اپلیکیشنی برای شناسایی کارجویان فناوری اطلاعات و معرفی آن ها به بازار کار طراحی می شود

اپلیکیشنی برای شناسایی کارجویان فناوری اطلاعات و معرفی آن ها به بازار کار طراحی می شود

همان‌طور که می‌دانید یکی از معضلات کنونی جامعه ما بیکاری است و متأسفانه تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی هم درصد زیادی از جمعیت بیکاران ایران را تشکیل می‌دهند. شاید یکی از اصلی‌ترین علل بیکاری در بین تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی، عدم ارتباط دانشگاه با صنعت و کسب‌وکار باشد.

در همین راستا وحید یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات برای بهبود این وضعیت از طراحی اپلیکیشنی خبر داده است که اطلاعات تحصیل‌کرده‌های رشته فناوری اطلاعات و ICT را جمع‌آوری کرده و بعد از مشاوره با آن‌ها، بسته به علاقه و نیاز بازار کار، مهارت‌هایی را به صورت بسته‌های آموزشی در اختیار آن‌ها قرار دهد. پس از آموزش این مهارت‌ها، کارجویان به شرکت‌هایی که از قبل تعاملاتی با آن‌ها صورت گرفته است، برای کار معرفی خواهند شد. در این بین اگر کارجویانی باشند که ایده‌ای برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار توسط خودشان را داشته باشند هم مورد حمایت قرار گرفته و شرایط مورد نیاز برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

البته وی این نکته را هم ذکر کرده است که در مرحله اول و در حال حاضر این اپلیکیشن تنها اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند و در فازهای بعدی ارائه آموزش‌های مجازی هم به آن اضافه خواهد شد.

وی هدف از طراحی این اپلیکیشن را ایجاد راهی برای ارتباط هرچه بیشتر کسب‌وکارها و تحصیل‌کرده‌های رشته‌های ICT و فناوری اطلاعات و در نتیجه فراهم کردن زمینه‌های اشتغال آن‌ها اعلام کرد که نهایتاً می‌تواند به توسعه‌ی کسب‌وکارهای موجود در این زمینه هم کمک بزرگی کند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات اعلام کرد که این اپلیکیشن در نمایشگاه ایران تلکام رونمایی خواهد شد.

این برنامه می‌تواند آغازی برای ارتباط هرچه بیشتر میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کسب‌وکارهای موجود باشد اما باید به این نکته توجه شود که تنها تحصیل‌کرده‌های رشته فناوری اطلاعات و ICT با مشکل بیکاری مواجه نیستند بنابراین باید برای سایر رشته‌ها هم اقداماتی از این دست صورت بگیرد.

نظر شما درباره این اپلیکیشن چیست؟ به نظر شما چنین اقداماتی کارساز است؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر