در رتبه‌بندی اینترنت جهان، ایران چه جایگاهی دارد

در رتبه‌بندی اینترنت جهان، ایران چه جایگاهی دارد

در دنیای امروز اینترنت به یکی از مهم‌ترین اجزا زندگی بشر تبدیل شده است. همه روزه تعداد زیادی از مردم دنیا بسیاری از فعالیت‌های کاری، اجتماعی، اقتصادی و حتی سرگرمی خود را از این طریق انجام می‌دهند. به همین دلیل اینترنت و سرعت آن به یکی از مسائل مهم دنیای امروز تبدیل شده است. به همین دلیل موسسه آکامای تکنولوژی که در ماساچوست ایالات متحده مستقر است، هر سه ماه یک بار سرعت اینترنت در کشورهای سراسر دنیا را مورد بررسی قرار داده و میانگین سرعت آن‌ها را ارائه می‌دهد.
این موسسه در آخرین به‌روزرسانی فهرست خود لیست 10 تا از پرسرعت‌ترین کشورهای دنیا در زمینه اینترنت را ارائه کرده است که در این رده‌بندی کشور کره جنوبی با سرعتی برابر با 28.6 مگابیت بر ثانیه، پرسرعت‌ترین کشور دنیا در این زمینه معرفی شده است.
بعد از کره جنوبی، کشورهای نروژ، سوئد، هنگ‌کنگ، سوئیس، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، دانمارک و ایالات متحده آمریکا به ترتیب رتبه‌های دوم تا دهم را دارند. با توجه به این رتبه‌بندی درمی‌یابیم که کشورهای آسیای شرقی و منطقه اسکاندیناوی پرسرعت‌ترین اینترنت را در جهان دارند.

ده کشور برتر دنیا از نظر سرعت اینترنت

ده کشور برتر دنیا از نظر سرعت اینترنت

 و اما جایگاه ایران در این رتبه‌بندی کجاست؟ ایران، در میان کشورهای خاورمیانه، علیرغم استفاده روزافزون و گسترده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، با میانگین سرعت 4.7 مگابیت بر ثانیه در این رده‌بندی حضور دارد. متأسفانه این آمارها نشان می‌دهد که میانگین سرعت در ایران حتی نسبت به بسیاری از کشورهای متوسط هم کمتر است بنابراین نیاز است برای این مسئله راه‌حل اساسی در نظر گرفته شود.

رتبه و سرعت اینترنت ایران

رتبه و سرعت اینترنت ایران


به نظر شما اقدامات اخیر وزارت ارتباطات به افزایش سرعت اینترنت در ایران کمکی می‌کند؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر