هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ کدام گزینه بهترین است، هارد یا SSD

هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ کدام گزینه بهترین است، هارد یا SSD

این روزها بازار گیمینگ در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی داغ است. ایران هم از این قافله عقب نمانده است و روز به روز شاهد افزایش تعداد گیمرهای حرفه ای در کشورمان هستیم. به همین دلیل بازار خرید و فروش لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم در ایران رونق پیدا کرده است و به طبع انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب و آشنایی با فاکتورهای کلیدی در این انتخاب به یکی از دغدغه‌های گیمرهای حرفه ای تبدیل شده است.

از همین فاکتورهای کلیدی هنگام انتخاب یک لپ‌تاپ گیمینگ، نوع حافظه لپ‌تاپ است. در حال حاضر دو نوع حافظه SSD و هارد در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها وجود دارد. پس اولین موضوع این است که تفاوت بین این دو نوع حافظه در چیست و کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. مقایسه کامل حافظه‌های SSD و هارد را از این لینک می‌توانید بخوانید.

اما به صورت اجمالی می‌توان  برتری‌های حافظه‌های SSD نسبت به هارد را به صورت زیر بیان کرد:

  • سرعت بالاتر
  • مقاومت بالا در برابر لرزش و ضربه
  • مصرف انرژی کمتر و تولید گرمای کمتر
  • قابلیت اطمینان بالا
  • عدم تولید صدا
  • وزن کمتر
  • تحمل گرما و سرما

پس بهترین گزینه پیش رو SSD است یا هارد

هنگامی که از گیمینگ صحبت می‌کنیم، سرعت اهمیت بسیاری پیدا می‌کند و دقیقاً همین مسئله دلیلی است که SSD را بین گیمرها محبوب کرده است مخصوصاً با وجود کارت‌های PCIe که سرعت بارگذاری بازی‌ها را بیشتر از قبل کرده است و مکث‌های آزاردهنده بین بازی که به دلیل ضعف هارد به وجود می‌آمد را به طور چشم‌گیری کاهش داده است.

اما اگر خرید یک SSD برای شما مقرون‌به‌صرفه نیست پیشنهاد می‌کنیم که حتماً یک هارد 1 ترابایت با دور 7200 تهیه کنید. اما در هر صورت بهترین گزینه استفاده هم‌زمان از هارد و SSD است. در این حالت می‌توانید بازی‌ها و فایل‌های مهم خود را روی SSD قرار داده و به سرعت آن‌ها را بارگذاری کنید و فایل‌های دیگر خود را روی هارد قرار دهید و به صورت هم‌زمان از فواید هر دو حافظه هم‌زمان بهره ببرید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: laptopmag


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مور ی

یک‌شنبه, 04 خرداد 1399

چقدر فوق تخصصی بود مطلب :دی
در هر صورت لپ تاپ 50 تومنی هم بگیریم باید اول هارد و ssd شو عوض کنیم عموما درایو رده بالا نمیذارن

پاسخ

ثبت نظر