بهترین ابزار برای تقویت سیگنال‌های وای فای چیست؟

بهترین ابزار برای تقویت سیگنال‌های وای فای چیست؟

استفاده از اینترنت تقریباً به امری ضروری در زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است تا جایی که بسیاری از کارهای روزمره ما حتی بدون اینترنت ممکن نیست. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنیم مودم‌ روترهای وای فای است و مهم‌ترین مسئله این است که سیگنال‌های وای فای به همه‌ی نقاط منزل یا محل کار برسند. برای تقویت سیگنال‌های وای فای و بهبود پوشش این سیگنال‌ها، ابزارهایی مانند extender، repeater و booster وجود دارند. اما این ابزارها چه تفاوتی با هم دارند؟ کدام یک برای مصرف شما بهترین انتخاب است؟

Booster یا تقویت‌کننده

فرض کنید تنها جایی در خانه که می‌توانید مودم روتر خود را قرار دهید با یکی از اتاق‌ها فاصله زیادی دارد به طوری که در آن اتاق نمی‌توانید به‌خوبی از وای فای استفاده کنید. در چنین شرایطی بهترین انتخاب Booster است که گاهی با عنوان repeater هم معرفی می‌شود.

Booster به مودم‌ روتر موجود متصل می‌شود و سیگنال‌های دریافتی را تقویت کرده و دوباره انتشار می‌دهند؛ بنابراین شعاع گسترده‌تری را پوشش می‌دهند. به دلیل نحوه عملکرد این ابزار، مکان قرارگیری آن بسیار مهم است. تقویت‌کننده را باید در مکانی قرار بدهید که بتواند به وای فای وصل شود و در عین حال به محلی که پوشش مناسبی از سیگنال‌های وای فای ندارد هم نزدیک باشد، در واقع کمترین فاصله ممکن را تا این مکان داشته باشد.

Extender

Extender هم عملکردی مشابه با Booster دارد با این تفاوت که نیازی نیست آن را در شعاع مؤثر مودم روتر قرار دهید. این ابزار از سیم‌کشی ساختمان برای انتقال سیگنال‌ها استفاده می‌کند. برای استفاده از این ابزار لازم است که یک قسمت آن را به پریز برق نزدیک مودم روتر وصل کنید و بخش دیگر آن را به پریز برقی وصل کنید که به مکان موردنیازتان که پوشش خوبی ازسیگنال‌های وای فای هم ندارد، وصل کنید و دستگاه خود را از طریق کابل اترنت به آن وصل کنید. حتی می‌توانید یک روتر دیگر را هم به این قسمت از Extender وصل کنید که به این عمل double NATing هم گفته می‌شود.

Extender

ابزار Extender

کدام یک گزینه بهتری است؟

این دو ابزار از نظر قیمت تفاوت چندانی با هم ندارند بنابراین مهم‌ترین مسئله هنگام انتخاب عملکرد آن‌ها است. Booster تنها شعاع مؤثر وای فای موجود شما را افزایش می‌دهد. بنابراین برای تحت پوشش قرار دادن منطقه‌ای از خانه که سیگنال مناسبی دریافت نمی‌کند، گزینه مناسبی است. اما در مقابل Extender برای انتقال وای فای به یک ناحیه کاملاً مجزا از ساختمان بسیار کاربردی است. بعلاوه در شرایطی که دیوارهای ساختمان از جنسی ساخته شده باشد که سیگنال‌ها را به‌خوبی عبور نمی‌دهد، استفاده از Extender می‌تواند راه گشا باشد.

منبع خبر: makeuseof


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

کمال

دوشنبه, 16 تیر 1399

خیلی وقتبود دنبال راه حلی برای تقویت سیگنال مودم بودم اما مطلب مفید و به درد به خوری پیدا نکردم . مقاله شما فوق العاده مفید بود برایم . سپاس

پاسخ

ثبت نظر