چگونه از سلامت باتری آیفون مطلع شویم

چگونه از سلامت باتری آیفون مطلع شویم

سلامت باتری گوشی‌های هوشمند همواره یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان آن‌ها است. در بین گوشی‌های هوشمند یکی از گران‌قیمت‌ترین تلفن‌ها، گوشی‌های آیفون هستند. به همین دلیل اطلاع از سلامت باتری‌های این گوشی‌ها برای کاربران آن‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه آیفون برای این مسئله راه‌حلی در نظر گرفته است.

آیفون گزارش‌هایی شامل اطلاعاتی درباره تعداد دفعات شارژ شدن گوشی به صورت کامل را ارائه می‌دهد. اما این نکته را در نظر بگیرید که گوشی‌های اپل هر بار شارژ شدن گوشی به صورت صددرصد را یک سیکل در نظر می‌گیرد، برای نمونه اگر یک بار گوشی را 35 درصد شارژ کرده باشید و باری دیگر 65 درصد، این دو بار شارژ شدن، در گزارش آیفون به عنوان یک بار شارژ کامل در نظر گرفته می‌شود.

اما در هر صورت باید این نکته را در نظر بگیرید که هر باتری طول عمری دارد و همیشگی نیست و بعلاوه این طول عمر بسته به دستگاه و طراحی آن متفاوت است. در ادامه تعداد دفعات شارژ بدون مشکل انواع دستگاه‌های اپل آورده شده است:

  • آیفون: قابلیت نگهداری باتری تا 80 درصد برای 500 مرتبه
  • اپل واچ: قابلیت نگهداری باتری تا 80 درصد برای 1000 مرتبه
  • آی پد: قابلیت نگهداری باتری تا 80 درصد برای 1000 مرتبه
  • آی‌پاد: قابلیت نگهداری باتری تا 80 درصد برای 400 مرتبه
  • مک بوک: قابلیت نگهداری باتری تا 80 درصد برای 1000 مرتبه

اما چگونه به تعداد دفعاتی که گوشی شارژ شده است پی ببریم و از سلامت باتری مطمئن شويم؟ متأسفانه اپل برنامه‌ای با پلتفرم iOS برای شمارش تعداد دفعات شارژ شدن گوشی ندارد به همین دلیل باید آیفون را به کامپیوتری با سیستم‌عامل مک یا ویندوز وصل کنیم. برای هر یک از این سیستم‌عامل‌ها برنامه‌ای وجود دارد که گزارشی از تعداد دفعات شارژ کامل آیفون در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در ادامه دو برنامه در این زمینه معرفی می‌کنیم.

coconut Battery برای سیستم‌عامل مک

این برنامه اطلاعاتی کامل درباره وضعیت گوشی و باتری آن از جمله میزان باتری فعلی، ظرفیت شارژ کامل، مدل و نام دستگاه، تاریخ تولید دستگاه، دمای باتری و تعداد دفعات شارژ کامل دستگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از این لینک دانلود کنید.

iBackupBot برای سیستم‌عامل ویندوز

برای استفاده از این برنامه باید نام دستگاه خود را انتخاب کنید، سپس روی گزینه اطلاعات بیشتر کلیک کرده و تعداد دفعات شارژ دستگاه را ببینید. نسخه رایگان و موقتی این برنامه را می‌توانید از این لینک دانلود کنید ولی نسخه کامل و همیشگی آن 35 دلار است.

اما این نکته را در نظر بگیرید که با تعویض باتری گوشی که هزینه زیادی هم ندارد به راحتی می‌توان دستگاه آیفون قدیمی را ارتقا داد و بدون هیچ مشکلی در زمینه باتری و نگهداری شارژ، دوباره از آن استفاده کرد.

اپلیكیشن‌ Battery Life Doctor

البته اپلیكیشن‌هایی رایگانی برای سیستم‌عامل iOS مانند Battery Life Doctor هم وجود دارند که به صورت اجمالی اطلاعاتی درباره سلامت باتری ارائه می‌دهد از جمله اطلاعاتی درباره درصد فعلی شارژ گوشی، ظرفیت نگهداری شارژ توسط باتری، وضعیت اتصال گوشی به برق، ولتاژ باتری و ...؛ اما تعداد دفعاتی که باتری گوشی شارژ شده است را مشخص نمی‌کند. این برنامه را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

آیا تجربه استفاده از این دست برنامه‌ها را داشته‌اید؟ آیا برنامه‌های مشابهی در این زمینه می‌شناسید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر