اپلیکیشن مسیریاب ویز دوباره رفع فیلتر شد

اپلیکیشن مسیریاب ویز دوباره رفع فیلتر شد

با رواج برنامه‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی در ایران، استفاده از برنامه‌های مسیریاب توسط رانندگان این تاکسی‌ها بسیار مرسوم شده بود. یکی از همین اپلیکیشن‌های مسیریاب بسیار خوب، اپلیکیشن ویز (Waze) نام دارد.

اپلیکیشن ویز، برنامه‌ی مسیریابی است که قابلیت راهنمایی لحظه به لحظه کاربر را دارد. این برنامه ابتدا در سرزمین اشغالی فلسطین، توسط رژیم  رژیم صهیونیستی توسعه یافته بود و پس از چندی به دلیل کاربرد بسیار خوبش، توسط گوگل با مبلغی حدود 1 میلیارد دلار خریداری شد و در حال حاضر جز سرویس‌های گوگل محسوب می‌شود.

برنامه ویز به دلیل سادگی استفاده و واقعاً کاربردی بودنش در بین رانندگان تاکسی که با اسنپ همکاری می‌کردند بسیار محبوب و مشهور شده بود؛ اما تقریباً اوایل اسفندماه سال 95 بود که دسترسی رانندگان تاکسی‌های آنلاین به این اپلیکیشن محبوب قطع شد و این جمعیت 50 هزار نفری را به دردسر انداخت.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات سابق در این خصوص اظهار داشته بود که اپلیکیشن مسیریاب ویز به دلیل شکایت دادستان یکی از استان‌ها و به حکم قضایی و اسرائیلی بودن، از کافه بازار حذف شده است و رانندگان بایستی از برنامه‌های جایگزین استفاده کنند. بعلاوه وی بیان کرده بود که فیلتر شدن اپلیکیشن مسیریاب ویز به کسب‌وکارهای داخلی خللی وارد نمی‌کند زیرا نمونه‌های داخلی این برنامه موجود هستند.

در آن زمان ادعا شده بود که این اپلیکیشن جاسوسی وقتی روی گوشی کاربر نصب شود، به موقعیت مکانی و سایر اطلاعات شخصی او و بعد از استفاده، به مکان‌هایی که کاربر تردد یا مسافرت داشته است، دسترسی پیدا می‌کند. این امر می‌تواند امنیت کاربران و کشور را به خطر بیندازد.

حالا پس از گذشت حدود 7 ماه، به نظر می‌رسد که اپلیکیشن مسیریاب ویز رفع فیلتر شده است و کاربران بدون نیاز به فیلترشکن می‌توانند از آن استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه فعلاً رفع شده است یا به طور کلی در ایران رفع فیلتر خواهد شد.

آیا شما هم قبلاً از این برنامه استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درباره این برنامه چیست؟ آیا با رفع فیلتر ویز موافق هستید؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

davod

پنج‌شنبه, 06 مهر 1396

رفع فیلتر نشده

پاسخ

ثبت نظر