بیل گیتس و عذرخواهی درباره مشکل همیشگی Ctrl+Alt+Del

بیل گیتس و عذرخواهی درباره مشکل همیشگی Ctrl+Alt+Del

حتماً شما هم با عملکرد دکمه‌های ترکیبی Ctrl+Alt+Del آشنا هستید. مهم‌ترین کاری که همه‌ی ما با فشردن این سه دکمه انجام می‌دهیم، هنگامی است که کامپیوترمان هنگ کرده است. فشردن هم‌زمان این دکمه‌ها، تسک منیجر (Task Manager) کامپیوتر را برای شما نمایش می‌دهد و با پایان دادن به برنامه‌ای که باعث مشکل شده است، می‌توان کامپیوتر را به حالت عادی درآورد.

این سه دکمه به نحوی روی کیبورد قرار گرفته‌اند که نه تنها به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها با یک دست فشرد، بلکه فشردن هم‌زمان آن‌ها هم سخت است.

ترکیب این دکمه‌ها برای اولین بار توسط دیوید بردلی، یکی از مهندسان IBM، برای ریبوت کردن (Reboot) کامپیوترهای این شرکت تعریف شده بود و به کار می‌رفت. اما در ابتدا قرار بود ترکیب این سه دکمه تنها در فرآیند توسعه سیستم‌های این شرکت به کار گرفته شود نه توسط عموم مردم!

بردلی درباره سختی استفاده از این دکمه به صورت هم‌زمان گفته است که: اگرچه من این ترکیب را ابداع کردم اما بیل گیتس، مدیر مایکروسافت بود که آن را مشهور کرد.

هنگامی که از بیل گیتس در مورد فلسفه وجودی ترکیب Ctrl+Alt+Del پرسیده شد، وی اعلام کرد که اگر می‌توانست به عقب برگردد حتماً تنها یک کلید را جایگزین اين کلیدهای ترکیبی می‌کردم. این اولین باری نیست که بیل گیتس از ترکیب این دکمه‌ها اظهار پشیمانی کرده است. در سال 2013 هم او این ترکیب را یک اشتباه خوانده بود. بیل گیتس بیان کرده است که این مشکل به دلیل طراحی است که شرکت IBM در مورد کیبورد پیش گرفته است و ما تا کنون هم رویه آن‌ها را دنبال کردیم.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: independent


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

global

دوشنبه, 03 مهر 1396

شاید باورتون نشه ولی با کنترل و آلت سمت راست هم میشه همین فرآیند رو طی کرد و معضل جهانی #آلت_کنترل_دیلیت_با_دو_دست حل خواهد شد

پاسخ

reza

دوشنبه, 03 مهر 1396

ctrl+shift+esc هم میتونه تسک منیجر رو بازخوانی کنه.

پاسخ

TiTAN

پنج‌شنبه, 13 مهر 1396

من این خبر رو 5 سال پیش خوندم

پاسخ

ثبت نظر