برای حفظ امنیت چگونه چت‌ها را در فیسبوک و توییتر رمزگذاری کنیم؟

برای حفظ امنیت چگونه چت‌ها را در فیسبوک و توییتر رمزگذاری کنیم؟

از آنجایی که همه ما از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و آشنایان و حتی موارد کاری و ... استفاده می‌کنیم، حفظ امنیت چت‌هایی که انجام داده‌ایم بسیار مهم است. ابزارهای بسیاری برای رمزگذاری چت در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. یکی از بهترین این ابزارها برنامه Keybase است. در ادامه نحوه‌ی استفاده از این برنامه را به صورت کامل آموزش می‌دهیم. با فیسیت همراه باشید.

در اولین مرحله باید نرم‌افزار Keybase را روی سیستم خود نصب کنید. هنگامی‌که برای اولین بار این برنامه را اجرا می‌کنید یک پنجره باز می‌شود که از شما اجازه نصب برای استفاده در ترمینال را می‌خواهد. در این مرحله روی گزینه yes,install کلیک کنید. برای اینکه بتوانید از این برنامه روی سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید، نیاز است تا حساب‌های کاربری‌تان را در این برنامه اعتبار سنجی کنید. این برنامه برای اعتبار سنجی حساب شما، می‌خواهد که یک پست را به صورت عمومی در فیسبوک، توییتر و یا هر سایت دیگری که قرار است حسابتان در آن مورد سنجش قرار گیرد، منتشر کنید و آن را حذف هم نکنید.

Keybase install

در مرحله بعدی لازم است که روی مرورگر خود افزونه (extention) مخصوصی را نصب کنید که در حال حاضر برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس در دسترس است. این افزونه را می‌توانید از این لینک دانلود کنید. هنگامی‌که این افزونه نصب شد، دکمه‌ی Keybase در بالای سایت‌های شبکه‌های اجتماعی شما نمایش داده می‌شود. حالا درصورتی‌که وارد حساب کاربری که قبلاً در Keybase ثبت کرده‌اید شوید، می‌توانید با کلیک روی این دکمه‌، چت رمزنگاری شده را آغاز کنید و از امنیت آن مطمئن باشید زیرا تمامی پیامی‌هایی که از این طریق ردوبدل می‌شوند به صورت end-to-end رمزنگاری شده‌اند. اما این نکته را در نظر بگیرید که هنگام چت رمزنگاری شده، برنامه Keybase را باید باز بگذارید.

دکمه Keybase  در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر این برنامه برای انواع سیستم‌عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز در دسترس است. شما می‌توانید برنامه Keybase را از این لینک دانلود کنید.

 

شما از چه روش‌هایی برای رمزنگاری چت‌هایتان استفاده می‌کنید؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر