گوگل کروم تبلیغات صدادار را بلاک خواهد کرد

گوگل کروم تبلیغات صدادار را بلاک خواهد کرد

گوگل قابلیتی را به کروم اضافه می‌کند که می‌تواند ویدئوهای صداداری را که به صورت خودکار پخش می‌شوند بلاک کند.

چیزهای آزاردهنده‌ی زیادی روی اینترنت موجود است، اما شاید یکی از بدترین آن‌ها ویدئوهای صداداری است که به صورت خودکار پخش می‌شوند. خود ویدئو خیلی آزاردهنده نیست، اما صدای آن‌ها می‌تواند حسابی ما را کلافه کند. سال آینده دیگر مجبور نیستید تب‌های خود را بگردید تا ببینید این صدای آزاردهنده از کدام یک بلند می‌شود. به‌روزرسانی‌ گوگل برای این مرورگر شامل بلاک ویدئوهای تبلیغاتی که به صورت خودکار پخش می‌شوند خواهد بود. 
کروم در حال آزمایش به‌روزرسانی‌هاست در نتیجه مدتی زمان می‌برد تا همه به این به‌روزرسانی‌ها دسترسی داشته باشند. البته شما می‌توانید زودتر به نسخه‌ی غیر رسمی آن دسترسی داشته باشید. کروم در چهار مرحله منتشر خواهد شد: stable, beta, dev, canary. قابلیت بلاک پخش خودکار گوگل این ماه در نسخه‌های beta, canary و dev منتشر خواهد شد. کروم v64 تغییرات بزرگی خواهد داشت. 
البته گوگل همه‌ی ویدئوهایی که به صورت خودکار پخش می‌شوند را بلاک نمی‌کند، بلکه تنها آن‌هایی را که کاربر نمی‌خواهد بلاک خواهد کرد. از این ماه، نسخه‌ی v63 کروم به کاربران این امکان را می‌دهد که یک دامین را به طور کامل در تنظیمات کروم بی‌صدا کنند. اگر از یک سایت زیاد استفاده می‌کنید این قابلیت به کارتان می‌آید. این قابلیت در نسخه‌های canary و dev نیز موجود است. این دو نسخه‌ی مرورگر بازخورد نحوه‌ی استفاده‌ی مردم از این قابلیت را به گوگل منتقل می‌کنند. 

chrome


در ماه اکتبر گوگل قابلیت بلاک کردن ویدئوهای صدادار به صورت دستی را در نسخه‌ی v63 منتشر خواهد کرد. کروم ویدئوها را بدون صدا پخش می‌کند و اگر کاربر علاقه‌مند به دیدن ویدئو بود می‌تواند روی آن کلیک کند تا صدای آن پخش شود. با این حال گوگل به توسعه‌گران وب‌سایت‌ها توصیه می‌کند که تا حد امکان از ویدئوهایی که به صورت خودکار پخش می‌شوند، حتی بدون صدا نیز استفاده نکنند. 
اگر همه چیز به خوبی پیش برود نسخه‌ی v64 بتا در دسامبر و نسخه‌ی ثابت یا stable در ژانویه سال 2018 منتشر خواهد شد. در این زمان بیشتر مردم به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. اگر نمی‌دانید کدام نسخه‌ی کروم را داريد احتمالاً نسخه‌ی شما ثابت است. شما باید این به‌روزرسانی‌ را به صورت دستی در نسخه‌های بتا یا dev دانلود کنید. canary یک اپلیکیشن مستقل از بقیه است. اگر نمی‌توانید صبر کنید می‌توانید همین حالا نسخه‌ی بتا را دریافت کنید. نسخه‌ی بتا معمولاً به اندازه‌ی کافی ثبات دارد اما استفاده از نسخه‌های dev یا canard کمی خطرناک است. 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر