گوگل بالاخره بخش تولید گوشی اچ‌تی‌سی را تصاحب کرد

گوگل بالاخره بخش تولید گوشی اچ‌تی‌سی را تصاحب کرد

چندی پیش اخباری تحت عنوان تصاحب اچ‌تی‌سی توسط گوگل منتشر شده بود. حالا پس از گذشت تقریباً یک ماه این خبر به صورت رسمی اعلام شد. ساعاتی پیش گوگل اعلام کرد که با پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار، بخش تولید گوشی‌ هوشمند پیکسل را از اچ‌تی‌سی خریداری می‌کند.

گوگل با ارائه سرویس‌های رایگان و پرکاربرد مانند خود سیستم‌عامل اندروید، سرویس گوگل مپ (Google Maps)، جستجو و ... توانسته است اندروید را به سیستم‌عامل همه‌گیر در بین مردم تبدیل کند تا جایی که نزدیک به 89 درصد سهم بازار سیستم‌عامل موبایل به اندروید اختصاص دارد. حالا گوگل معتقد است برای اینکه بتواند دستگاه‌های اندرویدی را خلاقانه‌تر طراحی کند به طوری که با آیفون قابل رقابت باشند، باید تیم سخت‌افزار مخصوص به خود را داشته باشد و با همین سیاست اقدام به خرید بخش سخت‌افزاری اچ‌تی‌سی کرده است.

این اقدام برای اچ‌تی‌سی هم بی‌فایده نخواهد بود. علاوه بر کاهش هزینه گسترش شرکت خود، از این به بعد این کمپانی می‌تواند بیش از پیش تمرکز خود را روی هدست‌های واقعیت مجازی بگذارد.

این دومین باری است که کمپانی گوگل اقدام به خرید بخشی از یک کمپانی تولید گوشی هوشمند می‌کند. در سال 2012 هم گوگل با پرداخت 12.5 میلیارد دلار، کمپانی موتورولا را به انحصار خود درآورد اگرچه این اقدام غول بزرگ جستجو موفقیتی را به همراه نداشت و مجبور شد بخش تولید گوشی هوشمند موتورولا را در ازای دریافت 3.5 میلیارد دلار به لنوو واگذار کند. باید دید که آیا اقدام گوگل این بار با موفقیتی همراه خواهد بود یا خیر.

بعلاوه واکنش شرکت‌های سخت‌افزاری در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند هم قابل پیش‌بینی نیست زیرا ورود مستقیم گوگل به این عرصه مسلماً روی فعالیت‌های این شرکت‌ها تأثیرگذار است.

منبع خبر: reuters


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر