برنامه ای برای ساعت هوشمند: قصد تایپ چه کلمه ای را دارید!

برنامه ای برای ساعت هوشمند: قصد تایپ چه کلمه ای را دارید!

محققان برنامه ای ایجاد کرده اند که حرکت های ریز ساعت شما را بررسی می کند و قادر است تشخیص دهد که چه کلیدی را با دست چپ خود فشار می دهید و سپس حدس زند که قصد تایپ چه کلمه ای بر روی صفحه کلید دارید.


رومیت روی چاودری، دانشیار دانشگاه ایلینویز، همراه با گروهی از دانشجویان، بر روی پروژه ای به نام Motion Leaks(MoLe) کار می کنند که توسط بنیاد علوم ملی حمایت می شود و در طول این هفته در کنفرانس MobiCon پاریس ارائه خواهد شد.
این پژوهش برنامه ای را شامل می شود که آنها بر روی یک ساعت هوشمند سامسونگ Gear نصب کرده اند.
با استفاده از حسگرهای حرکتی ساخته شده مخصوص ساعت و داده های خاصی که از شتاب سنج و ژیروسکوپ جمع آوری شده، محققان قادرند تا یک نقشه سه بعدی از حرکات دست کاربر در هنگام تایپ بر روی صفحه کلید ایجاد کنند.
سپس دو الگوریتم ابداع کرده اند، که یکی برای تشخیص کلیدهایی است که فشرده می شوند و دیگری برای حدس کلمه ای که کاربر قصد تایپ آن را دارد.
الگوریتم اول، مکانهایی که حسگرهای ساعت لمسی، نزولی را در حرکت حس کنند، این عمل را به معنای ضربه زدن به کلید می دانند و سپس یک نقشه از مکانهای مشترکی که کاربر فشار می دهد تولید می کند.
براساس طرح های شناخته شده کیبورد، این مکانها به حروفی در سمت چپ کیبورد اختصاص دارد.
الگوریتم دوم این داده ها را می گیرد و بین دکمه های ساعت تحلیل می کند، این الگوریتم، بر اساس تعداد دفعاتی که دکمه فشرده می شود، می تواند مشخص کند که چه تعداد از دکمه ها با دست راست فشار داده می شوند.
تیم تحقیقاتی تصدیق کرده است که پروژه MoLe هنوز راه زیادی در پیش دارد، زیرا که هنوز عیوبی در سیستم آن موجود است. در حال حاضر، MoLe نمی تواند کارکترهای مخصوص مانند اعداد، سمبلها و علائم را تشخیص دهد و برای کلید space هم، هنوز موانعی را بر سر راه دارد و پروژه می تواند به داده های قابل استفاده توسط افرادی که به صورت استاندارد تایپ می کنند، دست یابد.
در حال حاضر این برنامه برای ساعت هوشمند سامسونگ Gear استفاده می شود ولی محققان می گویند، در تئوری، چنین برنامه مشابهی برای مدل های دیگر ساعت هوشمند، نیز قابل اجرا است.
محققان اخطارهایی نیز داده اند، معتقدند که چنین دستگاه هایی، با توجه به طراحی خاص، مشکلاتی را هم برای حریم خصوصی کاربر ایجاد می کند و به مهاجمان اجازه می دهد تا داده ها و رمزعبور را از طریق ایمیل، به دست آورند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر