فِلَش بَک: بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه IFA2017

فِلَش بَک: بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه IFA2017

دنیای فناوری با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است و اخبار این حوزه نیز با همین سرعت در حال انتشار هستند. اگر به یاد داشته باشید اواسط ماه جاری بود که شرکت‌های سخت افزاری حوزه‌های مختلف از تولید کننده لوازم خانگی گرفته تا سازندگان گوشی‌های هوشمند در برلین آلمان گرده هم آمدند. به فاصله کمی از پایان کار این نمایشگاه با موج اخبار آیفون‌های جدید اپل رو به رو شدیم و همین امر باعث گردید اخبار نمایشگاه IFA2017 به حاشیه رانده شود. در بین تمام محصولات جدید معرفی شده، برخی از آن‌ها برتری محسوسی نسبت به سایر محصولات دیگر و مشابه داشتند. ما نیز بر همین اساس جامع‌ترین فهرست بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه IFA2017 را گردآوری کرده‌ایم که برای آن دسته از افرادی که نتوانستند اخبار این نمایشگاه را به صورت دقیق دنبال کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

دنیای فناوری با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است و اخبار این حوزه نیز با همین سرعت در حال انتشار هستند. اگر به یاد داشته باشید اواسط ماه جاری بود که شرکت‌های سخت افزاری حوزه‌های مختلف از تولید کننده لوازم خانگی گرفته تا سازندگان گوشی‌های هوشمند در برلین آلمان گرده هم آمدند. به فاصله کمی از پایان کار این نمایشگاه با موج اخبار آیفون‌های جدید اپل رو به رو شدیم و همین امر باعث گردید اخبار نمایشگاه IFA2017 به حاشیه رانده شود. در بین تمام محصولات جدید معرفی شده، برخی از آن‌ها برتری محسوسی نسبت به سایر محصولات دیگر و مشابه داشتند. ما نیز بر همین اساس جامع‌ترین فهرست بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه IFA2017 را گردآوری کرده‌ایم که برای آن دسته از افرادی که نتوانستند اخبار این نمایشگاه را به صورت دقیق دنبال کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

بهترین لوازم خانگی

جارو برقی هوشمند Neato Botvac D7 Connected

این محصول در واقع یک جارو برقی هوشمند و خودکار است که در گذشته نیز شاهد معرفی و عرضه نمونه‌هایی از آن بوده‌ایم، اما ویژگی برجسته Neato Botvac D7 Connected که توانسته آن را از دیگر رقبا مجزا نشان دهد هوشمندی هر چه بیشتر آن است. در گذشته کاربران مجبور بودند برای محدود کردن مساحتی که قصد جارو کردن آن را داشتند، موانعی را در مسیر حرکت ربات قرار داده و در واقع دیوارهای مجازی می‌ساختند، اما Neato Botvac D7 Connected کاربر را قادر می‌سازد تا با استفاده از نرم افزار مخصوص آن و از روی نقشه محدوده کاری گجت را مشخص کنند.

ماشین لباسشویی WW8800M سامسونگ

ماشین لباسشویی WW8800M سامسونگ

در ماشین لباسشویی WW8800M سامسونگ علاوه بر تکنولوژی انقلابی QuickDrive از فناوری شناخته شده و محبوب EcoBubble استفاده شده است که باعث می‌شود دستگاه حتی با آب سرد نیز بتواند به خوبی لباس‌ها را تمیز کند. علاوه بر اینکه استفاده از آب سرد موجب می‌شود الیاف لباس‌ها در حین شست‌وشو آسیبی نبیند. تکنولوژی QuickDrive یک انقلاب در ماشین‌های لباسشویی به شمار می‌رود و می‌تواند تا حد زیادی از اتلاف وقت کاربران جلوگیری کند؛ اما نکته اینجاست که صرفه‌جویی تا 50 درصد در زمان با صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف انرژی نیز همراه شده است بدون اینکه کوچک‌ترین کاهشی در کیفیت شست‌وشو دیده شود. در واقع دیگ منحصربه‌فرد Q-Drum در این لباسشویی تازه از یک دیگ اصلی بزرگ و یک صفحه مجزا در عقب تشکیل شده است. برخلاف ماشین‌های لباسشویی قدیمی که لباس‌ها را به‌طور مداوم فقط به بالا و پایین حرکت می‌دهند، لباسشویی جدید WW8800M سامسونگ علاوه بر این حرکت بالا به پایین، می‌تواند لباس‌ها را در عقب و جلو نیز به حرکت درآورد. این کار باعث می‌شود تا لباس‌ها در زمان کمتر و به شکل بهتری از آلودگی‌ها پاک شوند.

اجاق گاز هوشمند Dialog

اجاق گاز هوشمند Dialog

نام اجاق Dialog به این دلیل انتخاب شده است که این محصول جدید هنگام پخت غذاهای مختلف به برقراری ارتباط با آن‌ها می‌پردازد و نوعی تعامل پویا را با غذاهای در حال پخت برقرار می‌کند. امری که به کمک ترکیب تکنیک‌های سنتی پخت‌وپز با نوعی تکنولوژی‌ جدید در این زمینه امکان‌پذیر شده است. این تکنولوژی جدید با نام وضعیت استوار RF شناخته می‌شود و از امواج الکترومغناطیسی برای پختن غذا استفاده می‌کند. البته نوع عملکرد این تکنولوژی به طرز قابل ملاحظه‌ای با تکنیک موجود در مایکروفرهای معمولی که از امواج ماکروویو برای پختن غذا استفاده می‌کنند، تفاوت خواهد داشت. به گونه‌ای که اجاق Dialog از طول موج کاملا متفاوتی از طیف امواج الکترومغناطیسی برای انجام این کار بهره می‌گیرد.

بهترین‌های تصویر

نسل سوم تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی

معمولاً تلویزیون‌ها وضوح بهینه و یکسانی در تمامی زوایا ندارند؛ اما تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی با زاویه دید گسترده‌ای که دارند بهترین تصویر و کامل‌ترین وضوح را ارائه می‌دهند؛ حتی اگر شما از اطراف و با زاویه 60 درجه تلویزیون تماشا کنید. نمایشگرهای LCD نانوسل با بهره‌گیری از اجزای متحدالشکل و بسیار کوچک که قطر آن‌ها تقریباً به اندازه یک نانومتر است رنگ‌های دقیق، ظریف و پایداری ایجاد می‌کنند که از عریض‌ترین زوایا، نسبت به دیگر تلویزیون‌ها شامل نمایشگرهای کوانتوم دات، قابل مشاهده است. نمایشگر نانوسل با جذب امواج نور سرگردان و ایجاد رنگ‌های خالص‌تر و تمیزتر کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند. تلویزیون‌های نانوسل Super UHD ال‌جی رنگ‌های پایداری دارند و هیچ اختلاف رنگی برای آن‌هایی که درست جلوی تلویزیون نشسته‌اند و آن‌هایی که برنامه‌ها را با زاویه 60 درجه مشاهده می‌کنند دیده نمی‌شود. نسل سوم تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی با فناوری Nano Cell واقعی‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهند و دقیق‌ترین و ریزترین جزییات را از هر زاویه دیدی ایجاد می‌کنند. این تلویزیون‌های جدید به وسیله فناوری Active HDR با Dolby Vision امکان مشاهده چندین فرمت HDR را میسر می‌کنند و به کاربر دسترسی به طیف وسیعی از محتوای HDR فوق‌العاده باکیفیت را می‌دهند.

نسل جدید تلویزیون‌های Premium سامسونگ

نسل جدید تلویزیون‌های Premium سامسونگ

تلویزیون‌های QLED سامسونگ با بهره گیری از تکنولوژی کوانتوم دات، بدون توجه به سطح روشنایی صحنه، رنگ‌هایی بسیار دقیق را تولید می‌کنند. از طرفی، ویژگی Invisible Connection و کابل اپتیکال به قطر 1.8 میلی LJV نیز سبب حذف همه کابل‌های اضافی برای تلویزیون سامسونگ می‌شود. سامسونگ قصد دارد تکنولوژی +HDR10 را توسعه دهد. این تکنولوژی می‌تواند کیفیت فوق‌العاده بالایی را برای تصویر فراهم کند و رنگ و کنتراست نیز به صورت اتوماتیک برای هر صحنه، بهینه سازی می‌شود. علاوه بر مدل‌های Q8F، تلویزیون‌های QLED 2017 سامسونگ در اروپا به 14 مدل افزایش پیدا کرده‌اند. تلویزیون‌های QLED سری Q7 و Q8 و Q9 نمونه‌ای از بهترین و کامل‌ترین تلویزیون‌های premium هستند که اندازه آن‌ها نیز از 49 تا 88 اینچ متغیر است و شامل 8 صفحه نمایش فلت و 6 صفحه نمایش منحنی با اندازه‌های مختلف هستند.

بهترین‌های صوت

هدست هوشمند Sennheiser Ambeo

هدست هوشمند Sennheiser Ambeo

این هدست که یکی از بهترین‌های نمایشگاه IFA 2017 لقب گرفت، علاوه بر پخش صدا، قابلت ضبط و پخش دوباره با همان کیفیت اولیه را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. هرچند این قابلیت یک ایده بسیار ساده به نظر می‌آید اما ایده‌ای جدید و ناب و قابل پیشرفت به شمار می‌آید. در بازار تکنولوژی امروزی که با انواع و اقسام تصاویر 360 درجه و هدست‌های واقعیت مجازی پر شده، امکان ضبط صدا نیز قابلیت جدیدی بوده که به جذابیت‌ تصاویر و ویدئوهای ثبت شده خواهد افزود. شرکت سنهیزر با این گجت و قابلت جدید آن، توانسته این نیاز را نیز بر طرف نماید.

ایرفون Beoplay E8

ایرفون Beoplay E8 که در رنگ مشکی عرضه می‌شود، دارای طراحی زیبا و خطوط آلومینیمی روی خود و هم‌چنین دارای یک کیس چرمی است. این ایرفون هم‌چنین ضد ضربه و گردوغبار است که می‌تواند بر کارایی آن بیفزاید. نهایتاً این شرکت اپلیکیشنی مخصوص آن تولید کرده است که کاربران می‌توانند به‌واسطه‌ی آن، تغییرات و شخصی‌سازی‌هایی را در رابطه با این ایرفون انجام دهند. این ایرفون با هر بار شارژ می‌تواند تا 4 ساعت موزیک پخش کند که این رقم بالاتر از میانگین فعلی بازار است؛ اما کم‌تر از عمر باتری ایرپاد اپل و ایرفون‌های Bragi است.

اسپیکر هوشمند Pack لنوو

اسپیکر هوشمند Pack لنوو

شاید بتوان نقطه قوت این محصول را بهره‌مندی از یک تبلت به عنوان ابزاری جانبی یاد کرد که بازخوردهای بصری را از طریق آن به کاربر ارائه می‌کند. در مورد دیگر امکانات Pack باید بگوییم که این محصول به یک اسپیکر قدرتمند مجهز شده که در کنار تبلت مذکور امکان مشاهده تلویزیون را در هرجایی برای کاربرانش فراهم می‌آورد. با در نظر داشتن آنچه گفته شد، دستگاه بدون تبلت تقریباً بدون کاربرد است و از طرفی برای استفاده از آن باید به دیوار متصلش نمایید. اسپیکر در نظر گرفته شده برای این گجت سه واتی است و دو میکروفن نیز برای آن در نظر گرفته شده که به گفته لنوو از سه متر آن‌طرف تر صدای شما را خواهند شنید.

اسپیکر هوشمند LF-S50G سونی

این محصول جدید سونی از بلندگو و سابووفر بهره می‌برد می‌تواند برای پخش موسیقی و سایر کارها گزینه مناسبی باشد. سونی به این موضوع اشاره کرده که این اسپیکر هوشمند با بلوتوث، NFC و وای-فای راهی بازار می‌شود. همچنین مشخص شده که این دستگاه در برابر قطرات آب هم مقام است و در رنگ‌های سفید و مشکی راهی بازار می‌شود. اسپیکر هوشمند سونی از فرمان‌های لمسی برای پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند که به وسیله آن‌ها می‌شود موسیقی پخش موسیقی را متوقف کرد یا موسیقی‌ها را رد کرد تا به قطعه مورد نظر برسید. سونی به این موضوع اشاره کرد که این بلندگوی هوشمند با قیمت 199 دلار در اواخر مهر ماه راهی بازار می‌شود.

بهترین دوربین

اکشن‌کم RX0 سونی

اکشن‌کم RX0 سونی

سونی در ساخت دوربین اکشن RX0 از لنزهای تولید شده توسط کارل زایس استفاده کرده و همین موضوع می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای عکاسی را به سمت خود جذب کند. این دوربین به یک حس‌گر 15.3 مگاپیکسلی Exmor RS COMS و لنز زاویه عریض 24 میلی‌متری با دیافراگم f/4 تجهیز شده است؛ حسگر تعبیه شده در این دوربین از تمامی نمونه‌های مشابه به کار رفته در دوربین‌های GoPro بزرگ‌تر است. دیگر ویژگی اکشن کم جدید سونی تقریبا ضد ضربه و مقاوم در برابر هر نوع شرایط جوی است، به طوری که تا عمق ده متری داخل آب بدون هیچ مشکلی کار کرده، قادر است وزنه‌ای معادل 200 کیلوگرم را متحمل کند و یا آنکه تضمین شده پس از سقوط از ارتفاع 2 متر جان سالم به در ببرد.

بهترین گجت‌های پوشیدنی

ساعت هوشمند گیر اسپورت

این ساعت حدود 4 میلی‌متر از نسل پیشین کوچک‌تر است و احتمالا نظر بانوان و دوستداران ساعت‌هایی با قاب گرد کوچک را به خود جلب می‌کند. پلتفرم به کار گرفته شده در این مدل از سیستم عامل تایزن پشتیبانی می‌کند و هنگام ورزش به صورت اتوماتیک حرکت‌های ورزشی را شناسایی و محاسبه می‌کند. سامسونگ این مدل را به استاندارد ضد نفوذ آب 5ATM مجهز کرده که در این صورت شناگران هم با خیالی آسوده با این ساعت به ثبت رکوردهایشان می‌پردازند. این ساعت به سیستم GPS مجهز است اما از شبکه مستقل ارتباطی LTE سهمی ندارد و در آینده‌ای نزدیک، با قیمتی حدود 300 دلار به بازار عرضه می‌شود.

هدست واقعیت مجازی Explorer لنوو

هدست واقعیت مجازی Explorer لنوو

این دستگاه نسبت به مدل اولیه تغییر چندانی نکرده و با وزن حدوداً 350 گرم، کوچک‌تر و سبک‌وزن‌تر از اغلب رقبا است. لنوو اکسپلورر از دو نمایشگر OLED با وضوح تصویر 1440 در 1440 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصویر بالاتری از هدست‌های دیگر نظیر آکیولس ریفت یا اچ‌تی‌سی وایو ارائه می‌دهد. به عنوان یک قابلیت ویژه، می‌توان به وسیله میکروفن‌های تعبیه شده در آن، با دستیار صوتی کورتانا نیز در ارتباط بود. لنوو اکسپلورر به راحتی با هر سیستم مبتنی بر ویندوز 10 سازگاری داشته و قادر است بازی‌های VR را بدون هیچ سنسور بیرونی اجرا کند. این هدست همچنین با داشتن ردیابی پشت و روی 6 درجه‌ای، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا بدون نیاز به دستگاه یا دوربین ردیابی بیرونی به‌طور کامل در فضا ردیابی شوند.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازی

Blade Pro

Blade Pro جدید به‌ جای کارت گرافیک GeForce GTX 1080 در مدل قبل، دارای کارت گرافیک GTX 1060 است و به‌ جای صفحه‌نمایش لمسی 4K دارای فناوری G-Sync، دارای صفحه‌نمایش 120 هرتزی با وضوح 1080p است. هم‌چنین کیبورد آن نیز دیگر مکانیکی نیست. علاوه بر این Blade Pro جدید سبک‌تر است، مصرف باتری کم‌تری دارد و هنگام کار خنک‌تر است. آداپتور برق آن نیز 165 واتی است. این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود که خود کاربر می‌تواند آن را تا 32 گیگابایت افزایش دهد. هم‌چنین حافظه‌ SSD 256 گیگابایتی PCIe و هارددیسک 2 ترابایتی آن نیز قابل ارتقا هستند. نهایتاً یک پردازنده‌ی قدرتمند نسل هفتم Core i7 7700HQ در آن گنجانده شده است. این لپ‌تاپ گیمینگ قرار است با قیمت 2299 دلاری به بازار عرضه شود.

ROG Chimera

ROG Chimera

ROG Chimera بهترین لپ‌تاپ گیم معرفی شده این شرکت تایوانی در نمایشگاه IFA2017 محسوب می‌شود که دارای قابلیت‌هایی همچون صفحه نمایشی 17.5 اینچی با تکنولوژی G-Sync انویدیا و نرخ رفرش 144 هرتز و زمان پاسخگویی 7 میلی‌ثانیه، نسل هفتم از سری پردازنده‌های اینتل، کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 و پشتیبانی داخلی از Xbox Wireless جهت اتصال بیسیم به کنترلر ایکس باکس وان، بدون نیاز به خرید دانگل اضافی اشاره کرد.

ROG Strix

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ROG Strix از نسل هشتم پردازنده‌های Core i7 اینتل استفاده می‌کند و در کنار آن، کارت گرافیک GeForce GTX 10 انویدیا برای اجرای بازی‌ها با کمترین افت فریم، این لپ‌تاپ را به لپ‌تاپی قدرتمند مبدل کرده است. این لپ‌تاپ صفحه‌نمایشی 15 یا 17 اینچی خواهد داشت که با دارا بودن زمان پاسخ‌دهی 5 میلی‌ثانیه‌ای و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، لذت دیدن صحنه‌های اکشن را دوچندان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این مدل می‌توان به کارت گرافیک GeForce GTX 10 انویدیا اشاره کرد.

بهترین کامپیوتر بازی

Orion 9000

Orion 9000

این کامپیوتر که از سیستم خنک‌کنندگی مایع بهره می‌برد دارای 4 درگاه PCI-e برای پشتیبانی از 4 کارت گرافیک به صورت هم‌زمان عرضه خواهد شد و علاوه بر این از 128 گیگابایت رم و 44 ترابایت حافظه نیز پشتیبانی خواهد کرد. Orion 9000 را می‌توانید با پردازنده جدید فوق قدرتمند Core i9 اینتل با 18 هسته پردازشی نیز سفارش دهید. تمرکز ایسر در این مدل بر روی طراحی خوب کیس بوده تا علاوه بر زیبایی و قابلیت شخصی‌سازی رنگ‌ها و البته نورپردازی RGB جریان هوا نیز به خوبی انجام شود. ایسر علاوه بر دو دسته برای حمل آسان دو چرخ نیز زیر کیس قرار داده تا اگر آن را با چندین هارد دیسک و کارت گرافیک سنگین کردید جابجایی آن ساده باشد.

بهترین لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر

یوگا 920

یوگا 920

لنوو یوگا 920 یک لپ‌تاپ تمام فلزی 13.9 اینچی است که مطابق تمامی دیوایس‌های خانواده یوگا توانایی تبدیل به یک لپ‌تاپ کلاسیک، استفاده به عنوان یک تبلت و یا قرار گرفتن نمایشگر در حالت ایستاده را دارد. این امکانات توسط یک لولای انعطاف پذیر به دست آمده است. نمایشگر لمسی این گوشی حاوی وضوح 4K است و حاشیه‌های کناری آن بسیار باریک هستند، اما حاشیه‌های قسمت زیری دستگاه همچنان ماندگار است. لنوو از هشتمین نسل پردازنده‌های اینتل Core i7، رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی SSD یک ترابایتی در لپ‌تاپ لنوو یوگا 920 استفاده کرده است. همچنین دو درگاه تاندربولت 3 نیز در کناره دستگاه تعبیه شده است. یک اسکنر اثر انگشت برای تشخیص هویت توسط Windows Hello نیز بر روی کیبورد جداشدنی قرار گرفته است.

میکس 520

اگر تا پیش از این با سرفیس پرو 4 کار کرده باشید، بدون شک به الگو برداری لنوو از این محصولات مایکروسافت در طراحی میکس 520 پی خواهید برد. البته مشخصات لپ‌تاپ جدید لنوو از برخی جهات یک سر و گردن از سرفیس پرو 4 بالاتر است. به عنوان مثال این محصول از نسل هشتم پردازنده‌های سری Core i7 اینتل بهره می‌برد، اما تمامی مدل‌های سرفیس دارای تراشه نسل هفتمی هستند. از دیگر ویژگی‌های جدید این محصول می‌توان به 8 گیگابایت رم، حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و نمایشگری 12.2 اینچی با وضوح 1200×1920 پیکسل، پشتیبانی از LTE، یواس‌بی نوع C، پشتیبانی از قلم اختصاصی و دوربین سه‌بعدی اختیاری اشاره کرد.

Acer Switch 7

Acer Switch 7

Acer Switch 7 با یک نمایشگر 13.5 اینچی 2256×1504 پیکسلی همراه شده است که می‌تواند بسیار باکیفیت‌تر از آن چیزی باشد که شما فکر می‌کنید. ایسر سوییچ 7 همراه با یک کارت گرافیک اختصاصی انویدیا MX150 عرضه خواهد شد که هرچند از قدرت کافی برای اجرای بازی‌هایی باکیفیت بالا برخوردار نیست، اما می‌تواند به شما وعده دهد که کار با نرم افزار ورد، فتوشاپ و سایر برنامه‌های کاربردی بدون مشکل و عالی خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به 8 گیگابایت حافظه رم، حافظه SSD 256 گیگابایتی، کیبورد جزیره‌ای و سیستم خنک کننده هیبریدی اشاره کرد.

بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص کار

ZenBook فلیپ 14

ZenBook فلیپ 14

لپ‌تاپ زن بوک فلیپ اس از مک بوک 12 اینچی اپل باریک‌تر و در عین حال سنگین‌تر است و بر اساس ادعای ایسوس، با یک بار شارژ 11.5 ساعت استفاده را تضمین می‌کند؛ پورت مخصوص شارژ هم از نوع USB-C است. از جمله مشخصات این مدل می‌توان به نمایشگری 14 اینچی با حاشیه کناری بسیار کم و رزولوشن فول اچ‌دی، پردازنده‌های چهار هسته‌ای سری Core i7 اینتل با 16 گیگابایت رم و SSD 512 گیگابایتی PCIe x4 اشاره کرد.

Inspiron 7000

در مدل جدید این لپ‌تاپ می‌توانید بین دو پردازنده چهار هسته‌ای Core i5-7300HQ و Core i7-7700HQ یکی را انتخاب کنید. دل همچنین انتخاب صفحه‌نمایش از میان وضوح فول اچ‌دی و 4K و حافظه رم بین 4 تا 32 گیگابایت و همچنین حافظه هارد دیسک و یا SSD را نیز در اختیارتان می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ جدید Inspiron 7000 می‌توان به کارت گرافیک GTX 1050 یا GTX 1050 Ti، وای‌فای 802.11ac 2×2، باتری کوچک‌تر 56 وات‌ساعتی با دوام شارژ 7 تا 10 ساعته، درگاه‌های HDMI، USB 3.1 و شکاف کارت‌خوان اشاره کرد.

بهترین گوشی‌های هوشمند

ال‌جی وی 30

ال‌جی وی 30

نمایشگر 6 اینچی ال‌جی وی 30 از تراکم پیکسلی مشابه با تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی G6 برخوردار خواهد بود که اوایل امسال معرفی شده بود. این نمایشگر ارائه کننده وضوح 1440x2880 پیکسل و تراکم پیکسلی 564ppi است،‌ اما ال‌جی این بار به جای یک پنل IPS LCD برای نخستین بار از یک پنل نمایشگر OLED بر روی گوشی جدید خود استفاده کرده است. ال‌جی یک نسخه به‌روز شده از نمایشگر همیشه روشن به کار رفته در جی 6 را برای گوشی ال‌جی وی 30 طراحی کرده است که نه تنها می‌تواند زمان و آخرین نوتیفیکیشن‌های دریافتی را به نمایش بگذارد، بلکه حتی قادر است موارد مختلفی همچون ابزار سریع، موزیک پلیر و یا یک عکس شخصی را نیز مهیای بارگذاری کند.

ال‌جی وی 30 به قدرتمندترین تراشه موبایلی حال حاضر یعنی اسنپ‌دراگون 835 تجهیز شده است. در کنار این تراشه از حافظه رم 4 گیگابایتی استفاده گردیده است. هرچند به کار گیری از حافظه رم 4 گیگابایتی می‌تواند اجرای بدون لگ انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی را تضمین کند. از دیگر ویژگی‌های ال‌جی وی 30 می‌توان به سنسور تشخیص چهره در کنار سیستم تشخیص صدای کاربر که امکان باز کردن قفل نمایشگر را با گفتن جمله‌ای از پیش تعیین شده فراهم می‌کند، مبدل دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad DAC و باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع که ظرف نیم ساعت به 50 درصد از ظرفیت خود در هنگام اتصال به شارژر خواهد رسید اشاره کرد.

سه‌گانه سونی

شرکت سونی در نمایشگاه IFA2017 از سه گوشی هوشمند جدید با نام‌های XZ1، XZ1 Compact و Xperia XA1 Plus رونمایی کرد. اکسپریا XZ1 از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی با وضوح 1080p بهره می‌برد. سرانجام پشتیبانی از HDR به گوشی‌های جدید سونی اضافه شد تا امکان پخش این محتوا بر روی گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت امکان‌پذیر باشد. هرچند، هنوز جزئیات این قابلیت و پشتیبانی آن از HDR10،Dolby Vision و یا موارد دیگر مشخص نشده است. گوشی‌های XZ1، XZ1 Compact همراه با سنسور 19 مگاپیکسلی Exmor RS توسعه پیدا کرده‌اند که به واسطه آن، کاربران می‌توانند ویدیوهای مختلف را به صورت فوق آهسته و با نرخ 960 فریم بر ثانیه، ثبت کنند. از دیگر ویژگی‌های یکسان این دو گوشی متوان به بهره‌مندی از تراشه اسنپ‌دراگون 835، 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، گواهینامه عایقی IP68 و پشتیبانی کارت حافظه جانبی اشاره کرد. در سوی دیگر Xperia XA1 Plus یک میان رده بوده که ازجمله مشخصات آن می‌توان به نمایشگر 6 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی، پردازنده مدیاتک هلیو پی 20، 3 گیگابایت حافظه رم، باتری 3430 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Qnovo و Pump Express 2، NFC، بلوتوث نسخه 4.2 با پشتیبانی از aptX، پورت یواس‌بی نوع سی و VoLTE, Cat.4 اشاره کرد.

موتو ایکس 4

موتو ایکس 4

بالا رده جدید موتورولا دارای فریمی تمام فلزی بوده، اما قاب پشتی آن توسط گوریلا گلس 4 پوشانده شده است. موتو ایکس 4 دارای نمایشگری 5.2 اینچی از نوع IPS ال‌سی‌دی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بوده که چگالی تصویر 408 پیکسل را به ارمغان می‌آورد. موتو ایکس جدید به تراشه 14 نانومتری اسنپ‌دراگون 630 با پردازنده‌ای متشکل از هشت هسته پردازشگر Cortex A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پشتیبانی از رم‌های LPDDR4 تجهیز شده که در کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی تعبیه شده است. البته برای دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر، می‌توان از کارت حافظه جانبی در اسلات دوم سیم کارت گوشی استفاده کرد.

به لطف استاندارد IP68، گوشی موبایل موتو ایکس 4 به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب شیرین دوام می‌آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب در موتو X4، تجهیز آن به سیستم دوربین دوگانه در بخش پشتی است. در نتیجه ترکیب سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی با سنسور 8 مگاپیکسلی دوم با قابلیت ثبت تصاویر با زاویه 120 درجه، کاربران می‌توانند تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنند. جالب است اشاره کنیم که پیش‌تر، ما نمونه چنین سیستمی را در گوشی‌های ال‌جی G6 و V30 نیز دیده بودیم.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ماری

پنج‌شنبه, 30 شهریور 1396

واقعا جامع بود.ممنون

پاسخ

ثبت نظر