اپل گوگل را جایگزین بینگ کرد

اپل گوگل را جایگزین بینگ کرد

اپل گوگل را جایگزین بینگ می‌کند. در حالی که جست‌و‌جوی تصاویر در سیری هنوز هم توسط بینگ صورت می‌گیرد، بقیه چیزها بر عهده‌ی گوگل خواهد بود. اخیراً مایکروسافت درمورد محبوبیت بینگ صحبت کرده‌ بود و این اتفاق بر شهرت بینگ اثر منفی خواهد داشت. 
گوگل غول موتورهای جست‌وجو در دنیاست و می‌توان گفت که هیچ رقیبی ندارد. بینگ در بعضی از نقاط دنیا بسیار محبوب است اما بیشتر مردم دنیا از گوگل استفاده می‌کنند و حال که اپل دیگر از بینگ استفاده نمی‌کند حتی سیری نیز از گوگل استفاده خواهد کرد. 

خیانت سیری به بینگ با گوگل

از امروز، همه‎ی جست‌و‌جوها از طریق سیری، Search Inside در iOS و Spotlight در مک توسط گوگل صورت می‌گیرند. همه‌ی این سه مورد تا به حال توسط بینگ صورت می‌گرفتند. تنها بخشی که مایکروسافت از حالا به بعد بر عهده دارد جست‌و‌جوی تصویر در سیری است. 
در نتیجه گوگل تقریباً به طور کامل بینگ را به خاطر گوگل حذف می‌کند. احتمالاً دلیل این کار ایجاد ثبات در بین همه‌ی دستگاه‌هاست. شاید هم دلیل این کار این است که گوگل 3 میلیارد دلار به اپل پرداخته تا سرویس‌دهنده‌ی پیش‌فرض این شرکت باقی بماند. شاید هم دلیل این کار هر دو مورد باشد. 
اپل اعلام کرد که "جابه‌جایی به گوگل به عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات جست‌وجو برای سیری، Search در iOS و Spotlight روی مک به این خدمات اجازه می‌دهد تا هنگام جست‌و‌جوی وب با مرورگر سافاری ثبات بیشتری داشته باشند. ما رابطه‌ی خوبی با گوگل و مایکروسافت داریم و همه‎ی تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهیم." 
مایکروسافت نیز اعلام کرد که: "ما برای رابطه‌ی خود با اپل ارزش زیادی قائل هستیم و امیدواریم که همکاری خود را در زمینه‌های زیادی از جمله جست‌و‌جوی تصویری در سیری گسترش دهیم تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهیم. ما می‌دانیم که بینگ در آینده به اصلی‌ترین موتور جست‌و‌جوی هوشمند دنیا تبدیل خواهد شد." 

اپل پول را می‌گیرد و فرار می‌کند

شاید این حق مایکروسافت نباشد. بینگ موتور جست‌و‌جوی بسیار خوبی است و چیزی از گوگل کم ندارد. اما گوگل با پرداخت پول موتور جست‌و‌جوی اصلی در اکوسیستم اپل باقی بماند. اپل هم بدش نمی‌آید که پول را بگیرد و فرار کند!

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر