افزونه‌ی تقلبی Adblock Plus امنیت کروم را زیر سوال برده است

افزونه‌ی تقلبی Adblock Plus امنیت کروم را زیر سوال برده است

یک نسخه‌ی تقلبی از افزونه‌ی محبوب بلاک تبلیغات Adblock Plus برای مدتی روی وب استور کروم قرار گرفت و نزدیک به 37 هزار کاربر این مرورگر آن را دانلود کرده اند.
افزونه‌ی تقلبی Adblock Plus دقیقاً از نام اپلیکیشنی استفاده کرده بود که در وب استور کروم وجود داشت و تنها تفاوت آن این بود که AdBlock را با B بزرگ نوشته بود که کسی به آن توجه نمی‌کند. نام توسعه دهنده نیز همان بود. درضمن هنگامی که کاربران بازخوردها را مرور می‌کردند به چیز بد یا مشکوکی برنمی‌خوردند. 
به محض این که SwiftOnSecurity این افزونه‌ی تقلبی را شناسایی کرد آن را از کروم استور حذف کرد. 
حال که حدود چهل هزار نفر این افزونه را دانلود کرده‌اند هنوز مشخص نیست که هدف اصلی توسعه دهندگان این اپلیکیشن چیست. چند نفر از کاربرانی که این افزونه‌ی تقلبی را نصب کرده‌اند اعلام کردند که به ناگهان چندین تب تبلیغاتی روی لپ‌تاپشان باز می‌شود. این بدترین بلایی است که افزونه‌های مخرب می‌توانند سر کاربران بیاورند. 

اد بلاک


یافته‌های اشتباه

توسعه‌گر اصلی Adblock Plus به کسانی که این افزونه را دانلود و نصب کرده‌اند چند پیشنهاد کرده است:
او نوشت: " یک راه برای این که بفهمیم افزونه‌ی ما واقعی و یا تقلبی است این است که به Chrome > More Tools > Extensions برویم. اپلیکیشن تقلبی به عنوان یک اپلیکیشن در استور دیده می‌شود و نه به عنوان یک افزونه.
در این قسمت Adblock Plus را یافته و روی Details کلیک کنید تا به وب استور کروم بروید. دقت کنید که در توضیحات افزونه‌ی شما نوشته باشد «offered by adblockplus.org». اگر آن را یافتید یعنی نسخه‌ی شما اصل است. 
اما اگر هنوز راضی نشدید و می‌خواهید صد‌درصد خیالتان راحت شود می‌توانید افزونه‌ی خود را حذف کرده و Adblock Plus را از کروم استور دوباره دانلود کنید. ( افزونه‌ی تقلبی از استور حذف شده است.) 
همیشه هنگام نصب افزونه‌ها یا هر نرم‌افزاری باید به منبع آن دقت کنید و همه‌ی جوانب را بسنجید. (در این مورد نکته‌ای که کمتر کسی به آن توجه کرد B بزرگ بود که بیشتر افراد آن را از دست داده بودند.)
نکته اینجاست که گوگل نباید بگذارد که چنین افزونه‌های تقلبی وارد اینترنت شوند و ما امیدواریم که گوگل بیشتر به این موضوع رسیدگی کند. 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر