بدافزار جدید اندرویدی ExpensiveWall تعداد زیادی دستگاه را آلوده کرده است

بدافزار جدید اندرویدی ExpensiveWall تعداد زیادی دستگاه را آلوده کرده است

تقریباً دو ماه پیش شرکت گوگل سرویس امنیتی Google Play Protect را برای ارتقا سطح امنیت فروشگاه خود ارائه کرد. این کمپانی تضمین کرده بود که این سرویس با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌تواند تمامی برنامه‌های مخرب را تشخیص دهد و فضای سالمی را در گوگل‌پلی ایجاد کند.

حالا این طور به نظر می‌رسد که برنامه امنیتی، آن‌چنان که باید امنیت را برای برنامه‌های اندرویدی فراهم نمی‌آورد. اخیراً بدافزاری با نام ExpensiveWall توانسته است از سد امنیتی گوگل‌پلی استور رد شده و به آن نفوذ کند.

بدافزار ExpensiveWall به صورت خودکار و بدون اطلاع، کاربر را در سرویس‌های پولی مانند پیامک‌های هزینه‌دار عضو می‌کند و یا به اینترنت متصل می‌شود و حجم کاربر را مصرف می‌کند. در هر صورت هدف این بدافزار دریافت پول از کاربر بدون اطلاع خود اوست.

این دومین باری است که در سال جاری چنین بدافزاری در گوگل‌پلی وارد می‌شود. بدافزار قبلی Lovely Wallpaper نام داشت که آن هم بی‌سروصدا برای کاربر هزینه‌هایی را به دنبال داشت.

اگرچه هر دو این برنامه‌ها از گوگل‌پلی حذف شده‌اند اما در مدت زمانی که در فروشگاه موجود بوده‌اند توانسته‌اند حدود 5000 دستگاه را آلوده کنند.

منبع خبر: slashgear


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر