با یک ترفند ساده فایل‌های موردنیاز خود را در Taskbar پین کنید

با یک ترفند ساده فایل‌های موردنیاز خود را در Taskbar پین کنید

اگر کاربر ویندوز باشید حتماً بسیار برایتان پیش آمده است که با Taskbar ویندوز کار کنید، ابزاری که محیط را بسته به نیاز شما شخصی‌سازی می‌کند. انتخاب برنامه‌هایی که نیاز دارید به‌سرعت قابل‌دسترس باشند و بتوانید آن‌ها را اجرا کنید و انتخاب رنگ و آیکن مناسب برای آن‌ها باعث می‌شود که سیستم شما دقیقاً همانی بشود که برای شخص شما مناسب باشد.

اما نکته جالب این است که برخلاف تصور بسیاری از ما، Taskbar ویندوز تنها اجازه پین کردن (Pin) برنامه را به کاربر نمی‌دهد، بلکه او می‌تواند فایل‌هایی که بسیار موردنیازش است را هم مانند یک برنامه معمولی در این محیط قرار دهد. اما این کار به‌سادگی پین کردن برنامه‌ها نیست. با فیسیت همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما آموزش بدهیم.

ابتدا فایل موردنظر خود را از طریق برنامه File Explorer جستجو کنید. حالا به تب view بروید و گزینه‌ی File name extensions را تیک بزنید. سپس روی فایل راست کلیک کنید و rename را انتخاب کنید و پسوند فایل را به EXE تبدیل کنید. البته پسوند فعلی فایل را هم به یاد داشته باشید چون بعداً دوباره به آن نیاز دارید. به این دلیل که نوع فایل در حال تغییر است اخطاری به شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه Yes را انتخاب کنید.

پین کردن فایل در Taskbar - مرحله اول

پین کردن فایل در Taskbar - مرحله اول

حالا خیلی راحت تنها با drag & drop فایل را به Taskbar منتقل کنید. سپس دوباره به فایل اصلی برگردید و دوباره پسوند آن را با استفاده از rename به پسوند اول تغییر دهید.

الان در Taskbar روی فایلی که پین کرده‌اید راست کلیک کنید و از دو گزینه‌ای که نمایش می‌دهد دوباره روی نام فایل راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید. به تب Shortcut بروید و در قسمت target پسوند فایل را به پسوند اولیه تغییر دهید. سپس apply و Ok را انتخاب کنید. از حالا به بعد فایل پین شده شما در Taskbar قابل‌اجرا است!

پین کردن فایل در Taskbar - مرحله دوم

پین کردن فایل در Taskbar - مرحله دوم

از آنجایی که این فایل به شکل یک فایل exe نشان داده می‌شود شاید آیکن آن برای شما خوشایند نباشد. به‌سادگی می‌توانید آیکن آن را تغییر دهید. تنها کافی است روی فایل در Taskbar راست کلیک کرده و سپس دوباره روی نام آن راست کلیک کنید و properties را انتخاب کنید. حالا به تب shortcut بروید و با کلیک روی گزینه change Icon آیکن دلخواه خود را انتخاب کنید. کار تمام است!

نظر شما درباره این ترفند چیست؟ آیا واقعاً کاربردی است؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: makeuseof


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

یک‌شنبه, 02 مهر 1396

از این برنامه کم حجم هم میتونید استفاده کنید : Pinto8

https://winaero.com/e107_files/downloads/Pinto8.zip

پاسخ

akbar

چهارشنبه, 16 خرداد 1397

لطفا جهتpinned کردن فایلهای Excel و Pdf در taskbar جهت آفیس 2013 توضیح دهید.
با تشکر

پاسخ

خدیجه زارعپور

چهارشنبه, 16 خرداد 1397

روشی که توضیح داده شده برای همه فایل ها قابل استفاده هست
فایل های excel و pdf رو هم به همین روش می تونید پین کنید

پاسخ

مرتضی کاظمی

یک‌شنبه, 28 دی 1399

بسیار ممنون از راهنمایی شما ، این ترفند برای من بسیار آموزنده بود ، فقط میتوانم از این طریق از شما تشکر نمایم

پاسخ

ثبت نظر