تفاوت بین Roaming و Local در پوشه‌ی AppData چیست؟

تفاوت بین Roaming و Local در پوشه‌ی AppData چیست؟

تفاوت و کاربرد پوشه‌های Roaming, Local و LocalLow در پوشه‌ی سیستمی AppData چیست؟

اگر در فایل‌های سیستمی کامپیوتر خود زیاد جست‌وجو کرده باشید شاید چشمتان به پوشه‌ی AppData خورده باشد. این پوشه به صورت پیش‌فرض پنهان شده است در نتیجه کاربران زیادی به آن برنخورده‌اند. در پوشه‌ی AppData که مخفف Application Data است، بسیاری از برنامه‌ها دیتای خود را در این دایرکتوری ذخیره می‌کنند. 
در حالی که فایل‌های نصب اصلی در پوشه‌ی Program Files ذخیره می‌شوند، AppData تنظیماتی را ذخیره می‌کند که شما برای حساب کاربری خود شخصی‌سازی کرده‌اید. اگر می‌خواهید به آن نگاه بیندازید فایل اکسپلورر را باز کرده و فرمان زیر را در نوار آدرس بنویسید: 
C:\Users\USERNAME\AppData
وقتی که این پوشه را یافتید سه پوشه در آن می‌بینید: Local, LocalLow و Roaming. چرا در این قسمت سه پوشه قرار دارد و کاربرد آن‌ها چیست؟ پاسخ در کامپیوترهای ویندوز متصل به دامنه‌ای مانند محیط کاری است. 
هر دیتا در پوشه‌ی Roaming، مربوط به یک کاربر است که در یک کامپیوتر متصل به دامنه در یک شرکت قرار دارند. برای مثال بوک‌مارک‌های مرورگر و پروفایل‌ها. برعکس کامپیوتر خودتان، هر کارمند می‌تواند وارد هر کامپیوتر در دامنه شرکت خود شود. در ضمن پوشه‌ی Roaming کار زیادی برای کاربران خانگی نمی‌کند، البته می‌توانید توسط آن پروفایل خود را جا به جا کنید. 
Local دیتا را تنها روی یک کامپیوتر ذخیره می‌کند. این به برنامه‌نویسان بستگی دارد که چه چیزی کجا برود اما معمولاً دیتا در پوشه‌ی Local برای همگام سازی زیادی بزرگ است و یا ارزش انتقال را ندارد. برای مثال نیازی نیست که حافظه نهان مرورگر یا فایل‌های بزرگ thumbnails را به کامپیوتر جدید منتقل کنید، چرا که این کار تنها زمان و فضای شما را هدر می‌دهد. 
پوشه‌ی LocalLow مانند Local روی یک کامپیوتر می‌ماند اما امکان دسترسی به آن کمتر است. البته زیاد از این پوشه استفاده نمی‌شود. برای مثال یکی از موارد استفاده‌ی آن حالت Protected Mode در اینترنت اکسپلورر است. 
در نهایت Roaming و Local برای کامپیوترهای خانگی که سیستم‌عامل ویندوز دارند یکی است. در یک محیط دامنه، در پوشه‌ی Roaming اگر دیتا به یک کامپیوتر دیگر منتقل شود همراه با پروفایل کاربر می‌ماند. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر