اعلام‌جرم ایران علیه تلگرام و همراهی روسیه با ایران

t3.jpg

مدت زیادی است که دولت ایران درباره تلگرام اعتراض‌هایی داشته است. همین چند ماه گذشته بود که خبری تحت عنوان انتقال سرورهای تلگرام به ایران بیان شد که البته پس از گذشت تنها چند ساعت اعلام شد که این خبر صحت ندارد و اگرچه مذاکراتی در این زمینه انجام شده است اما هنوز این مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. جزییات خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

روز گذشته جعفر دولت‌آبادی دادستان تهران علیه مدیر تلگرام اعلام‌جرم کرده است. وی چنین بیان کرده است که:

این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام‌جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام‌جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسبی برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان‌یافته تبدیل شده و ارتکاب جرائم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است.

حالا این پرونده جهت بررسی به ناحیه امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

و اما مدیر تلگرام، پاول دوروف، در واکنش به این اقدام ایران اعلام کرد: از شنیدن این موضوع شگفت‌زده شدم. ما به صورت فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم فکر می‌کنم دلایل اصلی این تصمیم چیز دیگری است.

پاسخ مدير تلگرام، پاول دوروف، در واكنش به اين اقدام ايران

ایران تنها کشوری نیست که به تلگرام و روند کاری آن اعتراض دارد، روسیه هم تا حدی در این مورد با ایران هم‌عقیده است. تا جایی که پس از اعلام‌جرم دادستانی تهران علیه پاول دوروف بنیان‌گذار تلگرام، سازمان امنیت فدرال روسیه نیز به وی برای موضوع استفاده تروریست‌ها از این سامانه پیام‌رسان بازخواست کرد. سازمان امنیت فدرال روسیه در مورد پنهان‌کاری در شبکه تلگرام و ارائه نکردن اطلاعات در مورد کاربران به بنیان‌گذار و مالک پیام‌رسان تلگرام تذکر داده است.

مشاوره رئیس‌جمهور روسیه در امور اینترنت نيز گفت:

دوروف دیر یا زود باید با مقامات روسیه و یا هر کشوری که کاربران آن از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، همکاری داشته باشد. این موضوع را من ۱.۵ سال پیش نیز گفتم، هیچ دولتی در جهان اجازه نمی‌دهد تا در قلمرو کشورش اطلاعات شخصی کاربران به منابع ناشناسی در خارج از کشور منتقل شود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

sniper

جمعه, 07 مهر 1396

سردار سلیمانی که گفتن ان شاءالله داعش تا دو ماه دیگه نابوده.
حالا تو گیر و دار نابودی داعش، تلگرام به کی میخواد کمک کنه خدا میدونه.

پاسخ

ثبت نظر