اگر هنوز از نسخه‌ی 2015 ویندوز10 استفاده می‌کنید همین امروز آن را به‌روز‌رسانی کنید

اگر هنوز از نسخه‌ی 2015 ویندوز10 استفاده می‌کنید همین امروز آن را به‌روز‌رسانی کنید

مایکروسافت اعلام کرد که از امروز دیگر نسخه‌ی 1511 ویندوز10 (که اولین به‌روزرسانی این سیستم عامل در نوامبر سال 2015 بود) را پشتیبانی نخواهد کرد. 
در نتیجه افرادی که هنوز از این نسخه و یا اولین نسخه‌ی ویندوز10 (1507) استفاده می‎کنند دیگر به‌روزرسانی‌های مایکروسافت را دریافت نخواهند کرد. این افراد همچنین دیگر پچ‌های امنیتی را نیز دریافت نمی‌کنند و کامپیوترهای آن‌ها دربرابر هکرها و بدافزارها آسیب‌پذیر خواهد ماند. 
همان‌طور که مایکروسافت اعلام کرد، این شرکت کاربران را مجبور می‌کند تا نسخه‌های قدیمی خود را به‌روزرسانی کنند چرا که ویندوز10 نسخه‌ی بعدی نخواهد داشت و فقط قابلیت‌های جدید دوبار در سال به آن اضافه خواهند شد. 

اول امنیت

مایکروسافت گفت که از وقتی که نسخه‌ی 1511 در نوامبر سال 2015 منتشر شد این شرکت قابلیت‌های اضافی را منتشر کرده که پیش‌نیاز یک‌دیگر هستند و جدیدترین قابلیت‌ها و موارد امنیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. 
به بیان دیگر این شرکت قصد دارد کاری کند تا کاربرانش از آخرین نسخه‌ها استفاده کنند تا بتوانند از نهایت امنیت بهره ببرند. 
نکته اینجاست که مایکروسافت برای کاربرانش حق انتخاب قرار نداده چرا که دریافت نکردن به‌روزرسانی‌های امنیتی چیزی نیست که بتوانید با آن زندگی کنید در غیر این صورت شما هم فرقی با افرادی که هنوز ویندوز XP یا ویستا را روی دستگاه خود دارند ندارید. 
اگر شما هم از نسخه‌ی 1511 ویندوز10 استفاده می‌کنید همین امروز آن را به روز رسانی کنید و اگر امکان این کار برای شما وجود ندارد یک ویندوز با نسخه‌ی جدید خریداری کرده و سیستم عامل خود را عوض کنید. 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر