این بار جهاد دانشگاهی برای رفع معضل بیکاری وارد میدان شده است

این بار جهاد دانشگاهی برای رفع معضل بیکاری وارد میدان شده است

در سال‌های اخیر با افزایش جمعیت جوان کشور، معضل بیکاری بیش از پیش مشکل‌آفرین شده است. تا جایی که نهادهای مختلف کشور به فکر راهی برای بهبود این وضعیت هستند. در همین خصوص جهاد دانشگاهی برای توسعه‌ی مشاغل خانگی امروز 11 مهر در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ای را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، هدف اصلی تشکیل این نهاد را الگوسازی توان کشور و رسیدن به پیشرفت پایدار اعلام کرد. وی عناصر مهم پیشرفت را آماده‌سازی زیرساخت فکری، ارائه‌ی آموزش‌های تخصصی و مهارت محور، تربیت نیروی انسانی متخصص، توسعه علم و فناوری به عنوان ابزارهایی برای تبدیل علم به ثروت معرفی کرد و ادامه داد که جهاد دانشگاهی در این زمینه موفق عمل کرده و توانسته است مراکز آموزشی خوبی را تأسیس کند بعلاوه در زمینه توسعه فناوری هم پیشرفت‌هایی را داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی به صراحت اعلام کرد که جهاد دانشگاهی تمام توان آموزشی، کارآفرینی، علمی و فناوری خود را در راستای به نتیجه رسیدن این تفاهم‌نامه در اختیار مردم قرار می‌دهد.

از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی برنامه‌ها و طرح‌های وزارت کار، هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی و همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع رسانی، مشاوره شغلی و کارآفرینی اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه قرار است در مرحله اول در هشت استان خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه برای 20 هزار نفر اجرا شود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: جهاد دانشگاهی


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر