هفته آینده پایان عمر آفیس 2007

هفته آینده پایان عمر آفیس 2007

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای موجود در بازار، نرم‌افزار Microsoft Office است که در سراسر جهان کاربران زیادی دارد. طی این سال‌ها کمپانی بزرگ مایکروسافت توانسته است برای محصولات و خدمات مختلف خود پشتیبانی‌های گسترده‌ای ارائه بدهد. اما حالا این طور به نظر می‌رسد که مایکروسافت در نظر دارد از هفته آینده پشتیبانی از نرم‌افزار آفیس 2007 را به صورت کامل قطع کند و دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی فنی برای رفع مشکلات و باگ‌های امنیتی و ... آن ارائه ندهد.

مایکروسافت در این باره اعلام کرده است که عمر این نسخه از نرم‌افزار تنها 10 سال در نظر گرفته شده بود در طول این مدت پشتیبانی‌های لازم برای آن ارائه شد و حالا با پایان یافتن عمر Office 2007، طبیعی است که به پشتیبانی از آن هم خاتمه دهیم. با این تفاسیر 10 اکتبر برابر با 18 مهر آخرین آپدیت نرم‌افزار آفیس 2007 ارائه خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد خاتمه پشتیبانی از Office 2007 تنها به دلیل تمام شدن عمر 10 ساله آن نیست بلکه شاید دلیل مهم‌تر آن رکود شدید کاربران آفیس 2007 و روی آوردن آن‌ها به استفاده از آفیس 365 پرو باشد، به طوری که دیگر پشتیبانی از نسخه 2007 این نرم‌افزار برای مایکروسافت توجیه اقتصادی ندارد.

با این تفاسیر مایکروسافت به کاربران نرم‌افزار آفیس 2007 پیشنهاد می‌کند که از ورژن‌های جدیدتر این نرم‌افزار مانند نسخه‌های 2010، 2013، 2016 و یا آفیس 365 پرو که هنوز هم برای آن‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری ارائه می‌شود استفاده کنند. اما باز هم مایکروسافت به صورت قطعی بهترین نسخه این نرم‌افزار را آفیس 365 پرو پلاس اعلام کرده و به کاربران آفیس پیشنهاد می‌کند از این سرویس مبتنی بر کاربر استفاده کنند که به صورت هم‌زمان اجازه دسترسی به 5 سیستم با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و موبایل را فراهم می‌آورد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: softpedia و windowsreport


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر