به زودی در اماکن عمومی کشور وای فای رایگان ارائه می‌شود

به زودی در اماکن عمومی کشور وای فای رایگان ارائه می‌شود

ساعاتی پیش محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و طی آن به اپراتورهای اینترنتی پیشنهاد داد که در اماکن عمومی و شلوغ مانند پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، اماکن مذهبی و ... تا حجم مشخصی اینترنت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

آذری جهرمی معتقد است این اقدام علاوه بر اینکه می‌تواند برای این مراکز عمومی تبلیغات مؤثری باشد و در درازمدت به کسب‌وکار آن‌ها رونق بخشد و به افزایش درآمد آن‌ها منجر شود، باعث می‌شود باری بزرگ از دوش اپراتورهای موبایل برداشته شود زیرا تنها راه استفاده از اینترنت در چنین اماکنی، استفاده از دیتا تلفن همراه است و این اقدام باعث می‌شود اپراتورهای تلفن همراه در مراکزی که تجمع افراد بالاست، بتوانند خدماتی بهتر از سابق ارائه دهند.

البته ارائه وای فای رایگان در اماکن عمومی مستلزم همکاری مدیران این اماکن با اپراتورهای اینترنتی از لحاظ فراهم کردن مکان و برق موردنیاز برای نصب تجهیزات ارائه سرویس وای فای است.

پست وزیر ارتباطات در اینستاگرام مبنی بر ارائه وای فای رایگان در اماکن عمومی

پست وزیر ارتباطات در اینستاگرام مبنی بر ارائه وای فای رایگان در اماکن عمومی

وزیر ارتباطات اعلام کرد که هر یک از اپراتورهای اینترنتی باید در وب‌سایت خود لیست مراکزی که تحت پوشش وای فای رایگان خود قرار می‌دهند را ارائه کنند. در ضمن وی تأکید کرد که ایران صرفاً تهران نیست و این طرح باید در سایر شهرها و استان‌های کشور اجرا شود.

اما همیشه در مورد وای فای رایگان در برخی اماکن عمومی مانند هتل‌ها و بانک‌ها که تا پیش از این هم ارائه می‌شد، مسئله مهم حفظ امنیت اطلاعات کاربران بود تا جایی که بسیاری از افراد به هیچ عنوان از اینترنت رایگان این اماکن استفاده نمی‌کردند. حالا باید دید که آیا اپراتورهای اینترنتی برای حفظ حریم شخصی کاربران در این شرایط هم تمهیداتی اندیشیده‌اند یا خیر؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: mehrnews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر