9 جایگزین برای آیفون ایکس

9 جایگزین برای آیفون ایکس

از آنجایی که اپل روز به روز گوشی‌های آیفون را گران‌تر می‌کند شاید بهتر باشد که یک جایگزین برای آن بیابید. به لطف مایکروسافت و گوگل، گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی وجود دارند که همه‌ی قابلیت‌های اپل را دارا هستند و قیمت آن‌ها پایین‌تر است. 

آیفون ایکس گوشی فوق‌العاده‌ای است. از صفحه نمایش 5.8 اینچی اولد آن گرفته تا طراحی بی نظیر و فیس‌آی‌دی این گوشی بی‌نظیر است. اما قیمت آن هزار دلار است. 

اگر دوست دارید یک آیفون ایکس داشته باشید اما به نظرتان زیادی گران است باید بدانید که جایگزین‌های بسیار خوبی برای این گوشی وجود دارد. 

 

آیفون ایکس

iphonex

 

آیفون ایکس یک گوشی به اندازه‌ی فبلت است که هر چیزی که فکر کنید را دارد. اما این گوشی نسخه‌ی دهم آیفون نیست. درعوض جشنی برای ده ساله شدن آیفون است. 

مشخصات این گوشی نشان می‌دهد که تکنولوژی گوشی‌های هوشمند چقدر پیشرفت کرده است. صفحه نمایش این گوشی اولد و کمتر از شش اینچ است. این گوشی که شبیه به یک فبلت است ابعاد 5.65 2.79 x 0.30 x  دارد و وزن آن 174 گرم است. قابلیت فیس‌آی‌دی مهم‌ترین قابلیت گوشی آیفون ایکس است. 

آیفون ایکس نیروی خود را از تراشه‌ی A11 می‌گیرد. GPU این گوشی شش هسته‌ای، پردازنده‌ی آن M11 و رم گوشی 3 گیگابایت است. 

آیا خرید آیفون ایکس عاقلانه است 

در ظاهر آیفون ایکس عالی است. صفحه نمایش و مشخصات آن بسیار عالی هستند و می‌توان آن را بهترین گوشی موجود در دنیا دانست. اگر شما در اکوسیستم اپل قرار دارید آیفون ایکس بهترین گوشی است که می‌توانید داشته باشید. 

اما قیمت هزار دلار چیزی است که با آن می‌توانید یک تبلت، گوشی یا حتی لپ‌تاپ خیلی خوب خریداری کنید. با این پول حتی می‌توانید یک کامپیوتر دسکتاپ بخرید. اما اگر کاربر اپل هستید ( و پرداخت چنین پولی برایتان مهم نیست) آیفون ایکس گوشی مناسب شماست. 

اما برای بیشتر مشتریان پرداخت چنین پولی برای یک گوشی خیلی زیاد است. 

بهترین جایگزین‌ها برای آیفون ایکس:

1- Moto G5

motorola

 

موتورولا بهترین در گوشی‌های ارزان قیمت است. مجله‌ی اینترنتی  TechRadar گوشی Moto G5 را بهترین گوشی ارزان قیمت دنیا می‌داند. از نظر ظاهری، Moto G5 ظاهری شبیه به گوشی‌های گران قیمت دارد. بخشی از بدنه‌ی این گوشی فلزی است که بسیار بهتر از بسیاری از گوشی‌های گران قیمتی است که از پلاستیک ساخته می‌شوند. صفحه نمایش آن عالی است و اسکنر اثر انگشت نیز دارد. 

اما Moto G5، قابلیت ارتباط حوزه نزدیک یا NFC را ندارد. NFC قابلیتی است که برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها مثل Android Pay یا بازی‌های VR به آن نیاز دارید. علاوه بر آن پردازنده‌ی آن نیز خیلی خوب عمل نمی‌کند. اما با قیمت 200 دلار این گوشی بهترین جایگزینی است که می‌توانید برای آیفون ایکس بیابید. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کنید؟ به این دلیل که Moto G5 بهترین گوشی زیر 300 دلار است. 

2- Asus ZenFone 3

asus

 

هنوز معلوم نیست چرا زنفون آنقدر که باید محبوب نیست. Android Authority به زنفون3 نمره‌ی 8.2 را از 10 داده است و آن را یک دستگاه عالی در بین گوشی‌های نه چندان گران قیمت دانسته است. نسل سوم زنفون ایسوس عملکردی عالی و باتری بسیار خوبی دارد. هر دو دوربین پشت و جلوی این گوشی عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرند و در کل این گوشی عالی است. 

اما Android Authority گفته است که زنفون3 نفخ نرم‌افزاری بسیار زیادی دارد. در ضمن جای اثر انگشت روی این گوشی می‌ماند و لیز می‌خورد. با این حال با هزینه‌ی زیر 300 دلار زنفون3 گزینه‌ای بسیار خوب است. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کنید؟ ظاهر زیبا و عملکرد بسیار خوب. 

3- Moto Z Play

motorola

 

Moto Z Play موتورولا گوشی بسیار خوبی است. دلیل اصلی محبوبیت این گوشی طراحی زیبا و لوازم جانبی آن است. Dubbed Moto Mods نام لوازم جانبی است که نصب آن‌ها ساده است و شامل ابزارهای اضافی مانند اسپیکر، پروژکتور و دوربین True Zoom می‌شود. این لوازم باعث شده که Moto Z به یکی از بهترین گوشی‌های دنیا تبدیل شود. در ضمن طول عمر باتری Moto Z بی نظیر است. 

در حالی که گوشی‌های Z و Z Force جک هدفون ندارند، Moto Z Play جک هدفون 3.5 میلی‎متری دارد. به گزارش  CNET، گوشی Z Play به اندازه‌ی گوشی Z و Z Force قوی نیست، اما با وجود لوازم جانبی، طول عمر باتری و جک هدفون این گوشی یکی از بهترین‌ها در بین دستگاه‌های اندرویدی است. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کنید؟ جک هدفون دارد، طول عمر باتری آن عالی است و لوازم جانبی آن بسیار خوب و کاربردی هستند. 

4- OnePlus 5

oneplus

 

از وان‌پلاس1 به بعد این شرکت گوشی‌ها بسیار خوبی ساخته است. وان‌پلاس5 جدیدترین گوشی این شرکت، سخت افزاری عالی و قیمتی بسیار مناسبی دارد. این گوشی صفحه نمایش 1080p بسیار خوب و دوربین دوگانه دارد. برعکس بسیاری از گوشی‌ها وان‌پلاس5 از فلز ساخته شده و حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند. 

عملکرد و طول عمر باتری این گوشی بسیار خوب است. اما وان‌پلاس، مانند آیفون ایکس قابلیت ارتقای فضای ذخیره سازی را ندارد. با وجود امکان مشاهده ویدئوها و گوش دادن به موزیک به صورت آنلاین و همچنین فضای ذخیره‌سازی ابری این مشکل خیلی بزرگ نیست. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کنید؟ دوربین دوگانه‌ی بسیار عالی و عملکرد بسیار خوب. 

5- iPhone SE

iphone

 

همانطور که CNET توضیح می‌دهد، یک سال گذشته و هنوز iPhone SE گوشی بسیار خوبی است. این مدل که با مدل‌های فبلت متفاوت است را می‌توانید با یک دست نیز بگیرید. iPhone SE گوشی بسیار خوبی است. دوربین این گوشی بی‌نظیر است. فضای ذخیره‌سازی این گوشی 128 گیگابایت است. اما بهترین چیز در مورد گوشی SE قیمت پایین آن است. iPhone SE ارزان‌ترین آیفون در بازار است. 

SE شبیه به گوشی‌های جدید نیست. درحالی که گوشی‌هایی مثل آیفون ایکس و سامسونگ گلکسی اس8 شبیه به فبلت هستند و قاب ندارند اما مدل SE کوچک‌تر است و قاب دارد. SE یکی از بهترین جایگزین‌ها برای آیفون ایکس است. اما پیش از خرید در مورد این گوشی تحقیق کنید. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کنید؟ آیفون SE در اکوسیستم اپل قرار دارد، ارزان است، فضای ذخیره‌سازی آن زیاد است و گوشی بسیار خوبی است. 

6- iPhone 7

iphone7

 

درحالی که آیفون7 قابلیت‌های آیفون ایکس را ندارد اما گوشی بسیار خوبی است. درحالی که نسخه‌های دیگر آیفون فرق چندانی با یک‌دیگر ندارند اما 7 دارد. دوربین آن عالی است و فضای ذخیره سازی آن 128 گیگابایت است. 

این گوشی جک هدفون و یا دوربین دوگانه ندارد. با این حال گوشی پرچم‌دار بسیار خوبی است که قیمت آن از آیفون ایکس پایین‌تر است. در حالی که ظاهر آن شبیه به آیفون6 است ولی با آن متفاوت است. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کنید؟ به این دلیل که در اکوسیستم اپل قرار دارد و ارزان‌تر است. 

7- Samsung Galaxy S8

samsung

 

سامسونگ گلکسی اس8 یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است. متاسفانه قیمت بسیار بالای آن باعث می‌شود که آن را به همه پیشنهاد نکنیم. اما گوشی گلکسی اس8 با گوشی‌های بسیار مدل بالایی چون آیفون7، 8 و گوگل پیکسل رقابت می‌کند. 

صفحه نمایش Infinity Display آن باعث شده که گلکسی اس8 رقیب بسیار جدی برای آیفون8 باشد. برای کسانی که عاشق بازی‌های واقعت مجازی هستند، اس8 با هر دو  Gear VR و Daydream سازگار است. سخت‌افزار این گوشی بسیار قوی است و با استفاده از داک DeX می‌توانید حتی آن را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنید. 

چرا باید این گوشی را جایگزین آیفون ایکس کرد؟ صفحه نمایش Infinity Display، سخت افزار بسیار قوی. 

8- HP Elite x3

شاید ویندوز فون خیلی کم باشد اما هنوز نابود نشده است. . PCWorld گوشی HP Elite x3 را بهترین گوشی ویندوز فون می‌داند. این گوشی سخت افزاری عالی و اسکنر عنبیه دارد. درست است که ویندوز فون سال‌ها از اندروید و iOS عقب است؛ با این حال  HP Elite x3 قابلیتی دارد که توسط آن می‌توانید از گوشی خود به عنوان دسکتاپ یا لپ‌تاپ استفاده کنید. 

با استفاده از یک داک می‌توانید این گوشی را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید. سخت‌افزار آن می‎تواند اپلیکیشن‌های Win32 را مانند فوتوشاپ یا کروم اجرا کند. به طور کلی این گوشی شبیه به این است که یک کامپیوتر شخصی را در جیب خود داشته باشید. با قیمت نزدیک به 500 دلار شما می‌توانید یک گوشی و یک لپ‌تاپ یا دسکتاپ با یک سیستم عامل بسیار قوی دریافت کنید. 

9- Samsung Galaxy Note 8

samsung

 

اگر قصد خرید یک آیفون ایکس دارید ما به شما سامسونگ گلکسی نوت8 را پیشنهاد می‌کنیم. به گفته‌ی TechRadar این گوشی بهترین گوشی است که سامسونگ تا به حال ساخته است. درضمن نوت8 شبیه به آیفون ایکس است. نوت8 یک صفحه نمایش بسیار بزرگ 6.3 اینچی با صفحه نمایش Infinity Display دارد. درضمن این گوشی قلم هم دارد. رم 6 گیگابایتی این گوشی از رم 3 گیگابایتی ایکس بالا‌تر است. در ضمن نوت8 دوربین دوگانه دارد. 

متأسفانه، نوت8 یک شباهت دیگر نیز به آیفون ایکس دارد: قیمت آن. اما برای کسانی که آیفون ایکس می‌خواهند، گلکسی نوت8 گوشی بسیار بهتری است. درضمن نوت8 برعکس مدل قبلی منفجر نمی‌شود. 

از بين جایگزین‌های آیفون ایکس كدام یک را باید خرید 

آیفون ایکس گوشی بسیار خوبی است و بهترین گوشی است که می‌توانید بخرید. پردازنده‌ی آن از همه‌ی گوشی‌های موجود بهتر است. با این حال قیمت این گوشی نسبت به کارایی و قابلیت‌هایی که گوشی‌های اندروید و حتی ویندوز نیز دارند واقعاً زیاد است. 

جدا از جذابیتی که داشتن یک آیفون ایکس دارد دیگر چه قابلیت‌هایی در آن است که برایتان جذاب باشد؟ چه قابلیت‌هایی برایتان در یک گوشی هوشمند مهم است؟ اگر دوست دارید گوشی اپل داشته باشید آیفون8 یا حتی آیفون7 گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. در ضمن آیفون SE یکی از بهترین آیفون‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. در مورد اندروید، گوشی‌های پرچم‌داری مثل سامسونگ گلکسی اس8 گزینه‌ی مناسبی برای کسانی است که به آیفون ایکس فکر می‌کنند. اما گوشی‌های ارزان قیمت زیادی نیز مانند  Moto G5، زنفون3، وان‌پلاس3 و حتی گوشی‌های ویندوز بسیار خوبی مثل HP Elite x3 وجود دارند که قابلیت‌های بسیار خوبی دارند که حتی بعضی از آن‌ها در آیفون ایکس یافت هم نمی‌شود. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر