کانال‌های تلگرامی ضد حاکمیت ایران از دسترس خارج می‌شوند

کانال‌های تلگرامی ضد حاکمیت ایران از دسترس خارج می‌شوند

اوایل مهرماه بود که جعفر دولت‌آبادی، دادستان تهران علیه مدیر تلگرام اعلام‌ جرم کرد. مشکلی در این اعلام جرم طرح شده بود ارائه خدمات به گروه‌های خرابکارانه و تروریستی از جمله داعش و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت این گروه‌ها و ترویج جرائم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و ... بود که روسیه هم با این اقدام ایران موافقت کرده و از آن حمایت کرد. می‌توانید جزییات خبر را از این لینک بخوانید.

حالا پس از گذشت کمتر از یک ماه، وزیر ارتباطات علت این اعلام جرم را مخالفت حاکمیت با فعالیت‌های کانال‌های سیاسی ضدانقلاب و نارضایتی مردم از این مسئله اعلام کرده است.

وزیر ارتباطات معتقد است که هدف دادستان تهران از این اعلام جرم بستن فضای مجازی نبوده بلکه جلوگیری از برآشفته شدن ذهن و آرامش روانی مردم است زیرا کانال‌های ضدانقلاب با انتشار اخبار و شایعاتی نادرست، به دنبال راه انداختن دعوای رسانه‌ای میان واحدهای مختلف نظام است که این موضوع می‌تواند امنیت عمومی کشور را به خطر بیندازد و نگرانی‌هایی را ایجاد کند. بعلاوه نشر این‌گونه اخبار و شایعات باعث می‌شود دید مردم نسبت به نظام تغییر کند و فکر کنند که واحدهای مختلف نظام با هم درگیری داشته و رو در روی هم هستند.

با همه‌ی این اوصاف هنوز هم دولت ایران موافق فیلترینگ کانال‌های سیاسی نیست و تمایلی به محدود کردن فضای سیاسی در داخل کشور ندارد و از گردش آزاد اطلاعات استقبال هم می‌کند، اما کانال‌های سیاسی با کانال‌های ضدانقلاب تفاوت دارند به همین دلیل وزارت ارتباطات به صورت جدی به دنبال فیلتر و از دسترس خارج کردن کانال‌های ضدانقلاب است.

جهرمی در مورد دسترسی به تلگرام گفت به دلیل وجود برخی نظرات سیاسی در انواع فضاهای مجازی، نمی‌توان آن‌ را فیلتر کرد. تلگرام را مردم انتخاب کرده‌اند و دولت به نظر آن‌ها احترام می‌گذارد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: mehrnews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر