جمع بندی: هرآنچه شاهد معرفی آن در مراسم شرکت گوگل بودیم

جمع بندی: هرآنچه شاهد معرفی آن در مراسم شرکت گوگل بودیم

بسیاری از طرفداران گوگل شب گذشته چشم به رویداد این شرکت دوخته بودند تا با تازه‌ترین محصولات سخت افزاری آن‌ها آشنا شوند.سرانجام این شرکت شب گذشته در سانفرانسیسکو از جدیدترین گوشی های سری پیکسل در کنار چند گجت هوشمند دیگر همچون اسپیکر هوم میبنی و لپ تاپ پیکسل بوک رونمایی کرد.در ادامه همراه ما باشید تا بار دیگر نگاهی داشته باشیم بر هرآنچه برای اولین گوگل در مراسم شب گذشته خود، از آنها رونمایی کرد.

بسیاری از طرفداران گوگل شب گذشته چشم به رویداد این شرکت دوخته بودند تا با تازه‌ترین محصولات سخت افزاری آن‌ها آشنا شوند. سرانجام این شرکت شب گذشته در سانفرانسیسکو از جدیدترین گوشی‌های سری پیکسل در کنار چند گجت هوشمند دیگر همچون اسپیکر هوم مینی و لپ‌تاپ پیکسل بوک رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا بار دیگر نگاهی داشته باشیم بر هر آنچه برای اولین گوگل در مراسم شب گذشته خود، از آن‌ها رونمایی کرد.

گوشی‌های جدید سری پیکسل 2

پس از هفته‌ها درز شایعات مختلف پیرامون گوشی‌های جدید شرکت گوگل، این شرکت سرانجام شب گذشته از خانواده جدید پیکسل با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 رونمایی کرد. همان‌طور که می‌توان حدس زد، دو مدل مذکور صرفا در ابعاد نمایشگر و وضوح تصویر با یکدیگر تفاوت دارند و مابقی مشخصات آن‌ها با یکدیگر یکسان است. بر همین اساس یک سوم پنل پشتی گوشی پیکسل جدید با استفاده از شیشه و بخش باقی مانده با فلز پوشانده است. حسگر اثر انگشت سال گذشته بر روی پیکسل‌ها در قسمت شیشه‌ای جای داشت، با این حال، این قطعه در نسل جدید این گوشی‌ها به بخش فلزی قاب پشتی منتقل شده است. به کارگیری شیشه در قاب پشتی، علاوه بر افزایش زیبایی دستگاه، امکان پشتیبانی از شارژرهای وایرلس را هم به گوشی‌های گوگل خواهد آورد.

گوشی‌های جدید سری پیکسل 2

یکی از نواقص نسل اول گوشی‌های گوگل پیکسل، پشتیبانی نکردن از هرگونه گواهینامه عایقی بود که آن‌ها را یک سر و گردن پایین‌تر از بالا رده هایی مانند اس 7 یا آیفون 7 قرار می‌داد؛ البته این نقص در نسل دوم جبران شده، به طوری که هر دو گوشی پیکسل 2 از گواهینامه عایقی IP67 پشتیبانی می‌کنند. IP67 یعنی آنکه نه تنها گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار عایق بندی شده، بلکه امکان مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق 1 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه را هم دارد. گوشی پیکسل 2 از نمایشگری 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره برده، در سوی دیگر مدل بزرگ‌تر به نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن QHD تجهیز شده است. البته حاشیه کناری دستگاه در مدل بزرگ‌تر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. پیکسل‌های جدید سرانجام به صفحه‌نمایش همیشه روشن مجهز شده‌اند تا اعلان‌ها و موزیک در حال پخش را حتی با صفحه‌نمایش خاموش نشان دهند.

همانند سایر پرچم‌داران 2017، هر دو گوشی پیکسل نیز به تراشه اسنپ‌دراگون 835 تجهیز شده‌اند. از دیگر مشخصات فنی یکسان گوشی‌های مذکور مورد بحث می‌توان به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد تا بدین طریق، چندوظیفگی در این محصولات با سرعت بالا و به‌صورت روان اجرا شود. پردازنده‌ی گرافیکی پیکسل‌های جدید گوگل آدرنو 540 است که با آن می‌توانید تمام بازی‌های اندروید را به بهترین حالت ممکن اجرا کنید.

پیکسل 2

به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد، گوشی‌های جدید پیکسل 2 اولین گجت‌هایی در این زمینه محسوب می‌شوند که امکان استفاده از eSIM به آن‌ها افزوده شده است. استفاده از eSIM به نسبت سیم‌کارت سنتی راحت‌تر است و دیگر نیازی نیست سیم‌کارت خود را درون سینی مخصوص به آن دستگاه قرار دهید. به علاوه بدون هیچ دردسری می‌توانید به شبکه‌ی وای‌فای اپراتور خود متصل شوید. همچنین از آنجایی که eSIM به لحاظ اندازه نیز از سیم‌کارت سنتی کوچک‌تر است در صورتی که در آینده بتوان فقط این سیم‌کارت را درون دستگاه بکار برد مطمئناً فضای مورد نیاز برای سیم‌کارت سنتی آزاد شده و می‌توان برای کاربرد بهتری درون گوشی استفاده شود.

نقطه قوت دیگر گوشی‌های جدید گوگل، بهره‌مندی از دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال 4 جهته است که به لطف بهینه سازی‌های صورت گرفته توسط مهندسین این شرکت، در همان بدو معرفی توانست عنوان بهترین دوربین موبایلی جهان را از سوی DxOMark کسب کند. گوگل می‌گوید این دوربین بدون نیاز به سنسور دوم و به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره و با پس‌زمینه تار چه در دوربین اصلی و چه سلفی بگیرد. این دوربین‌ها همچنین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده‌اند تا فوکوس فوق‌العاده سریع باشد. مدل پایه (64 بیتی) گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 از همین امروز به ترتیب با برچسب قیمتی 649 و 849 دلاری قابل سفارش خواهند بود. البته خبر خوش برای خریداران آنکه، شرکت سازنده به هریک از آن‌ها یک اکانت نامحدود سرویس Google Photos هدیه خواهد داد.

لپ‌تاپ پیکسل بوک

لپ‌تاپ پیکسل بوک

گوگل پیکسل بوک برخلاف کروم بوک‌های دیگر کاملا لوکس و پیشرفته طراحی شده و مشخصات بالایی نیز دارد. به عنوان دو نکته شاخص در مورد این لپ‌تاپ باید به عمر 10 ساعته باتری با امکان شارژ سریع از طریق در آن اشاره کنیم و همچنین این مدل اولین لپ‌تاپی است که به صورت پیش‌فرض دارای گوگل Assistant است. همچون لپ‌تاپ‌های هیبریدی ویندوزی، نمایشگر پیکسل بوک هم امکان چرخش تا 360 درجه داشته و امکان استفاده از 4 حالت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

صفحه‌نمایش 12.3 اینچی لپ‌تاپ جدید گوگل مشابه مک‌بوک‌ اپل بوده و با اندازه کوچک و وزن تنها 1 کیلوگرمی خود به رده التراپرتابل‌ها قدم می‌گذارد. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ لمسی ست و به لطف لولاهای خود می‌تواند مثل یک تبلت به پشت برگردانده شوند. ضخامت این مدل تنها 10.3 میلی‌متر اعلام شده است. در کنار این مدل می‌توان از یک قلم 99 دلاری جداگانه نیز استفاده کرد که کاربردهای دستگاه را کاملا ارتقا می‌بخشد. این قلم 2 هزار سطح فشار مختلف را تشخیص داده تا 60 درجه زاویه را متوجه می‌شود و تأخیر آن تنها 10 میلی‌ثانیه است.

لپ‌تاپ پیکسل بوک در کانفیگ‌های مختلفی قابل سفارش خواهد بود که قدرتمندترین آن از تراشه نسل هفتمی i7 اینتل به همراه 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ 999 دلار قیمت داشته و از امروز برای پیش‌خرید در دسترس است.

گوگل هوم مکس

گوگل هوم مکس

گوگل هوم مکس یک نسخه‌ قدرتمندتر از مدل اصلی هوم است. این کمپانی بر روی قدرت باس سخت افزار جدید خود تاکید ویژه‌ای دارد. همچنین برخی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن که می‌تواند پخش موسیقی را آسوده کند همراه با سایر قابلیت‌های دستیار هوشمند گوگل از این محصول، یک اسپیکر بسیار جذاب می‌سازد. هر دو اس it 2 پیکر هوشمند وعده‌ پخش محتوای صوتی با کیفیت بالا و ویژگی کنترل توسط فرامین صوتی را به کاربرانشان می‌دهند. گوگل قدرت باس اسپیکر خود را 2 برابر کرده است و اپل نیز عملکرد باس اسپیکرش را شگفت انگیز می‌خواند. اسپیکر سنس نسخه‌ای شبیه به مدل پلی 5 است،‌ با این تفاوت که صاحب یک دستیار مجازی هوشمند شده است. شما همچنین در این نسخه دیگر قادر به استفاده از سنس پلی 5 در دو حالت عمودی و افقی نخواهید بود. طبق اعلام شرکت سازنده فروش گوگل هوم مکس از ماه دسامبر و با قیمت 400 دلار آغاز خواهد شد.

ایرفون بی‌سیم جدید PixelBuds

ایرفون بی‌سیم جدید PixelBuds

گوگل شب گذشته همچنین از یک ایرفون بی‌سیم جدید هم با نام PixelBuds معرفی کرد که البته برای استفاده از تمام قابلیت‌های آن بایستی یک گوشی پیکسل در اختیار داشته باشید. ایرفون‌های PixelBuds نه تنها از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند، بلکه به عنوان مثال می‌توان با سوایپ کردن روی لایه خارجی به منظور کنترل صدا یا برقراری تماس استفاده کرد. در سوی دیگر با لمس ایرفون‌ گوش راست می‌توان به دستیار صوتی Google Assistant متصل شده و از آن به منظور مسیریابی و یا ارسال پیام با دستورات صوتی استفاده کرد. هرچند این ایرفون‌ها می‌توانند به هر گجت سازگار با فناوری بلوتوث متصل شوند، اما برخی از قابلیت‌های خاص آن‌ها صرفا با گوشی‌های جدید پیکسل فعال می‌شوند. به عنوان مثال اگر این ایرفون‌ها را به گوشی‌های جدید گوگل متصل کنید، امکان استفاده از ترجمه زنده مکالمات در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

گوگل Home Mini

گوگل Home Mini

گوگل سال گذشته از یک اسپیکر هوشمند با نام هوم رونمایی کرد که کاربران می‌توانستند به واسطه دستیار صوتی Google Assistant با آن در تعامل باشند. امسال نیز شاهد معرفی نسخه کوچک‌تر و به نوعی مینیاتوری آن از سوی ساکنین مانتین ویو بویدم. گوگل هوم مینی همان‌طور که از نان آن مشخص است نسخه کوچک‌تری از Google Home سال گذشته به حساب می‌آید. سایز کوچک‌ این اسپیکر، مهم‌ترین نکته قابل اشاره در مورد آن است که امکان استفاده از این ابزار را در هر نقطه‌ای از خانه فراهم می‌آورد. گوگل Home Mini در سه رنگ خاکستری روشن، خاکستری تیره و ترکیبی مابین صورتی و نارنجی که گوگل آن را Coral می‌نامد عرضه شده است. پارچه روی این اسپیکر به گونه‌ای طراحی شده است که مقاوم باشد و در طی زمان مشکلی برای آن ایجاد نشود. این پارچه البته به اندازه‌ کافی نازک خواهد بود تا از میان آن بتوان چهار چراغ LED در نظر گرفته شده در بخش بالایی را مشاهده کرد.

Home Mini دارای یک اسپیکر تکی است که می‌تواند صدا را به صورت فراگیر 360 درجه‌ای منتشر کند. جدا از این مورد امکانات و قابلیت‌های این اسپیکر با آنچه از نسخه استاندارد آن در سال قبل دیده‌ایم تفاوت خاصی ندارد و همچنان با کمک آن می‌توان به جست‌وجو در اینترنت، کسب اطلاعات در مورد آب و هوا، برنامه‌های پروازها و پخش موسیقی پرداخت و حتی گوش دادن به داستان نیز از طریق آن امکان‌پذیر است.

هدست‌های واقعیت مجازی Daydream View

هدست‌های واقعیت مجازی Daydream View

علاوه بر گجت‌های فوق، شب گذشته درنهایت شاهد رونمایی از مدل جدید هدست واقعیت مجازی گوگل، یعنی Daydream View بودیم. نسخه جدید هدست Daydream View علاوه بر گوشی‌های سری پیکسل، از 12 گوشی دیگر مانند ال‌جی وی 30، گلکسی اس 8، اس 8 پلاس، نوت 8، موتو زد 2 و موتو زد موتورولا پشتیبانی می‌کند. در مدل جدید همچنین جایگاهی به منظور قرار گرفتن کنترلرها و همچنین بندی به منظور قرار گیری آسان‌تر هدست روی سر کاربر تعبیه شده است. این محصول قرار است از اواخر ماه جاری در کشورهای ایالات متحده، کانادا، انگلستان، آلمان، استرالیا، هند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و کره جنوبی عرضه شود. البته گوگل به خریداران آمریکایی و بریتانیایی نسخه جدید هدست Daydream View یک باندل از بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و مجموعه‌ای از ویدیوهای سرویس YouTube VR هدیه خواهد داد.

گوگل کلیپس

گوگل کلیپس

درنهایت گوگل در پایان مراسم خود از یک دوربین کوچک به نام پیکسل کلیپس رونمایی کرد. این محصول به گفته گوگل بر مبنای یادگیری ماشین کار می‌کند و می‌داند که چه زمانی باید عکس بگیرد. دوربین گوگل کلیپس به دنبال فرصت‌های شفاف و با ثبات محیط اطراف شماست. شما می‌توانید به این دوربین آموزش دهید که چه فردی برای شما مهم‌تر است، بنابراین هر زمان که مادربزرگ به منزل شما می‌آید، می‌توانید از لحظه ورود او عکس بگیرید. البته اگر به توانایی‌های یادگیری ماشین این گجت اطمینان ندارید، می‌توانید از دکمه شاتر آن استفاده کنید و خودتان این لحظه‌ها را به ثبت برسانید. یک اپلیکیشن سازگار با این دوربین نیز طراحی شده که به شما کمک می‌کند از راه دور عکس بگیرید


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر