مروری بر تبلت Amazon Fire HD 10

مروری بر تبلت Amazon Fire HD 10

ده اینچ بهترین اندازه برای یک تبلت است، چرا که دستگاه‌های کوچک‌تر در دسته‌‌ی گوشی‌های صفحه بزرگ (فبلت) قرار می‌گیرند و اگر صفحه نمایشی بزرگ‌تر می‌خواهید نیز بهتر است یک دستگاه با امکانات کامل مثل لپ‌تاپ یا یک دستگاه هایبرید تهیه کنید. 
آمازون فایر اچ دی 10 در بین آیپد 9.7 اینچی، آیپد پرو 10.5 اینچی، سامسونگ تب اس3 9.7 اینچی و لنوو تب4 10 اینچی قرار گرفته است. در حالی که نمونه‌ی قبلی این شرکت دستگاهی ضعیف با قیمتی بالا بود اما تبلت جدید آمازون بسیار سریع‌تر و با دستیار دیجیتالی الکسا همگام است. درضمن قیمت آن نیز بسیار پایین‌تر است. 
قیمت این دستگاه از 150 دلار شروع می‌شود که تقریباً نصف اپل آیپد 9.7 با قیمت 330 دلار است. هردو دستگاه دارای فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی هستند. رزلوشن صفحه نمایش فایل اچ دی 1920 x 1200 و آیپد 2048 x 1536 است. 
در حالی که آیپد ظاهری بسیار زیبا با قاب فلزی دارد و در سه رنگ موجود است، اما فایل اچ‌دی10 ضخیم و بزرگ است و قاب آن پلاستیکی است. این تبلت در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز موجود است اما این تفاوت رنگ‌ها فقط در پانل پلاستیکی پشت آن‌ها دیده می‌شود. 
سیستم عامل تبلت اپل iOS11 است که آخرین سیستم عامل در بین آیپد و آیفون است. سیستم عامل فایر اچ‌دی10 FireOS، نسخه مخصوص آمازون از اندروید است که بیشتر بر محور خدمات و محصولاتی ساخته شده که آمازون سعی دارد به مشتریانش بفروشد. 
با تبلت آمازون بیشتر به نظر می‌رسد که همیشه در یک فروشگاه زندگی می‌کنید و برای آن باید پول هم پرداخت کنید و اگر با پرداخت پانزده دلار تبلیغات را مسدود نکنید آمازون هرطور شده تبلیغاتش را به خورد شما می‌دهد. 
اما تبلت آمازون نقاط قوتی نیز دارد که باعث می‌شود بدی‎های آن را فراموش کنید. چرا که این تبلت کارهای بسیار زیادی را با قیمت بسیار پایین به درستی انجام می‌دهد. 
برای مثال یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت فایر اچ‌دی10 دستیار دیجیتالی بسیار خوب و قوی الکساست. 

 

الکسا بدون نیاز به دست


الکسا با اسپیکر هوشمند آمازون اکو شروع به کار کرد اما راه خود را به دیگر دستگاه‌ها مانند رادیو هوشمند  Triby، دستیار هوشمند لنوو و دستگاه‌های اندرویدی و حتی ساعت‌های هوشمند باز کرده است. الکسا به زودی مهمان  BMW نیز خواهد شد. 
تبلت‌های فایر نیز به الکسا مجهز شده‌اند و هم اکنون این دستیار دیجیتالی روی مدل‌های نسل چهارم این تبلت‌ها نیز موجود است ( فایر اچ‌دی10 نسل هفتم این تبلت‌هاست). تفاوت اینجاست که این اولین تبلت فایر است که امکان دسترسی بدون تماس دست با الکسا را فراهم کرده است. در نتیجه به جای این که مجبور باشید برای فعال کردن آن یک دکمه را فشار دهید کافی است که کلمه "الکسا" را به زبان بیاورید. 
الکسا روی فایر اچ‌دی10 خیلی خوب عمل می‌کند. هربار که آن را صدا بزنید، حتی درحالی که تبلت فعال نباشد با سرعت اسپیکرهای اکوخیلی سریع پاسخ می‌دهد. حتی هنگامی که درمورد چیزهایی مثال وضعیت هوا سوال می‌پرسید روی صفحه نمایش جزئیات را به صورت گرافیکی به شما نشان می‌دهد.
یکی از مشکلات فایر اچ‌دی10 این است که مانند اسپیکر اکو دکمه‌ی صامت ندارد در نتیجه هرگاه که کسی بگوید "الکسا"، این دستگاه روشن شده و پاسخ می‌دهد. مگر این که به منو تنظیمات سریع رفته و از آنجا الکسا را خاموش کنید. 
قابلیت ESP یا  Echo Spatial Perception کنترل می‌کند که وقتی یک سوال پرسیدید کدام یک از دستگاه‌های آمازون شما پاسخ دهد. البته این قابلیت تا حدی به نظر بی استفاده به نظر می‌رسد. اگر این قابلیت را خاموش کنید نزدیک‌ترین دستگاه به شما پاسخ می‌دهد. اما اگر ESP را روشن کنید برای مثال فقط اسپیکر اکوی شما پاسخ می‌دهد، حتی اگر تبلت به شما نزدیک‌تر باشد. 

 

همیشه باید سبک سنگین کرد 


150 دلار قیمت بسیار خوبی است. شما هرکاری که بخواهید، از جمله مشاهده ویدئو، کتاب خواندن و بازی می‌توانید با فایر اچ‌دی10 انجام دهید. اما این تبلت برای کارهای دیگر مثل وب‌گردی، عکس گرفتن، کار کردن روی اسناد آفیس و استفاده از منابعی غیر از آمازون خیلی مناسب نیست. 
مشاهده فیلم و تلوزیون، آمازون ویدئو، پرایم هدف اصلی در ساخت این تبلت است. نتفلیکس؛ هولو و دیگر اپلیکیشن‌ها نیز پشتیبانی می‌شوند اما شما باید آن‌ها را دانلود کرده و به تب Apps بروید. تب Music برای  Amazon Prime و  Amazon Music Unlimited است. برای اسپاتیفای، پاندورا و هرچیز دیگر باید دوباره به تب Apps بروید. 
این موضوع یکی از آزاردهنده ترین موارد درمورد فایر اچ‌دی10 است. مسیریابی به شدت روی خرید متمرکز است که باعث می‌شود در بسیاری از اوقات یافتن چیزی که می‌خواهید بسیار سخت شود. 
وقتی که به ویدئوها نگاه می‌کنید صفحه نمایش با رزلوشن بالا خیلی خوب عمل نمی‌کند. صفحه خیلی روشن نیست در نتیجه نور اتاق شما تاثیر بسیار زیادی در تصویر دارد، به خصوص وقتی که صفحه تاریک می‌شود. صدا برای فیلم و تلویزیون قابل قبول است اما خیلی بلند نیست. 
بیشتر اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها احتیاج دارید روی اپ استور آمازون یافت می‌شود اما با این حال از پلی اپ استور گوگل بسیار محدود‌تر است. به هر حال همیشه پیش از دانلود اپلیکیشن‌ها نظرات مردم و نام توسعه دهنده را بخوانید. 
بیشتر بازی‌های اندروید را می‌توانید در اپ استور آمازون بیابید و عملکرد آن‌ها نیز به اندازه‌ی کافی خوب است. فیسبوک، توییتر، نتفلیکس، اینستاگرام و حتی پلکس روی اپ استور آمازون موجود هستند. اما مرورگر وب گوگل کروم و اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس روی آن قرار ندارند. 

آمازون

 

یک تبلت ارزان قیمت برای (تقریباً) همه


اگر در حال نوشتن یک رمان هستید، تمرین‌هایتان را با آن انجام می‌دهد یا از دروبین آن برای ساخت کانال یوتوب خود استفاده می‌کنید یک لپ‌تاپ یا حداقل یک کروم بوک بخرید. 
بعضی از تبلت‌ها مانند آیپد پرو همه‌ی تلاش خود را کرده‌اند که نیاز به یک لپ‌تاپ را برطرف کنند. اما فایر اچ‌دی10 اینگونه نیست، بلکه تبلتی است برای کارهای ساده که امکان دسترسی به الکسا را فراهم می‌کند. قیمت آن از 230 دلار شروع شده و ظرفیت آن تا 32 گیگابایت قابل افزایش است ( البته شما می‌توانید با استفاده از کارت میکرو اس‌دی فضای ذخیره سازی را افزایش دهید). 
فایر اچ‌دی10 نسبت به قیمتش تبلت بسیار خوبی است. با این قیمت نمی‌توان تبلت 10 اینچی بهتری از تبلت جدید آمازون بیابید. 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر