سونی: "گوشی های ضد آب اکسپریا Z5 را به زیر آب نبرید"

سونی: "گوشی های ضد آب اکسپریا Z5 را به زیر آب نبرید"

سونی در حال حاضر به عنوان تولیدکننده بزرگ گوشی های ضد آب، قابلیتی که چندان رایج نیست، شناخته می شود. این شرکت تابحال نیز تبلیغاتی را در این زمینه نشان داده است که چگونه دستگاه های گوشی موبایل مانند Z3، می توانند در زیر فشار آب دوام بیاورند ولی برخلاف تمام این تبلیغات، سونی به تازگی به عقب بازگشته و اعلام کرده است که دارندگان این گوشی ها، نباید از دستگاه خود در زیر آب استفاده کنند.


شرکت صفحه پشتیبانی خود را به روز کرده است که در آنجا هشدار داده شده است که از دستگاه هایشان در زیر آب استفاده نکنند. برخلاف اینکه موبایل های آنها دارای گواهینامه IP68 است (به این معنی که این دستگاه ها حساس به خاک نیستند و در عمق یک متری آب دوام می آورند.)، ولی سونی تکرار کرده است که این دستگاه ها در آب های راکد تست شده اند و در عمق یک و نیم متری برده شده اند.
به عبارت دقیق تر، این گوشی ها، در استخرها یا دریاچه و آب های روان تست نشده اند. سونی نیز گفته است که کار با گوشی یا حرکت دادن در زیر آب تست نشده است و نیز فاکتورهای گروهی بسیاری هم هستند که ما نتوانستیم به آنها دست یابیم، مانند حرکت آب یا تغییر فشار آب در ضمن حرکت. ما توصیه می کنیم که گوشی اکسپریا Z5 خود را به زیر آب نبرید.
ولی بر خلاف این حرفها، سونی به تازگی در کنفرانس IFA، جدیدترین مدل گوشی جدید خود را، یعنی اکسپریا Z5، را با برچسب ضد آب روانه بازار کرده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر