مشکل پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی بالاخره حل می‌شود

مشکل پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی بالاخره حل می‌شود

تقریباً از همان آغاز گسترش تلفن در ایران تا حالا، تعداد زیادی از افراد از پیامک برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. این موضوع اگرچه هنوز خیلی حاد نیست، اما کاربران زیادی نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی اعتراض دارند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان، در این خصوص گفته است که با توجه به اعتراض‌های موجود برای دریافت پیامک‌های ناخواسته، تصمیم گرفته شده است که اپراتورهای تلفن همراه برای هر شماره سقفی در نظر بگیرد که از لحاظ فنی امکان ارسال پیامک بیشتر از آن تعداد از آن شماره وجود نداشته باشد؛ اما هنوز سقف این دستورالعمل مشخص نشده است.

خوراکیان افزود که اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را پذیرفته‌اند که اگر از یک شماره شخصی بیش از حد معمول پیامک ارسال شود، این پیامک‌ها به عنوان تبلیغات در نظر گرفته شوند و از ارسال پیامک‌های بیشتر ممانعت شود. البته تعداد پیامک‌های انبوه مناسبتی از این قضیه مستثنا است و اپراتورها هم باید تفاوت میان این دو نوع پیامک را درک کنند تا برای کاربران عادی مشکلی ایجاد نشود.

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت یافتن راه‌حل برای مشکل پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی حدوداً یک ماه پیش در جلسات مرکز ملی فضای مجازی مطرح و بررسی شد و حالا منتظر نتیجه جمع‌بندی‌های این جلسه هستیم و در این زمینه فنی این مشکل هم قرار است وزارت ارتباطات با اقدامات و پیگیری‌های مؤثر در به نتیجه رسیدن این پروژه کمک کند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: mehrnews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر