می توانید همین الان این 8 فیلم واقعی مجازی را تماشا بکنید .

می توانید همین الان این 8 فیلم واقعی مجازی را تماشا بکنید .

می توانید همین الان این 8 فیلم واقعی مجازی را تماشا بکنید .

متاسفانه اغلب نوار فیلم های VRاین محدودیت را با خود دارند که نمی توان اینگونه فیلم ها را در آنها تماشا کرد اما در سال های اخیر و به ویژه با ورود به سال 2016 و زمانی که دستگاه های VR مانند Oculus Rift ، HTC Vive و Project Morpheus وارد بازار شده اند این امکان نیز از نظر تجاری برای عموم فراهم خواهد آمد .
زمانی که شما بتوانید فیلم های عادی خود را به راحتی تولید نمایید ، آنگاه می توانید با قاطعیت بگویید که تجربه ای همانند آنچه که فیلمسازان مشهور برای اولین بار در ساخت فیلم داشته اند را داشته اید . کارگردانان این VRها باید حرکات پویای دوربین و تحرکات آن را بدون اینکه در خود فیلم احساس بشود و برای بیننده ملموس باشد ، در فیلم ضبط نمایند و بینندگان فیلم را به خوبی درگیر فیلم و صحنه های آن بکنند به طوریکه تماشاگران اشتیاقی داشته باشند که حتی حاضر نباشند به اندازه یک چشم بر هم زدن هم صحنه های جالب و دیدنی فیلم را از دست بدهند . این تجربه در مشاهده فیلم VRعین حالتی است که بیننده در بطن فیلم قرار گرفته باشد و فعل و انفعالات موجود در آن را به خوبی احساس نماید و بدون احساس خستگی از مشاهده فیلم لذت ببرد .
گروه ما به دنبال چند فیلم VR یا همان فیلم واقعی مجازی بود تا در این بخش در اختیار شما قرار بدهد . شما می توانید این فیلم ها را از طریق گوشی های هوشمند خود دانلود نموده و مشاهده بکنید . کافی است برای این کار از طریق درگاه های Google Cardboard و یا Gear VR اقدام کنید تا به راحتی هر چه تمام این فیلم ها را دریافت نمایید . توصیه می کنیم تا این فرصت بزرگ را برای مشاهده همکاری و ترکیب خارق العاده نوآوری های فن آوری با تصاویر هنری را از دست ندهید .


فیلم واقعی مجازی باتس :
این مورد ارزشمند در اصل یک چیز بسیار ساده ای بوده است . محتوای آن تماما حاکی از نقل و نبات ها و شیرینی هایی است که دو شخصیت کارتونی آبی رنگ و نارنجی رنگ در هوا آزاد می کنند . به مرور زمان باتس (Butts ) در دنیای فیلم های واقعی مجازی تبدیل به نمونه ای شد که به واسطه آن ادعای Skillman و Hackett در رابطه با مسائل سخت افزاری به اثبات رسید .
بدون شک روی آوردن به فیلم های با مضامین شاد و مفرح با شخصیت های رنگارنگ و خنده دار برای عموم مردم خبر خوبی خواهد بود اما ، در هر صورت اینگونه فیلم ها هم هر چقدر که خوب هم باشند باز هم در صورت تبدیل شدن به فیلم های مجازی واقعی بهتر و شاد تر می شوند . زیرا جذابیت ویژه ای که تجربه تماشای فیلم های مجازی واقعی در خود دارد در فیلم های عادی وجود ندارد . با ورود این فیلم ها به عرصه فیلم های مجازی واقعی و استفاده از نوآوری های خارق العاده فن آوری ، هر تماشاگر و بیننده فیلم بدون نیاز به اینکه از قبل اطلاعاتی در مورد فیلم به دست بیاورد و یا کس دیگری داستان فیلم را برای او بازگو نماید ، می تواند با قرا گرفتن در محیط فیلم ( به واسطه احساسی که از تماشای فیلم های مجازی واقعی به دست می آورد ) به صورت باورنکردنی در جریان فیلم قرار بگیرد و خود را بخشی از آن احساس بکند و به این ترتیب خود فیلم در مورد موضوع خود برای بیننده توضیح خواهد داد .
خوب حالا شاید از خود بپرسید که چگونه می شود این فیلم را تماشا کرد : شما می توانید Butts را دانلود نمایید و درOculus Rift خود تماشا کنید و همچنین آن ار از طریق Oculus Share به اشتراک بگذارید و همچنین می توانید آن را در قسمت Kaleidoscope VR film festival سایت هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند پیدا کنید .

فیلم واقعی مجازی اتاق سفید White Room : 02B3
برخلاف طراحی ساده و کارتونی Buttsاینبار به سراغ یک فیلم واقعی به نام White Room: 02B3 خواهیم رفت که در سال 2012 تبدیل به یکی از فیلم های واقعی مجازی که نرم افزار نسخه موبایل آن هم برای گوشی های هوشمند طراحی و وارد بازار شده است . فیلم White Room نمایشی است که در بین فیلم های 360 درجه ای پیشتازی می کند . در این فیلم که در یک فضای بسته و آمفی تئاتر مانند گرفته شده است ، شش نفر به یکباره از خواب بیدار می شوند در حالی که در اتاقی سفید رنگ گیر افتاده اند و تنها یک اسلحه در دسترس آنها قرار گرفته است . مشاهده این فیلم (WR: 02B3 ) مانند سایر فیلم ها نیست . به هنگام تماشای این فیلم بیننده احساس می کند که دقیقا در مرکز اتاق قرار دارد و در هر لحظه می تواند تنها بر روی یک یا چند کاراکتر تمرکز داشته باشد و کار های آنها را از نزدیک تماشا بکند . حالا شما به عنوان یک تماشاگر ، دوست دارید تمامی تمرکز خود را بر روی حرکات یکی از شخصیت ها و تجربیات همان شخصیت در تحرکات و اتفاقات اطرافش بگذارید یا اینکه ترجیح می دهید نگاه خود را روی تمامی قسمت های فیلم و همه شخصیت ها پخش کنید ؟! انتخاب با شماست .
شخصیت ها و بازیگران این فیلم با نمایش حرفه ای و خیره کننده ای که از خود به نمایش می گذارند سبب جذابیت دو چندان فیلم می شوند و بدین ترتیب این فیلم نه تنها ارزش یکبار دیدن را دارد بلکه مشاهده دوباره آن نیز جذاب و خوشایند خواهد بود و با دیدن دوباره آن تجربه ای کامل از وقایع فیلم به تماشاگر منتقل می شود .
حال شاید این پرسش را از خود داشته باشید که پس از این همه تعریف و تمجید از فیلم WR: 02B3 چگونه می شود آن را دانلود و تماشا کرد : کاربران می توانند نرم افزار این محصول را به قیمت 2.99 دلار از طریق سیستم اندروید یا آی او اس دانلود نمایند و با استفاده از Cardboard و Gear VRاز تماشای آن لذت ببرید . حتی شما می توانید با استفاده از جایگزین های دیگر فیلم واقعی مجازی دلخواه خود را پیدا کنید و به تماشا بنشینید .

فیلم واقعی مجازی Vice News : راهپیمایی میلیونی در شهر نیویورک
Spike Jonzeمدیر مسئول جوایز دانشگاهی در یک اقدامی جالب با به همراه داشتن یک دوربین VR مخصوص وارد تجمعی شد که در آن تجمع عده ای از سیاهپوستان در حمایت از حق و حقوق خود (Black Lives Matter ) و در اعتراض به تبعید نژادی وارد خیابان ها شده بودند و با به همراه داشتن پلاکارد ها و نوشته ها و سر دادن شعار ها مشغول تظاهرات و راهپیمایی بودند . آقای Spike Jonze با ورود به این تظاهرات که در همین ماه اخیر برگزار شده است نوعی فیلم VR مستند تهیه کرده که خودش هم به عنوان راوی در این فیلم کوتاه به صحبت کردن و توضیح وقایع می پردازد .
با اینکه طول این فیلم به 10 دقیقه هم نمی رسد اما با مشاهده همین اندازه از آن هم به خوبی خود را در بین اعتراض کنندگان و مردم حاضر در خیابان خواهید دید و احساس می کنید که واقعا در همان جا حضور دارید و مشغول تظاهرات هستید . در این فیلم بیننده با مشاهده افراد معترض از فاصله نزدیک و دیدن احساسات و عصبانیت های افراد طوری در فیلم غرق می شود که انگار واقعا در بین آنها حاضر است و یکی از آنها به شمار می رود .البته نباید از جلوه های ویژه هنری که توسط ویرایشگران به فیلم اضافه شده است نیز چشم پوشی نمود زیرا با اضافه شدن این ویژگی ها است که این فیلم به ظاهر مستند به یک فیلم VR ( واقعی مجازی ) قدرتمند و با کیفیت بدل شده است .
برای اینکه گفته های ما را بهتر درک کنید فقط کافی است تصور کنید که در خیابانی با هزاران نفر سیاه پوست و در کنار Martin Luther King, Jrدر حال تظاهرات هستید .احساس اعتراض در واشنگتن و یا احساس حضور در دادگاه Berlin Wall همگی چیزهایی هستند که می تواند در تماشای این فیلم وجود داشته باشد . اگر چه به تصویر کشیدن بسیاری از وقایع به صورت فیلم های VR نیازمند زمان میباشد و در طول زمان شدنی است اما به احتمال زیاد نسل های آینده ما قادر خواهند بود با در دست داشتن این فیلم ها و تماشای آنها به صورت VR ، خود را در میان ما ، یعنی در گذشته احساس نمایند و البته همه اینها در صورتی تبدیل به واقعیت خواهد شد که کارگردانان فیلم ها توجه ویژه به این قبیل کار ها داشته باشند و در تولید فیلم های VR بیش از پیش فعالیت بکنند . با توانایی که این فیلم های مجازی واقعی در انتقال بهتر احساسات و رویداد های درون فیلم ها دارند ، مردم بهتر می توانند از غم ها و رنج ها و عصبانیت ها و احساسات یکدیگر با خبر بشوند و از نزدیک در جریان رویداد های سراسر جهان قرار بگیرند . این فیلم ها با ویژگی های خارق العاده خود قادر هستند تا احساساتی را که در گزارش های روزنامه ها و در کتاب ها و حتی در تاریخ هم امکان انتشار و انتقال ندارند را به خوبی به بیننده گان انتقال بدهند .
اما نحوه دسترسی به این فیلم و استفاده از آن برای کاربران به چه صورت است ؟! برای مشاهده این فیلم می توانید از طریق برنامه های متناسب با سیستم های اندروید و همچنین ios اقدام به دانلود آن نموده و از طریق Cardboard و Gear VR آن را تماشا نمایید .


فیلم واقعی مجازیNYT Mag: قدم زدن در نیویورک
این نوشته در صفحه اول روزنامه نیویورک تایمز به چشم می خورد . روزنامه نگاری مجازی که واقعا خارق العاده و فراتر از احساس است و همانطور که اشاره شد با عنوان "Walking New York" بر روی همین روزنامه نوشته شده است . این فیلم یک بار هم توسط مجموعه TED به صورت کنفرانس گذاشته شد و با استقبال بالایی هم همراه بود . در این کنفرانس و ویدئوی به نمایش گذاشته شده در آن تعدادی هنرمند وجود دارند که در شهر نیویورک گرد هم آمده اند و در حالی که یک دوربین 360 درجه در مرکز خیابان قرار داده شده است در حال کشیدن نقاشی های بسیار بزرگ بر روی آسفالت هستند و در نهایت هم کاری زیبا و خلاقانه را در معرض دید تماشاگران قرار می دهند .
بازدید مجازی از مکان های دیدنی سراسر جهان چیزی است که این روز ها در فیلم های VR بسیار مورد توجه قرار می گیرد و افراد زیادی به این گونه فیلم ها توجه دارند . فیلم NYT Mag VR : قدم زدن درنیویورک هم دقیقا یکی از این فیلم هاست و با مشاهده آن پی خواهید برد که دلیل محبوبیت این فیلم ها چیست . زیباترین صحنه این فیلم را می توان در زمانی دانست که دوربین گروه که توسط یک هلی کوپتر حمل می شود ، بر فراز شهر در حرکت است و از طرح های هنرمندان و همچنین شهر زیبای نیویورک تصویر برداری می کند و شاهکار اصلی آن هنگامی است که تصاویری که از بالا گرفته می شوند به یکباره جلو کشیده می شود و تا جایی ادامه می یابد که بالاخره در نزدیکی ساختمان Flatiron متوقف شده و تصویری زیبا از این ساختمان و آثار هنرمندان را در یک تصویر و از نمایی نزدیک به خیابان ارائه می دهد .
بسیاری از اهالی خود شهر نیویورک هم این مطلب را تایید کرده اند که با مشاهده این فیلم فرد احساس می کند که واقعا در همانجا حضور دارد و مشغول زندگی است . بدین ترتیب افرادی که این فیلم را می بینند بی صبرانه منتظر اند تا فیلم های اینچنینی دیگری از سراسر دنیا و نقاط مهم و دیدنی آن تهیه شود و در اختیار عموم قرار داده شود تا همگان به صورت مجازی سفری به این مناطق داشته باشند .
نحوه به دست آوردن و تماشای فیلم : مانند موارد قبلی برای مشاهده این فیلم هم می توانید ازطریق برنامه های متناسب با سیستم های اندروید و هم چنین ios اقدام به دانلود فیلم نموده و با تماشای آن خود را در شهر نیویورک ببینید .


فیلم واقعی مجازی11:57
بازی های ترسناک موجود در بازار به اندازه کافی ترسناک هستند و با هر حرکت عجیبی که در آنها مشاهده می شود بیننده ناخودآگاه دچار ترس می شود و حتی در برخی مواقع ترس او به اندازه ای شدید می شود که نزدیک است از ترس بمیرد . اما آنچه که فیلم های ترسناک مجازی واقعی ( VR ) را چندین برابر وحشتناک تر می کند این است که از طرفی بیننده خود را دقیقا در محل رخ دادن حادثه ها یعنی درون جریان فیلم احساس می کند و از طرف دیگر با وجود اینهمه ترس ناشی از احساس بودن در خود فیلم ، هیچگونه حرکتی هم نمی تواند بکند و هیچ عمل و عکس العملی از دست او بر نمی آید بنابراین ترس او چند برابر می شود .
داستان کلی فیلم مجازی واقعی 11:57 که در واقع یک فیلم نسبتا کوتاه هم به حساب می آید به این صورت است که بیننده فیلم در نقش خود فردی که تمامی حوادث بر روی وی اتفاق می افتد ( شخص اول ) ظاهر می شود و در این فیلم این فرد ( که همان تماشاگر فیلم می شود ) دچار بختک شده است و حوادث ترسناکی پشت سر هم برای او اتفاق می افتند . با تماشای این فیلم این احساس به تماشاگر منتقل می شود که وی با دست و پایی بسته بر روی یک صندلی نشسته است و یک شبه ترسناکی هم در اطراف سر و صدا می کند و در کمین وی نشسته است و هر لحظه امکان دارد که از هر نقطه ای به وی حمله بکند .
یکی از اعضای هیات طراحی این فیلم به نام Henrik Leichsenring در طی یک سخنرانی به مطالب بسیار جالبی اشاره کرده است که بد نیست مقداری از آن را برای شما بازگو بکنیم . وی می گوید که با ورود فیلم 11.57 به دنیای فیلم های واقعی مجازی ( VR ) انقلابی عظیم در صنعت فیلم سازی بوجود آمده است زیرا در طراحی اینگونه فیلم ها در واقع هیچ جایی به عنوان قسمت " پشت صحنه " وجود ندارد تا در آن به ویرایش و دست کاری در روند اصلی فیلم پرداخته شود و همین امر هم سبب شده است تا با 360 درجه بودن فیلم ، تماشاگر دقیقا نداند که برای دیدن فیلم کدام سمت را باید نگاه بکند تا در جریان اصلی فیلم قرار بگیرد . این فیلم به اندازه ای ترسناک است و دارای صحنه های وحشتناک می باشد که تماشاچی فقط در پی این است که چگونه از این ترس ها رها شود و از دست شبه ای که در تاریکی پنهان است فرار بکند .
طریقه دانلود و مشاهده فیلم : شما می توانید فیلم واقعی مجازی 11:57 را بر روی Oculus Share و یا Google Play پیدا کنید .


فیلم واقعی مجازیColosse
معمولا فیلم هایی که حالت سنتی و عادی دارند سبب می شوند تا بیننده گان چشم های خود را دقیقا بر روی فعل و انفعالات عمده ای که نمایش داده می شود و دارای جزئیات ریز و مواد معمولی صحنه نمایش هستند ، متمرکز نمایند . اما سازندگان فیلم Colosse کار متفاوتی انجام داده اند و در فیلم خود این دیدگاه که بینندگان فیلم های VR حتما باید نگاه خود را به همه جهات بر گردانند را رد کرده اند . فیلم Colosseدر مورد یک نیزه ماهی می باشد که در هیبت یک انسان افسانه ای غول پیکر ظاهر می شود .
طراحان و سازندگان این فیلم کوتاه انیمیشنی طوری برنامه ریزی کرده اند که روایت فیلم به صورتی باشد که نیازمند تمرکز نگاه باشد به گونه ای که اتفاقات درون فیلم به گونه ای در حرکت هستند که در نهایت در جایی که تماشاگر تصمیم بگیر و نگاه خود را در آن نقطه متمرکز نماید توقف می کنند و از آن نقطه شروع به کار می کنند . همانند بازی های رایانه ای که در سر تا سر جهان وجود دارد ، این فیلم نیز تضمین می کند که حتی اگر کاربر از قواعد و دستورات هم پیروی نکند و به آنها عمل ننماید باز هم از مشاهده فیلم لذت خواهد برد .
هر چه باشد فیلم واقعی مجازی Colosseاین مطلب را به اثبات رسانیده است که مشاهده فیلم های VRبدون پیروی از یک خط مشی مستقیمی که هدف آن را بیان بکند هم امکان پذیر است و همانند فیلم های سنتی مرسوم نیست که به صورت مشخص جریان فیلم بیان بشود . در واقع این فیلم اثبات کرده است که همواره باید عکس این حالت اتفاق بیافتد ، به عبارت دیگر تنظیمات دقیق و جزئی که بر روی فیلم های VR انجام می شود خیلی هم لازم نیست و فقط وقت تلف کردن است .
طریقه دریافت این فیلم هم همانند موارد قبلی به این صورت است که شما می توانید با استفاده از Oculus Share آن را دانلود نمایید و یا اینکه در ویژه برنامه های Kaleidoscope به دنبال آن باشید .


فیلم واقعی مجازی حرکت موجی (Surge )
گام های متناوب این آدمک در مقابل دیدگان بیننده این فیلم پشت سر هم و چشمک زنان نمایان خواهد شد . همچنین صداهایی که به طور مکرر و هماهنگ با تصویر زیاد می شوند نیز احساسی مانند طلوع خورشید و منظره زیبای آن را در ذهن بیننده متجلی خواهد نمود . با شروع پخش صداهایی که برای این فیلم (Surge ) تنظیم شده اند کاملا خود را در وضعیتی می بینید که در گوشه ای نشسته و در حال تماشای طلوع خورشید هستید به خصوص اینکه با لرزش هایی که در صدای آن وجود دارد تصاویر بیشتر واقعی به نظر خواهند رسید . این آهنگ ، تصاویر مربوط به آن و جابجایی بین تصاویر در واقع منظره ای از طلوع زیبا و حیرت انگیز آفتاب را برای بیننده مجسم خواهند نمود که با هماهنگی فوق العاده ای که با صداهای فیلم دارند این تجسم را قوی تر نیز می کنند .
فیلم واقعی مجازی Surgeبه راحتی هر چه تمام به عنوان یک موزیک ویدئو آزاددر کنار فیلمی مانندColosse قرار می گیرد و بدون نیاز به توجه و دقت نظر کامل بیننده به جریان فیلم ، سبب می شود تا بیننده به صورت ناخودآگاه خود را در درون منظره  مجازی اما بسیار ملموس فیلم احساس نماید . اما آنچه که زیبایی های این موزیک ویدئو را دو چندان می کند ترتیب آهنگ ها و نحوه پخش آن می باشد به ویژه آنکه تصاویری که در فیلم وجود دارند و هماهنگ با ریتم موزیک عوض شده و خود را با آهنگ تطبیق می دهند ، سبب نوعی اتصال بین صداهای پخش شده و مناظر موجود در فیلم می شوند تا بدین ترتیب هر بیننده ای با مشاهده این فیلم VR با اطمینانی بسیار بالا خود را دقیقا در محل فیلم و در درون اتفاقات آن ببیند . این مطلب یکی از تکنیک های بسیار زیبا در تجربه فیلم های VR می باشد .
این فیلم به تنهایی این مطلب را اثبات می کند که فیلم های خارق العاده VR این قابلیت را دارند که حتی بدون داشتن موضوع و مشخص هم بیننده را در جریان فیلم قرار بدهند .آن چیزی که فیلم حرکتموجی (Surge ) را به این حد از شهرت و محبوبیت رسانیده بیشتر در رابطه با تکنولوژی به کار گرفته در صدا های همراه آن می باشد . صدا هایی که شاید به خودی خود هم می توانستند تجربه موجود در فیلم را به شنونده خود انتقال بدهند .
نحوه دانلود و مشاهده فیلم : طریقه دست یابی به این فیلم هم همانند برخی ازفیلم های قبلی به این صورت است که شما می توانید با استفاده از Oculus Share آن را دانلود نمایید و یا این که در ویژه برنامه های Kaleidoscope به دنبال آن باشید .


فیلم واقعی مجازی از هیچ (From Nothing)
با الهام از صحنه های فیلم Inception و به ویژه بازی Ellen Page در تصور اینکه ساختمان های بزرگ با سایر بناهای موجود در شهر یکی می شوند ، Julius Horsthuis توانسته است با ادغام چندین مؤلفه در این موزیک ویدئو به نتیجه ای فراتر از انتظارات دست یابد و در فیلم " از هیچ " به الگو ها و طرح هایی بسیار زیبا و خارق العاده دست یابد .
فیلم " از هیچ " با وجود یک کار بسیار بزرگ و موفقیت آمیز و شایسته توسط Christopher Libertino، اثری به اصطلاح شاهکار و بی سابقه در عرصه طراحی گرافیک محسوب می شود که به راستی با نامحدود نشان دادن اهداف خود احساسی مانند حالت خواب آلودگی را دارد و به خاطر همین ویژگی ها هم در بین کاربران سیستم Oculus جزء برترین ها می باشد .
نحوه دانلود و مشاهده این فیلم بسیار جالب به این صورت است که کاربران می توانند آن را از طریق Vrideo و یا Oculus Share دانلود نموده و با استفاده از Oculus و یا Gear VR مورد استفاده قرار بدهند .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر