مروری بر لپ‌تاپ Asus ZenBook Flip S

مروری بر لپ‌تاپ Asus ZenBook Flip S

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ یا هایبرید 13 اینچی نازک بخرید محصولات زیادی برای شما وجود دارد. XPS 13 دل، Blade Stealth ریزر، Spectre x360 اچ پی و حتی لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت گزینه‌های خوبی برای شما هستند. همه‌ی این موارد لپ‌تاپ‌های ویندوز قابل حملی هستند که صفحه‌نمایش لمسی دارند. همه‌ی آن‌ها فضای ذخیره‌سازی کافی، سی‌پی‌یو Core i5 وi7 اینتل و صفحه‌نمایش اچ‌دی و یا بهتر دارند. این لپ‌تاپ‌ها یا قلم دارند و یا قلم آن‌ها به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. 
ZenBook Flip S Asus نیز یکی از همین سیستم‌ها با مشخصات مشابه است. ایسوس مدعی است که این لپ‌تاپ یکی از نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های هایبرید 13 اینچی 360 درجه با ضخامت 10.9 میلی‌متری است. 
در حالی که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود لپ‌تاپ مورد نظر خود را با مشخصات و لوازم جانبی خاص بیابید، اما ایسوس برای زن‌بوک خیلی سخاوت‌مندانه لوازم جانبی را به کار برده است. 
لوازم جانبی این لپ‌تاپ یک قلم، یک هاب USB-C با HDMI، درگاه USB-A و USB-C و یک کیف هستند. هاب یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی این لپ‌تاپ است چرا که زن‌بوک تنها دو درگاه USB-C برای انتقال داده و اتصال به برق دارد. در بسیاری از سیستم‌های مشابه از جمله لپ‌تاپ سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ و همچنین لپ‌تاپ‌های اپل شما باید هاب را به صورت جداگانه خریداری کنید. 
لپ‌تاپ هایبرید زن‌بوک فلیپ اس دارای CPU نسل هفت اینتل Core i7، رم 16 گیگابایتی، 512 گیگابایت درایو حالت جامد، قلم، هاب USB-C و یک کیف است. قیمت این لپ‌تاپ 1340 دلار است. البته این مشخصات لپ‌تاپی است که در مایکروسافت استور معرفی شده است. 

asus

asus

این لپ‌تاپ داغ می‌شود 

یکی از مشکلات فلیپ اس این است که داغ می‌شود. از یک طرف این لپ‌تاپ CPU Core i7 دارد، از طرف دیگر از طراحی بدون فن جدید در آن استفاده نشده، در نتیجه باید سیستم خنک کننده‌ی مناسبی داشته باشد. اما متأسفانه پس از چند ساعت آنقدر داغ می‌شود که نمی‌توانید آن را روی پایتان قرار دهید. 
درگاه‌ها و لوازم جانبی در گوشه‌های نازک بدنه جاسازی شده‌اند. اگر دست خود را در جای درست قرار دهید اسکنر اثرانگشت Windows Hello آن خیلی خوب عمل می‌کند. شاید در ابتدا یافتن مکان درست برای انگشتتان دشوار باشد، اما همین که آن را پیدا کنید دستگاه بدون مشکل و خیلی سریع قفل را برایتان باز می‌کند. 

asus


اسکنر اثرانگشت بالای دکمه‌ی پاور قرار دارد. مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌ها که دکمه‌ی پاور آن‌ها در کناره لپ‌تاپ قرار دارد ممکن است وقتی که لپ‌تاپ خود را بلند می‌کنید اشتباهی دستتان به آن بخورد و سیستم خود را خاموش کنید. کناره دستگاه مکان خیلی بدی برای قرار دادن دکمه‌ی پاور است با این حال سازندگان لپ‌تاپ‌های خیلی نازک از قرار دادن آن در کناره دستگاه دست برنمی‌دارند. 
صفحه‌نمایش آن نسبت به رزلوشن 1920*1080 خیلی روشن است و شما وقتی که از گوشه به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنید آن را خیلی خوب می‌بینید. اسپیکرها نازک هستند و زیر لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود صدای آن کم باشد. 
به همراه این لپ‌تاپ یک قلم ایسوس نیز دریافت می‌کنید که با باتری‌های AAA کار می‌کند. این قلم برای نوت‌برداری و طرح‌بندی ساده خوب است اما مانند قلم سرفیس یا اپل پنسل حس کارکردن روی کاغذ را به شما نمی‌دهد. اگر یک هنرمند حرفه‌ای هستند و یک ابزار طرح‌بندی یا طراحی حرفه‌ای می‌خواهید این قلم مناسب شما نیست. 

asus

نازک، سریع

به طور کلی عملکرد این لپ‌تاپ عالی است. نسل هفتم CPUهای اینتل در حال حاضر جدیدترین و بهترین هستند. شما می‌توانید با قیمت مشابه، لپ‌تاپ‌هایی با نیروی پردازش مشابه بیابید، اما در بیشتر مواقع اضافه کردن یک درایو حالت جامد هزینه را بسیار بالا می‌برد. 
طول عمر باتری این لپ‌تاپ خوب نیست. طول عمر باتری زن‌بوک 8:45 ساعت است که حدود 90 دقیقه از لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس و حدود سه ساعت از مک‌بوک پرو 13 اینچی کمتر است. البته طول عمر باتری اچ‌پی و ریزر حدود 8 ساعت و کمتر از ایسوس است. 

جمع بندی

زن‌بوک فلیپ اس ایسوس کار خارق‌العاده‌ای نمی‌کند که دیگر لپ‌تاپ‌ها نتوانند انجام دهند. طول عمر باتری آن معمولی است، رزلوشن صفحه می‌توانست بهتر باشد و صدای آن نیز خیلی معمولی است. 
اما این لپ‌تاپ از دیگر رقیبان 360 درجه خود نازک‌تر و زیر 11 میلی‌متر است. با وجود درایو حالت جامد 512 گیگابایتی، یک قلم (قلم مایکروسافت 100 دلار است) و یک هاب USB-C (اپل هاب را با قیمت 70 دلار به فروش می‌رساند) قیمت این لپ‌تاپ خیلی خوب و به صرفه است. 
در بازاری که شرکت‌ها سعی می‌کنند تا حد ممکن لوازم جانبی را حذف کنند و آن‎ها را به صورت جداگانه بفروشند این اقدام ایسوس واقعاً جای قدردانی دارد. 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر