یاهو می‌گوید در سال 2013 سه میلیارد حساب کاربری هک شده اند

یاهو می‌گوید در سال 2013 سه میلیارد حساب کاربری هک شده اند

بزرگ‌ترین هک در تاریخ اوضاع را برای شرکت یاهو بدتر از قبل کرده است. 
سه شنبه شرکت یاهو اعتراف کرد که در حمله‌ای که در سال 2013 به این شرکت شد هر سه میلیارد حساب کاربری موجود در آن هک شد.در سال پیش این شرکت اعلام کرده بود که یک میلیارد حساب کاربری هک شده که باز هم بزرگ‌ترین هک در تاریخ محسوب می‌شد. 
این اطلاعات جدید طی تحقیقات شرکت ورزیون که در تیر ماه یاهو را با قیمت 4.48 میلیارد دلار خریداری کرد منتشر شد. 
سه میلیارد حساب کاربری یعنی هر حسابی که تا به حال در یاهو ثبت نام شده که تعداد آن بیشتر از تعداد همه‌ی حساب‌های کاربری روی فیسبوک، اینستاگرام و توییتر با هم است. 
خانم سوزان فیلیپ، سخنگوی شرکت ورزیون اعلام کرد که در ماه آگوست سال 2013 همه‌ی حساب‌های کاربری یاهو هک شده‌اند. 
این خبر در حالی منتشر شد که مردم هنوز در شوک خبر حمله به شرکت اعتباری امریکایی Equifax به سر می‌بردند. کم‌تر از یک ماه پیش، نزدیک به 145 میلیون امریکایی، که تقریباً برابر با نصف جمعیت ایالات متحده است هک شده بودند. این موضوع باعث شد که مدیر عامل شرکت Equifax کار خود را از دست بدهد. 
شرکت یاهو اعلام کرد که از آن زمان تا به حال دیگر هک نشده اما دریافته که به جای یک میلیارد، سه میلیارد حساب کاربری در سال 2013 هک شده است. 
این شرکت در سال 2016 برای همه‌ی کاربران خود پیام فرستاده و به آن‌ها گفت که از همه‌ی حساب‌های کاربری محافظت می‌کند، اما آن‌ها باید رمز خود را تغییر دهند. شرکت یاهو همچنین اعلام کرد که دیگر اجازه‌ی دسترسی به حساب‌هایی را که به سوال‌های امنیتی پاسخ نداده اند را نمی‌دهد. 
اطلاعات دزدیده شده در این نشت اطلاعات شامل رمزها، کارت اعتباری یا حساب‌های بانکی نمی‌شود. یاهو از راه قانونی وارد شده و در تلاش است تا دریابد که چه کسی پشت این حمله بوده است. 
در سال 2014 نیز باری دیگر به یاهو حمله‌ی سایبری شده و اطلاعات 500 میلیون کاربر دزدیده شد. 
قرار بود که ورزیون یاهو را به قیمت 4.83 میلیارد دلار خریداری کند اما پس از رسوایی امنیتی قیمت آن را 350 میلیون دلار کاهش دادند. در حال حاضر شرکت یاهو از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به این محکوم شده که سریعاً به کاربرانش در مورد این حمله هشدار نداده و پس از این حمله خوب عمل نکرده است. 
مشخص نیست که اگر ورزیون از ابتدا می‌دانست که سه میلیارد حساب کاربری هک شده اند چقدر قیمت را پایین می‌آورد. این شرکت در این مورد هیچ نظری نداده است. 
افسر ارشد امنیت اطلاعات ورزیون، چندرا مک ماهون در بیانیه‌ای اعلام کرد که  "تحقیقات ما درمورد یاهو باعث می‌شود تا امنیت خود را بهبود بخشیم."

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر