همین امروز قفل الگوی گوشی اندرویدی خود را به کد پین تغییر دهید

همین امروز قفل الگوی گوشی اندرویدی خود را به کد پین تغییر دهید

اگر برای باز کردن گوشی اندرویدی خود از الگو استفاده می‌کنید بهتر است که یک کد پین برای آن تنظیم کنید چرا که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قفل الگوی اندروید اصلاً امن نیست. اگر کسی ما را نبیند که چگونه انگشتان خود را روی صفحه تکان می‌دهیم شاید مشکلی برای ما پیش نیاید، اما هیچ کدام از ما تلاش هم نمی‌کنیم که هنگام انجام این کار گوشی خود را مخفی کنیم. 
راه‌های مختلفی برای جلوگیری از دسترسی افراد به گوشی‌های ما وجود دارد. اپل از روش‌های بیومتریک‌ مثل تاچ آی‌دی و با فیس آی‌دی در آیفون ایکس استفاده می‌کند. اما کاربران اندرویدی مجبورند بین الگو و پین یکی را انتخاب کنند. 

قفل الگوی اندروید به درد نخور است 

طبق تحقیقات امنیتی آکادمی ناوال امریکا در دانشگاه مریلند، شکستن کد الگوی گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است. تنها کافی است کسی هنگام باز کردن گوشی شما را ببیند. بعد از آن بدون حتی تلاش می‌توانند گوشی شما را باز کنند. 
در این پژوهش هر دو روش الگو و کد پین برای باز کردن قفل به کار برده شد. در این پژوهش به 1173 نفر ویدئوهایی از دیگر افراد در حال باز کردن گوشی اندرویدی خود نشان داده شد. 
سپس از این افراد خواسته شد تا کدهای الگو یا پین را حدس بزنند. 64% پس از یک بار مشاهده و 80% پس از دوبار دیدن رمز الگو را حدس زدند. برعکس تنها 11% با یک بار دیدن كد پين و تنها 27% توانستند پس از دوبار دیدن، آن را حدس بزنند. 
آنطور که معلوم است باز کردن قفل الگو بسیار ساده‌تر از کد پین است. این موضوع باعث می‌شود که خیلی راحت یک دزد اول شما را هنگام باز کردن قفل گوشی ببیند، سپس گوشی شما را بدزدد و به همه چیز به راحتی دسترسی یابد. داشتن کد پین این کار را سخت‌تر می‌کند. 

کد الگوی خود را به پین تغییر دهید 

این تحقیقات نشان می‌دهد که 95% از افراد تحت آزمایش با پنج بار تلاش توانستند کد الگوی صحیح را بیابند. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کد پین به جای کد الگو برای باز کردن گوشی خود استفاده کنید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Ali

سه‌شنبه, 11 مهر 1396

اصلا هم بدردنخور نیست، هرکی گفته خودش بدرد نخوره

پاسخ

ثبت نظر