استقبال خوب کاربران کافه بازار از برنامه‌های آنی

استقبال خوب کاربران کافه بازار از برنامه‌های آنی

کافه بازار به عنوان یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های برنامه‌های اندرویدی داخلی است که در سال 89 توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توسعه یافت. این برنامه در این 7 سال با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد تا جایی که در حال حاضر حدود 34 میلیون کاربر دارد.

تقریباً اواسط تابستان 96 بود که کافه بازار سرویس جدیدی به نام برنامه آنی را توسعه داد. این سرویس به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌هایی با پلتفرم اندروید طراحی کنند که کاربر برای استفاده از آن‌ها نیازی به دانلود و نصب برنامه ندارد بنابراین هم در حجم اینترنت کاربر صرفه‌جویی می‌شود و هم فضایی در حافظه‌ی دستگاه اندرویدی او اشغال نمی‌شود. از طرف دیگر توسعه‌دهنده هم راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند فرآیند توسعه و به‌روزرسانی اپلیکیشن خود را انجام بدهد.

کافه بازار هر فصل برای شفاف‌سازی و کمک به توسعه‌دهندگان برای شناخت بازار، گزارشی از داده‌های مورد نیاز آن‌ها را منتشر می‌کند که تا قبل از این تنها شامل اطلاعاتی درباره دستگاه‌های مورد استفاده کاربران کافه بازار بود. حالا کافه بازار به رسم هر فصل، این گزارش را برای فصل تابستان امسال منتشر کرده است منتها در این گزارش علاوه بر اطلاعات دستگاه اندرویدی کاربران، اطلاعاتی درباره فروش و نصب برنامه‌های مختلف و دسته‌ها و کاربران هم منتشر کرده است.

بنا به این گزارش در تابستان 96 نرخ دانلود برنامه‌های آنی تقریباً سه برابر برنامه‌های عادی بوده است که نشان‌دهنده استقبال خوب کاربران از این برنامه‌هاست.

استقبال کاربران از اپلیکیشن‌های آنی می‌تواند برای توسعه‌دهندگان چراغ راهی باشد که بیش از پیش به توسعه این چنین برنامه‌هایی رو بیاورند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: كافه بازار


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر