف جدید گجت‌های هوشمند خود رونمایی کرده است. این مراسم برای اولین بار در سالنی که به نام استیو جابز ساخته شده برگزار شد و در مدت زمان 2 ساعت این کمپانی از آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس و همچنین اپل واچ 3 و اپل تی وی جدید رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا به طور اجمالی قابلیت‌های این دستگاه‌های تازه نفس را مرور کنیم.

اگر یکی از هواداران برند اپل باشید، محتمل در جریان هستید که این شرکت شب گذشته در مراسمی از طیف جدید گجت‌های هوشمند خود رونمایی کرده است. این مراسم برای اولین بار در سالنی که به نام استیو جابز ساخته شده برگزار شد و در مدت زمان 2 ساعت این کمپانی از آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس و همچنین اپل واچ 3 و اپل تی وی جدید رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا به طور اجمالی قابلیت‌های این دستگاه‌های تازه نفس را مرور کنیم.

آیفون 10

آیفون 10

آیفون ایکس یا همان 10 جدیدترین نسخه از گوشی محبوب آیفون است که به مناسبت دهمین سال عرضه این گوشی هوشمند، شب گذشته برای علاقه‌مندان به برند اپل معرفی گردید. قاب جلویی آیفون ایکس یا همان آیفون 10 تقریباً توسط نمایشگری 5.8 اینچی با فناوری OLED پوشانده شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که به جز آیفون 10، دیگر مدل‌های آیفون دارای نمایشگرهای LCD هستند.

حاشیه قسمت بالایی گوشی آیفون ایکس در حقیقت مجموعه‌ای از حسگرها و دیگر اجزای این اسمارت فون است که بیشتر آن‌ها مربوط به قابلیتی هستند که اپل آن را دوربین TrueDepth نامیده است. در قسمت جلویی آیفون ایکس یک دوربین فرو سرخ وجود دارد و در کنار آن شاهد یک چراغ کوچک مخصوص هستیم که به منظور راه‌اندازی سیستم تشخیص چهره Face ID، نور کم قدرتی را بر چهره فرد می‌تاباند.

Qi-Wireless-charging

پنل پشتی این گوشی نیز همانند گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس شیشه‌ای بوده و تنها فریم دور این گوشی آلومینیومی 7000 هست. استفاده از شیشه به جای فلز در پشت گوشی باعث شده تا امکان شارژ بدون سیم Qi نیز در ایکس وجود داشته باشد. آیفون 10 نیز همانند آیفون 8 و 8 پلاس دارای گواهینامه‌ IP68 بوده و در مقابل آب و گرد وغبار مقاوم هست. پردازنده آیفون ایکس A11 Bionic با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 3 گیگابایت رم هست و در دو نسخه‌ 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. دوربین اصلی آیفون ایکس از دو لنز مجزا 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ البته این موضوع چیز جدیدی نیست و قبلاً در گوشی آیفون 7 پلاس شاهد آن بوده‌ایم.

نکته اصلی اینجاست که سیستم دوربین پرچم‌دار 2017 اپل از نوع دوگانه است و به منظور تطبیق بهتر با فناوری واقعیت افزوده، یکی از لنزها در زیر دیگری قرار گرفته است. حذف دکمه هوم باعث شده تا اپل قابلیت‌های جدیدی را به گوشی خود اضافه کند. یکی از این قابلیت‌های جدید، امکان روشن کرده صفحه با ضربه زدن بر روی آن است.


آیفون 8 و 8 پلاس

iPhone8plus-and-iPhone8

اپل امسال بر روی بسیاری از سنت‌هایش پا گذاشت. هم طراحی آیفون جدیدش را به یک باره تغییر داد و هم در نام‌گذاری آیفون‌های جدید، از حرف S استفاده نکرد که البته این کار چندان تعجب‌برانگیز نیست. آیفون 8 و 8 پلاس را می‌توان نسخه ارتقا یافته و به‌روز شده آیفون‌های سال گذشته بدانیم که به جای فلز، از شیشه در قاب پشتی آن‌ها استفاده شده است. آیفون 8 از یک نمایشگر 4.7 اینچی با وضوح 750×1334 پیکسل و آیفون 8 پلاس از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل بهره می‌برند.

A11 Bionic نخستین چیپست 6 هسته‌ای ساکنین کوپرتینو است که در بخش چند وظیفگی بسیار قدرتمند ظاهر شده است. یکی دیگر از بخش‌های بهبود یافته در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسبت به مدل‌های سال گذشته، دوربین‌ها است. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب از سنسورهای 12 و 7 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی و جلوی خود برخوردارند؛ البته نباید فراموش کنید که یک دوربین دوم نیز با قابلیت زوم 2 برابری در قسمت پشتی مدل 8 پلاس قرار دارد. آیفون 8 و 8 پلاس نیز همانند نسل قبلی این محصول ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و دارای گواهینامه‌ IP68 هست. باتری این گوشی‌ها از نوع لیتیوم یونی و غیرقابل تعویض هست که دارای امکان شارژ بی‌سیم هست.

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 در کنار آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از جدیدترین نسخه پلتفرم آی او اس بهره می‌برند. آی او اس 11 در مقایسه با نسخه‌های پیشین این پلتفرم، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و کار کردن با آن لذت بخش‌تر است. گوشی‌های مذکور ا از 2 گیگابایت رم بهره می‌برند و در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایت عرضه خواهند شد.


اپل واچ 3

اپل واچ 3

اپل واچ سری 3 از بهبودهای ریز و درشت مختلفی برخوردار است و نقطه‌ شروع خوبی برای کاربرانی خواهد بود که تا به حال تجربه‌ کار با یک ساعت هوشمند از خانواده اپل واچ را نداشته‌اند. این ساعت هوشمند اپل برای اولین بار به پشتیبانی از شبکه موبایل LTE مجهز شده است؛ پس کاربران خواهند توانست بدون احتیاج به اتصال آن به گوشی هوشمند خود، تماس صوتی برقرار کرده و به صورت آنلاین به موسیقی گوش بدهند.

اپل این قول را به دارندگان ساعت‌های هوشمند این کمپانی داده که تا پایان سپتامبر، آپدیت سیستم عامل این گجت‌های هوشمند را عرضه کند. شاید تغییرات به بزرگی تغییر نسل سری 1 به سری 2 اپل واچ نباشد، اما ما با انجام آزمایش‌های مختلف و اجرای اپلیکیشن‌ها هیچ تأخیر و یا لکنتی را بر روی اپل واچ سری 3 دیده نمی‌شود. نسل جدید ساعت هوشمند اپل دارای یک پردازنده دو هسته‌ای است که به گفته شرکت سازنده 70 درصد سریع‌تر از نسخه قبل است. چیپ تازه W2 حدود 85 درصد وا‌ی‌فای سریع‌تری به شما خواهد داد و 50 درصد باتری را بهتر مدیریت خواهد کرد. شرکت سازنده مدعی شده که این محصول علی رغم پشتیبانی از شبکه مخابراتی، در هر بار شارژ کامل قادر است 18 ساعت کاربر را همراهی کند.

متاسفانه برخی از بهترین ویژگی‌های اپل واچ سری 3 هنوز قابل استفاده نیستند. این امکانات کاملا جذاب و کاربردی خواهند بود. شما قادر خواهید بود کاتالوگ آهنگ‌های اپلیکیشن Apple Music را پخش کنید که البته از ماه آینده در دسترس شما قرار می‌گیرد. از سری پیشین قابلیت GPS نیز اضافه شده بود که با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به گوشی شما نیست تا آمار دقیقی برای مسافت طی شده دریافت کنید.


نسل جدید اپل تی‌وی

اپل تیوی يک ستاپ باکس کوچک است که محتويات مالتی مديای مورد علاقه شما بر روی آیتيونز، يوتيوب، Hulu Plus، iNetflix و شبکه‌های ورزشي مورد علاقه‌تان را در تلويزيون‌ خود با کيفيت عالی پخش می‌کند؛ تنها کافی است آن را به سيستم خود متصل کنيد تا از طريق اينترنت تمام فيلم‌ها، سريال‌ها، برنامه‌های ورزشی، موسيقیو ساير برنامه‌های مورد علاقه خود را پيدا کرده و به تماشا بنشينيد.

اپل تی‌وی

نسل جدید اپل تی‌وی از پردازنده جدیدتری استفاده می‌شود که قابلیت پخش ویدئوهای 4K با پشتیبانی از حالت اچ‌دی آر را نیز دارد. البته این قابلیت چیز چندان جدیدی نیست؛ نت فلیکس در سال 2014 و آمازون و یوتیوب در سال 2015 این ویژگی را به دستگاه‌های خود اضافه کرده بودند. اپل تی وی 4K دو برابر سریع‌تر از مدل قلبی است و از چیپست قدرتمند A10 اپل، 3 گیگابایت رم و TV OS جدید بهره می‌برد. همکاری شرکت سازنده با نتفلیکس و آمازون امکان پخش محتوای 4K در این پخش کننده را فراهم می‌کند که در آیتونز نیز با قیمت مشابه نسخه‌های HD و UHD در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر