با استفاده از اپلیکیشن Family Link به فعالیت‌های اینترنتی کودکانتان نظارت داشته باشید

با استفاده از اپلیکیشن Family Link به فعالیت‌های اینترنتی کودکانتان نظارت داشته باشید

در دنیایی که اینترنت روز به روز در حال گسترش هرچه بیشتر در بین مردم است، استفاده کودکان از اینترنت هم به امری کاملاً عادی تبدیل شده است. حضور کودکان در فضای مجازی نه‌تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه به رشد شخصی و علمی آن‌ها هم کمک به سزایی می‌کند. اما در این بین نظارت والدین بر فعالیت‌های آن‌ها امری مهم است تا کودکان بتوانند از این محیط به گونه‌ای درست استفاده کنند.

اخیراً کمپانی گوگل اپلیکیشنی با نام Family Link را توسعه داده است که به والدین کمک می‌کند تا روی فعالیت‌های آنلاین کودکان زیر 13 سال خود از طریق دستگاه‌های اندرویدی یا iOSی نظارت بیشتری داشته باشند.

والدین می‌توانند روی دستگاه هوشمند فرزند خود، یک حساب گوگل ایجاد کنند و از طریق آن برنامه‌هایی که کودکشان از آن‌ها استفاده می‌کند را مدیریت کرده، دانلود یا دسترسی به برخی برنامه‌ها را محدود و دسترسی به برنامه‌های دیگر را آزاد بگذارند. بعلاوه این برنامه گزارش‌هایی را به صورت هفتگی و ماهانه از مدت‌زمان استفاده کودک از برنامه‌ها، در اختیار والدین قرار می‌دهد و حتی والدین می‌توانند از طریق Family Link برای استفاده کودک از هر اپلیکیشن در طول روز هم محدوده زمانی تعیین کنند؛ اما در نظر داشته باشید که این محدودیت‌ها و گزارش‌های هفتگی، تمام اپلیکیشن‌ها را دربر نمی‌گیرد؛ برخی فعالیت‌های انجام‌شده از طریق برنامه‌های پیش‌فرض دستگاه مانند پیام و موزیک و ... ممکن است گزارش داده نشوند.

جالب‌تر از همه اینکه والدین می‌توانند از طریق این برنامه دستگاه اندرویدی یا iOSی کودک خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که دقیقاً در یک ساعت خاص دستگاه کاملاً از دسترس خارج شده و قفل شود به گونه‌ای که کودک به هیچ عنوان نتواند از آن استفاده کند. این قابلیت برای تعیین زمان خواب کودک یا ایجاد فرصتی برای استراحت او واقعاً کاربردی است.

اپلیکیشن نظارت والدین Family Link

اپلیکیشن نظارت والدین Family Link

این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از اپلیکیشن نظارت والدین Family Link، دستگاه اندرویدی کودکان باید دارای سیستم‌عامل نوقا یا بالاتر باشد؛ و برای بهره بردن از آن روی دستگاه‌های اپل باید از سیستم‌عامل iOS 9 یا بالاتر استفاده کنید.

نسخه اندرویدی این برنامه نظارت والدین را می‌توانید از این لینک و نسخه iOSی آن را از اینجا دانلود کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: گوگل پلی استور


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر