با هشت ویژگی انحصاری گوشی های پیکسل 2 گوگل آشنا شوید

با هشت ویژگی انحصاری گوشی های پیکسل 2 گوگل آشنا شوید

شرکت گوگل هفته گذشته از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرد. هر دوی این محصولات طراحی بسیار زیبایی داشته و از لحاظ سخت‌افزاری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین نقطه قوت پیکسل‌های جدید گوگل، دوربین بسیار قدرتمند و باکیفیت آن‌ها است که به ادعای شرکت سازنده، در بین سایر گوشی‌ها رقیبی ندارد.

شرکت گوگل هفته گذشته از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرد. هر دوی این محصولات طراحی بسیار زیبایی داشته و از لحاظ سخت‌افزاری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین نقطه قوت پیکسل‌های جدید گوگل، دوربین بسیار قدرتمند و باکیفیت آن‌ها است که به ادعای شرکت سازنده، در بین سایر گوشی‌ها رقیبی ندارد.در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از قابلیت هایی که به جز سری پیکسل 2، در هیچ گوشی هوشمند دیگری یافت نمی‌شود.

باکیفیت‌ترین دوربین موبایلی حال حاضر

باکیفیت‌ترین دوربین موبایلی حال حاضر

نقطه قوت اصلی گوشی‌های جدید گوگل، بهره‌مندی از دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال 4 جهته است که به لطف بهینه سازی‌های صورت گرفته توسط مهندسین این شرکت، در همان بدو معرفی توانست عنوان بهترین دوربین موبایلی جهان را از سوی DxOMark کسب کند. گوگل می‌گوید این دوربین بدون نیاز به سنسور دوم و به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره و با پس‌زمینه تار چه در دوربین اصلی و چه سلفی بگیرد.

از نظر سخت افزاری، دوربین پیکسل 2 به حسگر 12.2 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.4 میکرونی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز شده که شاید روی کاغذ ضعیف‌تر از رقبا باشد، اما عکس‌های زیر که توسط پیکسل 2 اکس ال ثبت شده‌اند، نشان می دهند نرم افزار هم نقش بسزایی در کیفیت عکس نهایی ایفا می‌کند. این دوربین‌ها همچنین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده‌اند تا فوکوس فوق‌العاده سریع باشد. شاید جالب باشد که بدانید، سنسور 12 مگاپیکسلی گوگل پیکسل 2، تنها دوربین موبایلی حال حاضر محسوب می‌شود که به لطف فناوری هوش مصنوعی، قادر است افراد موجود در عکس‌های گرفته شده را تشخیص بدهد و بر روی پس زمینه افکت پرتره اعمال کند. گوگل به جای مقایسه تصاویر حاصل از دو لنز در موقعیت‌های متفاوت و ایجاد نقشه عمق سه بعدی، از حسگری با پیکسل‌های دوگانه استفاده می‌کند. هر پیکسل در این سنسور به دو قسمت راست و چپ تقسیم شده و مقایسه ورودی این دو زیر-پیکسل می‌تواند اجسام نزدیک به دوربین را از پس زمینه تفکیک نماید.

پشتیبانی از استیکرهای واقعیت مجازی

پشتیبانی از استیکرهای واقعیت مجازی

گوگل بالاخره استیکرهای واقعیت افزوده را به اسمارت‌فون‌های پیکسل آورد. این استیکرها شامل کلکسیون کاراکترهای Stranger Things و کاراکترهای جنگ ستارگان و غیره می‌شوند. گوگل می‌گوید که دوربین نسل جدید اسمارت‌فون‌های پیکسل که هفته گذشته معرفی شدند توانایی بالایی برای نمایش محتویات واقعیت افزوده با کیفیت بالا را دارند. برای مثال یکی از این اپلیکیشن‌ها امکان مشاهده بازی League of Legends به شکل واقعیت افزوده را می‌داد و دیگری نیز امکان بازی کردن با لگوهای واقعیت افزوده را به کاربر می‌داد. این اپلیکیشن شباهت زیادی به برنامه Google Daydream در پلتفرم واقعیت مجازی گوگل دارد. ضمناً استیکرهای واقعیت افزوده در گوشی‌های جدید پیکسل می‌توانند با یکدیگر تعامل و حتی برخورد داشته باشند؛ مثلا کاربر در هنگام فیلم‌برداری می‌تواند از این استیکرها استفاده کند و حتی ویدیوهایی از حرکات آن‌ها را ضبط کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

یکپارچه شدن دوربین با برنامه لنز

یکپارچه شدن دوربین با برنامه لنز

در پیکسل‌های جدید گوگل، قابلیتی با نام گوگل لنز در اختیار کاربران قرار گرفته که جهت تشخیص اشیاء کاربرد دارد. در واقع باید گفت پیکسل 2 اولین گوشی هوشمندی است که به طور کامل از این پلتفرم پشتیبانی می‌کند و بنا به گفته گوگل می‌توان از این قابلیت در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند کتاب‌، پوستر فیلم‌، کارت ویزیت و بناهای توریستی، استفاده کرد. دستیار هوشمند Bixby سامسونگ هم هرچند دارای قابلیت تحلیل تصویر و تشخیص اشیا داخل آن است، با این حال گوگل لنز از کتابخانه بی حد و مرز موتور جستجوگر گوگل بدین منظور استفاده می‌کند. همچنین گوگل فریم‌ورک واقعیت افزوده خود با نام ARCore را نیز در پرچمدارهای امسال خود تعبیه کرده که عملکردی مشابه ARKit اپل دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان از برچسب‌های واقعیت افزوده در دوربین پیکسل 2 استفاده کرده و آن‌ها را به عکس‌ها اضافه کرد.

حالت رانندگی Do not disturb

گفته می‌شود که این گوشی در هنگام رانندگی خود به خود حالت رفع مزاحمت را فعال می‌کند. این موضوع زمانی کشف شد که شرکت گوگل یک اپلیکیشن جدید را در گوگل پلی برگزاری کرد، این برنامه Pixel ambient services نام دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست این برنامه مخصوص گوشی های پیکسل خواهد بود، کار اصلی این برنامه این است که صداهای اطراف گوشی را بررسی می‌کند و نام خواننده و آهنگ را برای کاربران آن پیدا می‌کند، خوشبختانه این تنها ویژگی این اپلیکیشن نیست، طبق عکسی که در گوگل پلی برای این اپلیکیشن منتشر شد، اسکرین شاتی دیده شد که این برنامه هنگام رانندگی به صورت خودکار حالت do not disturb را فعال می‌کند. شناسایی این موضوع که آیا کاربران در حال رانندگی هستند یا نه از طریق حرکت گوشی و یا اتصال آن به سیستم بلوتوث خودرو مشخص می‌شود. از آنجایی که مشخص نیست شرکت گوگل در تشخیص رانندگی کردن کاربران به چه میزان موفق خواهد بود، این شرکت گزینه‌ای برای غیر فعال کردن این ویژگی قرار داده است.

بهره‌مندی از لانچر پیکسل

بهره‌مندی از لانچر پیکسل

گوشی های جدید پیکسل از لانچر پیکسل استفاده می‌کنند. در این لانچر سرچ بار به پایین صفحه منتقل شده تا بتوانید راحت‌تر با آن کار کنید همین‌طور در پیکسل‌های جدید صفحه نمایش همیشه روشن نیز دیده می‌شود قابلیتی که برای اولین بار سامسونگ در دستگاه‌های خود ارائه کرد. ما ویژگی جالبی در گوشی پیکسل 2 طراحی شده این است که وقتی صفحه گوشی را قفل می‌کنید به طور پیوسته موزیک‌های محیط اطراف شما را اسکن می‌کند و نام خواننده و یا اسم آهنگ مورد نظر را به شما نشان میدهد و جالب اینکه این کار کاملا آفلاین و بدون ارسال هیچ‌گونه دیتا به سرورهای گوگل انجام می‌شود و هرزمان که بخواهید بیشتر درباره آهنگ مورد نظر بدانید آنلاین می‌شود و فقط روی نام آهنگ ضربه می‌زنید تا برایتان سرچ شود. ویژگی‌های رابط کاربری گوگل پیکسل 2 به همین‌جا ختم نمی‌شود، چرا که شاید جالب باشد بدانید با فشردن گوشه‌ای از بدنه می‌توان دستیار صوتی گوگل را در این محصول آماده به کار کرد. هرچند اج سنس پیش‌تر در اچ‌تی‌سی یو 11 نیز استفاده شده، با این حال پیکسل 2 اولین گوشی هوشمندی است که از این روش برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کند.

پشتیبانی از eSIM

به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد، گوشی‌های جدید پیکسل 2 اولین گجت‌هایی در این زمینه محسوب می‌شوند که امکان استفاده از eSIM به آن‌ها افزوده شده است. استفاده از eSIM به نسبت سیم‌کارت سنتی راحت‌تر است و دیگر نیازی نیست سیم‌کارت خود را درون سینی مخصوص به آن دستگاه قرار دهید. به علاوه بدون هیچ دردسری می‌توانید به شبکه‌ی وای‌فای اپراتور خود متصل شوید. همچنین از آنجایی که eSIM به لحاظ اندازه نیز از سیم‌کارت سنتی کوچک‌تر است در صورتی که در آینده بتوان فقط این سیم‌کارت را درون دستگاه بکار برد مطمئناً فضای مورد نیاز برای سیم‌کارت سنتی آزاد شده و می‌توان برای کاربرد بهتری درون گوشی استفاده شود.

بهره‌مندی از فضای ذخیره سازی ابری نامحدود

بهره‌مندی از فضای ذخیره سازی ابری نامحدود

شرکت گوگل به هر یک از خریداران گوشی های پیکسل 2 یک اکانت نامحدود سرویس فوتو هدیه میدهد. نکته جالب آنکه در این سرویس کیفت و حجم تصاویر در هنگام بارگذاری تغییر نمی‌کند و این یعنی آنکه به فضایی نامحدود برای ذخیره سازی تصاویر خود با نهایت کیفیت دسترسی خواهید داشت.

آپدیت زود هنگام

گوگل محصولات سری پیکسل و نکسوس که با همکاری سازندگان بزرگ محصولات اندرویدی عرضه می‌شود را به سرعت بروز می‌کند. به این صورت که به محض انتشار نسخه‌ جدید اندروید، تمام اعضای این خانواده قادر به استفاده از آن هستند اما سایر محصولات بازار باید در صف انتظار بمانند تا سازنده نسخه‌ی جدید اندروید را از گوگل گرفته، سفارشی‌سازی‌های لازم را انجام داده و مدتی بعد آن را به صورت رسمی منتشر کنند. از آنجا که گوشی های پیکسل 2 به مراتب از مدل‌های سال گذشته و سری نکسوس قدرتمندتر ظاهر شدند، غریب به یقین اولین مدل‌هایی هستند که آپدیت اندروید 9 را دریافت خواهند کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر